N.a.v. alle afvaltopics vraag ik me af welke bruikbare tips jij kreeg van de dietiste. Ik doe zelf SB maar heb af en toe wel het idee dat ik te weinig eet, maar ik durf niet meer te eten omdat ik bang ben om niet af te vallen. Wat mocht jij eten van de dietiste?
Het enige wat ik er geleerd heb is dat SB te weinig was om blijvend en gezond af te vallen, en wat ik daarna leerde was dat de dietiste zelf me zelfs te weinig liet eten, dus heb heft in eigen handen gepakt en Weight Watchers gaan doen, eet veel meer dan bij beide opties en kan zelf kiezen, ik mag alles, geen speciale dieetvoeding ofzo en op zijn tijd wat lekkers en ben nu bijna 30 kilo kwijt in een dik jaar dus zal toch wel werken.. (gezond) genoeg eten werkt echt bij het afvallen, je lichaam heeft brandstof nodig om vet te kunnen verbranden en je metabolisme te verhogen zeg maar, samen met sporten werkt dat echt heel goed, en met sporten hoef je echt niet mega te zweten in een sportschool hoor, als je bv begint met 3 keer per week een uurtje wandelen of fietsen ofzo helpt dat al! Als ik sport moet ik dus ook weer meer eten want mijn lichaam heeft meer nodig. Ik denk de belangrijkste les van allemaal die ik OOIT! heb geleerd (in 10 jaar dieten e.d.) is dat ik veel meer moet eten en vooral gevarieerd OJA en gun jezelf elke dag wat lekkers (met mate) in plaats van die hele pak koeken, reep choco of zak chips in een keer, als je leert je suikerspiegel onder controle te houden (elke 2-3 uur wat eten) dan zal je zien dat je ook minder "snaaitrek" krijgt. SucceS!
Dat stukje over elke 2-3 uur iets eten probeer ik nu bij mezelf in te voeren. Puur zodat ik niet de behoefte heb om te snaaien. Ook al kan ik dat goed weerstaan, het is niet goed en niet leuk, elke keer zo'n gevecht in je hoofd. Maar knap van je, 30 kilo in een jaar!!! Ik hoop dat ik je hierin kan volgen, ik zou het ook graag kunnen zeggen over een jaar!
Voor mijn topsport verleden veel dietistes gezien. toen ik stopte met sporten en als 'n gek aankwam, was er opeens geen één dietist die me meer kon helpen- terwijl ik héééél goed wist hoe het moest... hoorde. Ik heb het niet zo op diëtisten. Wel op dit boek. https://www.google.nl/search?hl=nl&q=train+je+brein+denk+slank&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.43287494,d.d2k&biw=1071&bih=671&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=bK1AUbmLHcKc0AW_0YCADA#imgrc=ryjzdRYLOWRyMM%3A%3BFzjrbpR6TaAkjM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.boekstra.nl%252Flarge%252Fboekstra_9789057122637_front.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.boekwinkeltjes.nl%252Fsingleorder.php%253Fid%253D9789057122637%3B354%3B500 Vooral als het om afvallen gaat- is de wijsheid snel gevonden op internet (tenzij je allergieën of intolerantie hebt, of bijvoorbeeld sporter bent) qua voeding. Maar er is geen één diëtiste die mij coachte. En dat leert dit boek wel. (echt de moeite waard om het even door te neuzen. Het 'herprogrammeert je denkwijze' over eten op een gezonde manier.) Van 102kg naar 78kg in een jaar. En dadelijk na mijn zwangerschap weer gezond verder om weer op gewicht te komen.
ik loop bij dietiste en mag ook alles eten met mate ben toch al 6 kg afgevallen dus is mss ook maar net bij wie je terecht komt
Mijn ervaringen met diëtistes zijn niet zo geweldig. De laatste die ik had vond dat ik geweldig bezig was met m'n optimel en 6 bruine boterhammen op 1 dag en nog 'n hoop meer. In 3 weken tijd was ik 5 kilo aangekomen. Ben maar gauw gestopt met haar dieet. Ik heb zo het idee dat het bij iedereen anders werkt. De een kan het ene voedingsmiddel goed verdragen bij een dieet en de ander niet.
Ik was bij de dietiste 7 kilo in 2,5 week kwijt. Helaad in de 3 weken daarna er weer 5 kilo bij en daarna bleef ik steeds ongeveer gelijk. Enige wat de dietiste me kon vertellen was dat ik waarschijnlijk op een plateau zat... Nou na een half jaar ben ik maar gestopt bij de dietiste. Daarna ik 6 jaar tijd ca 12 kilo aangkomen, daar ben ik er nu al weer 10 van kwijt. Hoe? Door meer intensief te sporten en minder te snoepen.
Ik ben bezig met dit boek. Absolute aanrader! Ik zit nu op een punt qua afvallen waar het steeds mis gaat. Dit boek helpt me door te zetten. Mijn doel voor ogen te zien.
De beste tip die ik heb gekregen is dat wat in je in je mond stopt de moeite waard moet zijn. Verder ook opletten op wat je lichaam je vertelt, vaak eet je gewoon door de signalen dat je genoeg hebt gehad heen.
Heb jij misschien goede tips voor tussendoortjes? Ik ben begonnen met het boek: het geheim van slanke mensen ( doet me overigens erg aan WW denken). Maar ik weet niet goed wat ik als tussendoortje kan nemen, wat niet teveel suiker etc.bevat. Ik eet nu vaak een kom yoghurt tussendoor, maar dat komt me straks.natuurlijk ook een keer de neus uit. Bedankt alvast!
Dat je koolhydraten nodig hebt. Dat je regelmatig moet eten en niet 3x per dag een bult. Dat je als je een traag metabolisme hebt niet af zult vallen zonder sporten/meer bewegen. Dat je jezelf niet alles moet ontzeggen. Dat je niet meer moet eten dan dat je verbruikt. Zo kan je op een dag dat je sport best een boterhammetje meer pakken. Juist heel goed om je spieren goed te voeden na het sporten.
Noten (niet te veel natuurlijk), klein stukje kaas, komkommer of andere rauwkost dippen in yoghurt aangemaakt met zout en peper en kruiden (je kunt ook bruschettamix even wellen en door de yoghurt doen).