wat is te snel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anniek, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo hallo....

ff een {misschien gekke} vraag...

maar het zit zo;
    ik heb een bevalling van 3 uurtjes gehad {mijn eerste kindje...} dit vanaf het moment van vliezen breken waarop meteen wee"en kwamen...
    Nu heb ik dit niet als zeer negatief ervaren, het was heftig maja zal elke bevalling zijn....

Van mijn vk hoorde ik dat het erg snel was en daardoor heftig... ik heb letterlijk tegen haar gezegd na afloop; ik dacht tijdens de wee"en hoe kan ik dit 16 uur volhouden....

Echter reageerde mijn omgeving; goh dan heb jij een makkelijke bevalling gehad! ideaal 3 uurtjes!

Maar wat is nu de waarheid? ik bedoel is een bevalling van 3 uur heftiger als een van 8 uur, terwijl die langer duurt?
    en wat is dan de beste tijd? wat zegt dit voor de volgende bevalling?

bvd Anniek

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anniek,

de omgeving zal inderdaad reageren met dat het fijn is zo´n snelle bevalling en dat je een ´makkie´ hebt gehad. Maar je baarmoedermond gaat open door de druk van het hoofdje en dat gebeurt weer door de druk die de baarmoeder uitoefent. Bij de een is dat verdeeld over een heel aantal uur en bij de ander gebeurt dit heel snel. 3 uur voor een eerste is snel, maar wij zeggen wel dat je al het geweld in een korte tijd krijgt. En daarbij heb je vaak meer naweeen omdat je baarmoeder vaak meer moeite heeft om klein te worden. Dus het is op zich fijn zo´n snelle bevalling, maar vrouwen ervaren dit vaak wel als veel heftiger omdat je ook niet aan de pijn kunt wennen. Wat zegt dit voor een volgende keer; op tijd bellen, want je ontsluit snel en een tweede keer is dit vaak nog sneller!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina