zwanger en autorijden

Discussion in 'Zwangerschap' started by MIss X, Jan 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Vraagje onder de autorijders.

Ik ben echt een stresskip in het een verkeer, een tikkeltje aso rijder. En ook in mijn zwangerschap kan ik mij helemaal opwinden door het verkeer.

Hebben jullie hier ook las van?

Ik heb het altijd wel heel erg gehad, ik ben ook heel ongeduldig en woont sinds kort in de stad. Ik merk gewoon dat ik mij heel erg opwind tijdens het rijden en dan voel ik gewoon de frustratie in mijn lijf gieren wat natuurlijk slecht is voor het kind, maar paar keer in en uit ademen helpt echt niet hoor.

Wat zijn jullie ervaringen met autorijden? (en zwanger zijn)

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben altijd zeer relaxt in de auto... helemaal nu ik achter het stuur de baby lekker voel bewegen :D .
    Tja.... een tip die ik je kan geven: vertrek iets eerder van huis, zodat je minder haast hebt. Dan rij je relaxter, denk ik.

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hahahaha heeeeel herkenbaar! Soms denk ik wel eens bij mijzelf, ze moeten je tijdelijk van de weg halen!
    Ik ben een vrij vlotte rijder, en best een goede rijder (mag je toch wel zeggen van jezelf) Maar ik merk dat ik nu toch af en toe kleine foutjes maak en sneller geirriteerd ben! (Gehaaster, lekker vloeken)
    Las laatst ook ergens dat je tijdens je zwangerschap minder geconcentreerd bent met autorijden...
    Ik zie mijzelf nog niet als een gevaar op de weg, maar ben me er wel van bewust dat ik minder soepel rijd dan voorheen!

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Valt gelukkig mee. Maar waar ik wel last van heb/had was van die gordel. Die op mijn buik drukt steeds. Dus nu heb ik zo ding weet ff de naam niet die houd de gordel die op je buik zit naar beneden. Moet je vast maken met drukknoopjes. Zit erg lekker. Dus nu ben ik ook minder bang als ik een nood stop moet maken dat mijn kindje niet plet zeg maar.

5. Niet meer actief

Ik heb me nooit zo druk gemaakt in het verkeer, ook niet tijdens de zwangerschap. Ik vind het zo'n zonde van me tijdn om me druk te maken over andermans rijgedrag. Tuurlijk zijn er weleens momenten, maar zelden.

Mijn man kan zich veel drukker maken en zo ken ik er nog een paar. Als ik er dan op ga letten waarom het gaat, dan kan ik dat dus echt niet begrijpen. Het lijkt wel alsof de druktemakers er een sensor voor hebben om narigheden te zien op deweg!

6. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    ik blijf ook rustig,kan me alleen wel ergeren als je aso hard word ingehaald in bebouwdekom,of van die streskippen achter je die zo lekker duwen en kleven,ik ga dan ook altijd steeds zachter rijden todat ze genoeg afstand houden.........

7. alice1

alice1 Lid

Jan 20, 2007
    34
    0
    0
    Ik rij al een tijdje niet meer. Ik ben met mijn gedachten bij alles en iedereen behalve bij de weg en dat is niet de bedoeling.
    Bovendien ben ik super snel geirriteerd dus dat is niet echt bevordelijk voor mij, de medeweggebruikers en mijn baby :oops:

Dus laat ik mij voorlopig rijden. :D en daar is eigenlijk niets mis mee.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik merk ook wel dat ik iets minder geconcentreerd ben, als ik de radio harder zet raak ik al aan de slinger ;) . Nee hoor, zo erg is het niet. Maar het is anders. Ik doe niet expres voorzichtiger ofzo, en raak ook niet sneller of minder snel geïrriteerd door anderen. Mijn reactievermogen is wel iets minder. En ik ben benieuwd hoe lang ik nog lekker zit achter het stuur. Ach, we zien wel...

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb gisteren nog bijna een fietser van z'n sokken gereden, ging maar net goed en dat overkomt me anders nooit.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

ow ow dat word nog wat.... ben af en toe nu al een asooootje in het verkeer hihi

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heb trouwens gehoord dat je de airbag uit moet zetten..

Jullie iets van gehoord? Had laatst een zwangere vriendin en die ging achterin zitten want ze mocht niet voorin zitten omdat de airbag aan staat en dat mag blijkbaar niet :S

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

nee hoor...daar staat niets over, in de wet.

13. Female

Female Niet meer actief

Ik kan me ook behoorlijk (snel) opvreten... vooral over al die domme mensen die veel te langzaam rijden, niet opletten, zomaar hun auto naar links gooien enz enz... en dat zijn er voor mijn idee nogal veel in nederland :(

Maar als ik er op let kan ik me wel inhouden. als je zelf een beetje meer rijd als een soepkip erger je je wat minder aan al die andere soepkippen denk ik hihi... lees: aan de snelheid houden enz... Je wint eigenlijk toch niks met die stress dus...

14. Female

Female Niet meer actief

Enne... over die airbag: is geloof ik niet erg hoor. mss bedoel je dat je de maxicosi niet voorin mag zetten als er een airbag zit (tenzij je hem uit kunt schakelen...)

15. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben juist rustiger als ik zwanger ben.. ook als ik mijn dochter achterin heb! Maar ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt!

16. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Niks meer aan toe te voegen :)
    Probeer mezelf wel rustig te houden als ik in het verkeer zit, omdat ik echt bang ben om een ongeluk te krijgen. Maar grrrr wat zitten er slakken in het verkeer zeg! Het gaat soms zo verschrikkelijk traaaaag...pffff....Het zou verboden moeten worden ;)

17. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36

Daar hoef je dus echt niks voor te kopen..zonde van je geld, want je kunt ook gewoon voordat je instapt alvast je gordel vastmaken, dan gaan zitten en alleen de schuine riem omdoen...de riem die normaal om je buik zit zit dan gewoon achter je rug!

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

sorry missX... maarre dat is ten eerste verboden en ten tweede echt levensgevaarlijk!

Share This Page