Meiden, Even weer wat melden hier, Want het is weer zover, heb nu sinds woensdag last van me buik, het begon zeurderig, maar word steeds pijnlijker, Ik lig niet krom van de pijn , maar dit voelt ook niet fijn....Gisteren was het de hele dag aanwezig en vooral aan de linkerkant van mijn buik, precies op hoogte van mijn navel, ook onder mijn navel doet het zeer en dan vooral als ik er op druk... Nu was ik donderdag naar de huisarts, en heeft ze geluisterd en gevoeld aan me buik, en kon ze niks ernstigs vinden, dus hield ze het op mijn darmen.... Heb nu laxeerzakjes meegekregen, maar ik kan niet zeggen dat het nu echt helpt Ik kan zoiezo niet elke dag naar de wc, al is er wel aandrang... Meiden die dit herkennen? 4 Jaar geleden zei mijn huisarts dat hij dacht dat ik spastische darmen heb, alleen begin ik nu te twijfelen... aangezien het nu al een paar dagen aan houd het gevoel in me buik... Ik ben in november geopereerd aan galstenen, Is mijn galblaas weg gehaald....Misschien dat dit in nu in verband staat met elkaar? Of meiden die na galblaas verwijdering juist last hebben gekregen van de darmen? Misschien herkenbaar?
wat doet warmte met de pijn? en paracetamol? met die zakjes (molvicolon of regulan) zou je wel redelijk vlug naar het toilet moeten kunnen. ik hoop datje je snel beter voelt!!
Dankje voor je berichtje..was al bang dat niemand meer reageerde. Warmte verzacht het een beetje, Het is niet een heftige of hele erge pijn hoor, Meer dat het zeurt, aan de linkerkant... warmte veranderd er niks aan. Helaas werken die molvicolon niet echt... Heb jij hier evaring mee?
Ik gebruik regulan (werkt 'n beetje hetzelfde). Als ik niet goed naar het toilet kan, gaan mijn darmen zeer doen. Het is een beetje een ondefineerbare zeurpijn, die wisselt in hevigheid. Ik heb dan totaal geen zin meer in eten, en het wordt eigenlijk alleen maar minder door een warm bad (tijdelijk) of een nacht slapen. (de pijn kan ook zo erg worden dat ik er door met m'n benen ga trappelen en alleen nog maar kan huilen. Gelukkig komt dat niet vaak voor!) Maar als mijn darmen dan weer redelijk leeg zijn, is de pijn ook minder. Daar is de regulan goed voor. Ik neem 'm nogmaal 2x per dag- maar mag hem ook 3x. Wellicht kun je in overleg je dosis verhogen? Veel drinken helpt ook! Paracetamol werkt verzachtend, haalt het scherpe randje eraf zeg maar. Ik heb geen ervaring met galstenen oid. Hoe is het nu met je buik?
Als ik google op buikpijn na galblaas verwijderen kom ik best veel ervaringsverhalen tegen die hetzelfde hebben als jij. Nu is het natuurlijk niet goed om voor medische zaken te gaan googlen en eigen dokter te spelen maar wellicht herken je het en kun je er nogmaals mee naar je dokter stappen. Ik las dat accupunctuur ook vaak oplossing biedt. Sterkte!
Dankje voor het meedenken en lezen, Ik ben vanochtend weer naar de huisarts geweest en ben meteen doorverwezen voor een foto en bloedprikken.. wacht nu nog op de uitslag, Helaas las ik zelf ook al veel op internet van mensen die na de galblaasverwijdering last van de darmen kregen... Ook word ik weer getest op gal en darmen... zelf denk ik dat mijn darmen het probleem zijn, aangezien het echt zeer doet als ik er op druk zowel onder als boven me navel en aan de linkerkant...de pijn stopt niet, zelfs al ben ik naar het toilet geweest. Heb jij dit ook? Of is dan de pijn bij jou meteen weg? Ik neem nu 2 zakjes op een dag, en de ene dag werkt het beter als de andere....word een beetje moedeloos van het gevoel. Wat voor pijn evaar jij aan je darmen?