9 mnd en nog steeds slecht slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Duchess, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft.
    Onze dochter slaapt sinds ze 3 maanden is heel erg slecht. Van 3 maanden tot 6 maanden kwam ze zowat iedere 25 minuten. Ze heeft toen bij ons in bed geslapen om het voor ons wat dragelijker te maken.
    Met 6 maanden mochten we naar de kinderarts, die heeft haar helemaal binnenstebuiten gekeerd en kwam tot de conclusie dat ze een gezond en gelukkig meisje was met een heel erg verkeerd ritme wat we misschien zelf in stand hielden. We moesten haar laten huilen.
    Met 4 dagen was ze uit dit ritme. Maar een goede slaper kregen we er niet voor terug.
    Inmiddels zijn we bijna 3.5 maand verder en is het nog steeds 1 groot drama.

Wat we al geprobeert hebben:

Voeden: 4 slokken, naar mama kijken en lachen, spelen met tepel, dubbel liggen..... geen optie dus.
    Bij ons nemen: Heel veel lol, 3 uur wakker en spelen. Ook geen optie.
    In ons bed: Kan ze haar plekje niet vinden en begint iedere 10 minuten te huilen, ook geen succes dus....
    Er bij zitten tot ze slaapt: Blijft ze de laatste week heel hard huilen tot je haar uit bed haalt.......

Wie heeft voro ons de tip?
    Wij zitten echt met onze handen in het haar! Ik verlang echt naar de tijd dat het snachts voeden en terugleggen was....;)

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik heb niet de tip voor je. Leef wel met je mee, want het lijkt me echt slopend! Nou lijkt niet alleen, ik weet dat het zo is.
    Mijn meisje is wel wat jonger, maar wij hadden ook van die dramatische nachten. Zoals ik lees geef jij aan dat het dus niet echt honger is, aangezien ze gaat spelen 's nachts.
    Bij ons zijn de nachten wel beter gaan verlopen toen ik besloot flesvoeding als laatste voeding te geven. Maar dit is iets wat je moet willen, want je geeft al zolang bv en ik snap dat je het dan ook zonde kan vinden. Daarnaast is het dus ook geen garantie op goede nachten.

Hoe ziet het ritme van je kindje er overdag uit? Misschien dat dat inzicht geeft.

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee het is echt absoluut geen honger. Ik kan haar 's ochtends heel rustig verschonen en omkleden etc voor ze een voeding krijgt. Dus zelfs 's ochtends heeft ze nog niet echt honger.
    Haar dag ziet er meestal zo uit (ik doe een beetje alles op verzoek, dus kwa tijden enzo kan het nogal eens verschillen, maar meestal zit er wel een beetje een ritme in van haar uit)
    Verder verschilt het nogal... maar de laatste dagen is het meestal zo:

08.00 opstaan en BV
    08.30 1 boterham met boter en paar slokjes thee
    10.30 fruit
    11.30 BV en slapen
    13.30 wakker en 2 boterhammen met thee
    15.30 tussendoortje met wat slokjes thee
    16.00-16.30 BV en slapen
    17.00-17.30 wakker
    18.30 avondeten + toetje
    19.00 badderen
    20.00 BV en naar bed

Kunstvoeding zal geen verschil brengen, dit hebben we namelijk met 6 maanden al eens geprobeert, net zoals rijstebloem toevoegen aan de fles. Ook BV kolven en Biobim toevoegen hebben we al geprobeert.
    Het is gewoon geen honger waar ze van wakker wordt. Anders kon ik haar sowieso wel goed voeden en verder laten slapen lijkt me.

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Nee het leek me al geen honger, zoals je zegt dan zou ze wel gewoon drinken en weer gaan slapen.
    Ik vind je schema voor overdag er ook goed uitzien. Misschien dat tot half 6 slapen iets te laat/lang is? Waardoor ze in de nacht te wakker is?
    Maar het is ook moeilijk om een ritme te veranderen, zeker wanneer je kindje om bepaalde tijden wel aangeeft moe te zijn.
    He vervelend dat ik nou niet de gouden tip heb! Het is namelijk echt niet leuk zoveel gebroken nachten.

Heb je al eens een Osteopaat gebeld en dit voorgelegd om te kijken of zij hier eventueel wat mee kunnen? Niet dat een osteopaat het antwoord op alles is hoor, maar soms verichten ze toch kleine wonderen, waardoor een kindje meer tot rust komt.

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Osteopaat zijn we met 5 maanden al geweest, heeft helaas ook niet geholpen. :(
    Teveel slaap overdag geloof ik eigenlijk niet zo in.. Haar wakker houden gaat écht niet en dan eet ze vreselijk slecht en is ze heel verdrietig en chagrijnig tot ze gewoon zo als een blok in slaap valt.
    En ze gaat savonds naar bed als ze weer echt moe is, soms is dat 20.00 en eergister was dat pas 21.00. Dus ik denk eigenlijk niet dat dat het probleem zal zijn. Volgens mij is het ook normaal op deze leeftijd om op 2 slaapjes te zitten?

