Badbevalling, kan dat ook in ziekenhuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Life in Pink, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo meiden,

Het is nog erg vroeg hoor, maar ben al een beetje aan het kijken hoe ik zou willen bevallen.

Kun je alleen thuis in bad bevallen of zijn er ook ziekenhuizen waar je poliklinisch in bad kunt bevallen?
    Of bijvoorbeeld kraamhotels waar ze deze service bieden?

En hoe was het, mits je het gedaan hebt, heb je ook vergelijkingsmateriaal met een 'gewone' bevalling? Ik ben wel heel benieuwd!

XxX Snoozie

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik ben zelf ook fanatiek op zoek gegaan naar deze info omdat ik eigenlijk het dringende advies gekregen had om in het ziekenhuis te bevallen. Het dichtstbijzijnde ziekenhuis voor mij was ruim 50 kilometer verderop waar ze ook een bevalbad hadden, in het ziekenhuis hier in Alkmaar is het dus niet mogelijk. Ik heb uiteindelijk toch groen licht gekregen voor een thuisbevalling dus heb er één gehuurd. Er zijn dus wel ziekenhuizen die het hebben, maar niet veel.

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ja dit vraag ik me dus ook al weken af! wil zo graag een badbevalling maar wil absoluut niet thuis bevallen :oops:

Ik kan gewoon uren heerlijk rustig in bad liggen heerlijk is zo ontspannen voor me!

Ik lees hier verder mee hopend voor meer info.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een badbevalling is maar in enkele ziekenhuizen mogelijk, maar een bad om gewoon het laatste stukje in te liggen, hebben ze echter weer wel in meerdere ziekenhuizen.
    Maar om erachter te komen moet je dus echt naar het ziekenhuis zelf bellen.

5. Life in Pink

Hey meiden,

bedankt alvast voor de reacties. Naar aanleiding van het mailtje van Nikita ben ik nog eens goed gaan googlen. Daar vond ik de volgende site www.coloursite.nl/oerbronwerk/index.html. hier hebben ze ook lijsten met ziekenhuizen en verloskundigen die 'aan' badbevallingen doen.

Ik hoop dat ik snel een reactie van ze krijg. Maar ben ook nog steeds benieuwd naar ervaringen van anderen hoor!

Groet Snoozie

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzus is in bad bevallen in Veldhoven in het ziekenhuis. Voor haar was dit een geweldige ervaring, bij de 2e bevalling zou ze thuis in een gehuurd bad bevallen maar ze hadden geen tijd meer om het bad op te zetten ;)

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

@ Athina: dankje voor info. Ik ga woensdag aan de VK eens vragen hoe en wat. Ben benieuwd maar ben bang dat ze hier in zuiden niet aan badbevallingen doen ( in ziekenhuizen of kraamhotels dan).

@ Snoozie: handige site :D

8. Life in Pink

Ik heb via die site een berichtje gestuurd en ik heb een lijst met vk's uit mijn omgeving gekregen die aan badbevallingen doen en namen van 3 steden waar er ziekenhuizen zijn die badbevallingen doen, of waar je je bad mee mag nemen. Dus wie weet is dit ook in jouw omgeving wel mogelijk!

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

als het goed is doet mijn VK aan badbevalling alleen denk niet dat het ziekenhuis hier aan meedoet :( en wil echt niet thuis bevallen :(
    ik hoor woensdag wel hoe of wat ga het eens navragen :)

Zit er bij jou wel alles in de buurt?

10. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Als iemand iets meer weet over badbevallingen in ziekenhuizen in Den Haag hou ik me ook aanbevolen. Wat ik er nu van weet is dat er slechts één ziekenhuis is met een bad en dat je dan geluk moet hebben dat dat bad niet bezet is die dag, want je kan niet reserveren ofzo. Ik wil ook heeeeeeel graag een badbevalling, maar ook heeeeel erg graag niet thuis!

11. Life in Pink

Hallo Moppiepoppie,

Ik krijg via de mail idd alleen dat er een ziekenhuis in Den Haag is die een bad hebben. Weet verder niet welke, maar dat weet jij al wel waarschijnlijk.

Dat is natuurlijk het lastige bij in het ziekenhuis bevallen, dat het bad idd maar net vrij moet zijn.

Wat je ook veel leest is dat ze in ziekenhuizen dan wel een bad hebben, maar dat ze je er voornamelijk de weeen in op laten vangen en niet echt de bevalling in willen laten doen. Dat is dus ook nog iets om goed na te vragen!

Groet Snoozie

12. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Hoera! Ik had zowiezo al een voorkeur voor het ziekenhuis (Veldhoven)en/of een badbevalling dus goed nieuws dat de mogelijkheid er is.

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wat fijn Dragoddess, mijn schoonzus vond het echt prettig is in juli alweer 6 jaar geleden. Zelf kom ik oorspronkelijk ook uit Eindhoven maar woon daar sinds 7 jaar niet meer, ik zal straks in Boxmeer in het ziekenhuis gaan bevallen en dan zul je zien dat ze daar geen badbevallingen doen :(

Deel Deze Pagina