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Ja volgens mij ook. Ik vind ook niet dat ze verder teveel slaapt hoor! Ik vind dat jullie een mooi schema/routine hebben. Ik zit me alleen suf te bedenken waar het nu aan kan liggen.
    Je hebt natuurlijk ook een sprongetje met 9 maanden,maar je geeft aan dat het altijd een probleem is geweest. Soms is het natuurlijk ook zo dat het 1 in het ander overloopt en je ook niet meer weet wat het nou is.
    He vind dat vervelend als er niet een oplossing vcoor de hand ligt.
    Ik hoop dat er nog een ervaren moeder hier voorbij komt!

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja dat zou het wel eens kunnen zijn.., Dat het in elkaar overloopt. Nu is ze net weer ziek geweest en zijn er tanden onderweg (en volgens mij een hoop tegelijk) maar pff wij kunnen intussen gewoon niet meer. Ik ben deze winter nu al 3 x vlak achter elkaar doodziek geweest, zo slecht is mijn weerstand nu. Maarja, we weten gewoon niet wat we nog moeten doen.

Heb zojuist maar een osteopaat gemaild. Nu een andere. Wie weet kan die toch nog iets voor ons betekenen...

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik weet het niet meid. Mijn zoontje is 20 maanden en komt nog iedere nacht minimaal 1x.

Wel vaak als hij zich niet lekker voelt, dus niet zomaar.

Misschien mentaal en/of lichamelijk moe maken? Babygym, babyzwemmen, babymuziekles, naar de kinderboerderij, dat soort dingetjes.

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ook dat werkt niet helaas. :( We doen regelmatig 'drukke dingen' en 1 dag in de week gaat ze naar een gastouder.. Gister is ze bij de gastouder geweest, maar vannacht was ze om 21.00 wakker, 22.00, 00.00, 02.00 en 03.00 en vanaf toen sliep ze weer door tot 09.00... Dat kan dan weer wel, er is telkens een moment dat ze gewoon weer uren slaapt...

Wat doe jij met je zoontje als hij wakker wordt dan Zogelukkig?
    Ik vind dat gewoon vooral erg moeilijk... Het is allemaal niet goed!

10. zogelukkig

Als hij wakker wordt, dan is het krijsend en gaat hij meteen aan de borst. Soms valt hij dan weer tevreden in slaap, maar de laatste weken niet...
    Dan mag papa het proberen, maar dat lukt vaak niet en gaat 1 van ons (meestal papa) met hem naar beneden, even uit zijn huilbui halen. Even spelen, soms een banaantje eten en dan weer terug in bed. Als het dan nog steeds niet lukt (vaak zijn we dan 1,5 uur later) mag hij nog een keer aan de borst en dan valt hij eigenlijk altijd wel in slaap en zijn we 2 uur verder. Zo gaat het eigenlijk al sinds half december, alleen vannacht heeft hij geslapen van 19.30 tot 07.30; ik schrok twee keer wakker vannacht!
    Ja, t is vermoeiend hoor, pfoe, ik weet dus wat je meemaakt!

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat fijn dat hij goed geslapen heeft vannacht!!!

Ik ben zo bang dat ik het weer zelf in stand ga houden als ik mee ga in haar wensen, spelen dus!
    Als ik haar aanleg is het echt 3 slokken en dan laat ze los en gaat ze lachen, kruipt ze over ons bed, klimmen over ons heen etc... Soms gaat ze zelfs schateren...
    Ik wil haar niet leren dat dat snachts kan eigenlijk.

Hoe blijf jij er onder snachts? Ik merk dat wij steeds gefrustreerder raken en ik wordt daar soms zelfs bang van als ik heel eerlijk ben. :(

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik herken het helaas heel erg, het is hier ook nog steeds regelmatig drama 's nachts. Vannacht ging het wel maar de nacht ervoor kon ik er ook weer tig keer uit.

Wat ik probeer te doen is consequent blijven, dus niet de ene keer dit en de andere keer dat (is lastig, daar niet van ;) ). Als Irem begint te huilen ga ik er naartoe, ik troost haar in bed. Alleen als ze echt niet rustig wordt pak ik haar op, maar ik blijf op haar kamer en doe geen licht aan. Meestal valt ze daardoor wel weer in slaap. Een enkele keer is ze echt klaarwakker en dan neem ik haar bij ons in bed, nog steeds in het donker, en dan speelt ze daar tot ze weer moe is, meestal een uurtje later. Gebeurt gelukkig niet veel want is echt slopend.

Maar goed ik doe dit nu al maanden en het wordt niet beter, soms gaat het een nacht super en dan is het daarna weer helemaal mis. Er zijn avonden dat ik echt vanaf 19.00 uur tot 22.00 continue heen en weer loop om haar weer in slaap te sussen. Laten huilen werkt niet echt, ze gaat nu ook staan in bed en kan dan niet meer gaan liggen dus dat speelt ook nog mee.

Heb je het boek lekker slapen zonder huilen weleens gelezen? Daar staan ook wel een aantal tips in. Heb het nog niet echt toegepast (geen puf voor gehad ;) ) maar het klinkt allemaal best wel logisch.

Succes in ieder geval, ik weet hoe slopend het is! Ze zullen uiteindelijk wel een keer beter gaan slapen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh en die frustraties ken ik heel goed, ik ben van de week al een keer 's nachts tegen haar uitgevallen, dat wil ik niet en dat vind ik heel vervelend, maar ik kan het mezelf eerlijk gezegd ook niet echt kwalijk nemen. Als ik merk dat ik echt geirriteerd wordt geef ik haar aan mijn man

14. zogelukkig

Gaat wel goed, ben alleen wel erg moe en heb de laatste tijd ook vaak hoofdpijn, maar raak er niet (meer) gestresst van; heb het echt losgelaten. Gelukkig drinkt mijn zoontje altijd wel goed 's nachts, het zijn echt lange sessies tussen de 20 en 40 minuten.

15. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Pff heftig he Eylem...
    Dat boek ken ik niet trouwens, zal zo eens gaan zoeken. Is het echt de moeite waard? Zijn het niet de 'standaart' tips van, vast avondritueel, badderen voor t slapen gaan, bladiebla?
    Ben wel benieuwd...

Hier doen we ook geen lampen aan.
    We zitten op t moment ook nog te klooien met dat ze volgens ons ene hele hoop tanden tegelijk doorkrijgt én ze is ziek geweest. Dus we twijfelen regelmatig of ze pijn heeft of niet lekker is 's avonds/'s nachts en dan heb ik zoiets van, neem haar lekker bij me... Maarja, vervolgens slaapt ze dan weer uren door en denk ik weer, dan zal er wel niets zijn.

Ergens wil ik weer graag naar de kinderarts, maar ik weet toch voor 90% zeker dat die weer gaat zeggen; laten huilen. En dat willen we gewoon niet...

Wat een gedoe allemaal he! Pff.
    Ben nu ook nog eens doodziek dus daardoor zal ik het ook wel al minder trekken denk ik.

16. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Erg om te zeggen, maar ben blij dit te lezen... Ben niet de enigste dus. :(
    Ik vind het vreselijk om boos op haar te worden, want ze doet het echt niet expres. Ik geef haar ook vaak aan mijn man als ik merk dat ik boos wordt, maar later wordt hij boos en dan ben ik weer boos op hem.:) En dan zitten we met ruzie midden in de nacht... pffff. We hebben het duidelijk beide gehad. Ik verlang soms echt terug naar de tijd dat ze gewoon 1 of 2 x per nacht dronk en daarna gewoon weer verder sliep..

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja heftig vind ik het zeker, ik begin gewoon op te zien tegen het moment dat ze naar bed gaat 's avonds "hoeveel keer moet ik vannacht er weer naartoe?" . Maar goed.

Het boek vind ik wel een aanrader, nee het zijn niet die standaard verhalen maar verschillende methodes om je kindje te leren zelf in slaap te vallen.

Kun je Yasemin, als ze toch 's nachts niet wil drinken, niet een nachtje laten logeren bij je ouders ofzo? Dan kunnen jullie in ieder geval even een goede nacht maken. En beterschap!!

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Joh het lijkt me echt niet meer dan menselijk, iedereen heeft een grens en die is 's nachts nou eenmaal een stuk sneller bereikt dan overdag :). Zolang je het maar herkent en er op tijd iets mee doet. Ik leg Irem ook weleens even terug in bed, ja dan krijst ze, maar anders sta ik gewoon niet voor mezelf in. Dan kan ik even diep ademhalen en dan gaan we weer verder.

Je bent echt niet de enige, misschien dat dat een klein beetje scheelt!!

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Oh meiden wat pittig. Tot voor kort moest ik er ook wel 2 of 3 keer uit, maar ineens gaat het beter.
    Het is geen oplossing maar misschien is het toch wel goed je kindje een keer een weekendje uit logeren te doen. Dan kan je samen met je man even bijtanken en even alleen met jezelf bezig zijn. Dan heb je soms weer even de energie voor de nachten erna. En heel soms wordt er met ergens anders slapen ook iets doorbroken. Maar daar moet je natuurlijk wel aan toe zijn om je kindje uit logeren te doen.

20. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik heb je hele topic gelezen en las ergens dat je het idee had dat ze pijn had aan tandjes ofzoiets kan je niet kijken of ze beter slaapt met een paracetamolletje??? als dat namelijk niets uit maakt dan ligt het in ieder geval niet aan de tandjespijn... weet niet of je er wat mee kan maar ik dacht laaat ik het toch maar posten :)

oh ja en sterkte uiteraard!!!

Share This Page