Even een vraag over andere ouders met kids die super bezig kunnen zijn met kleien. Hoe doen jullie dat meerdere potjes geven en dan maar laten mengen? Ik heb hier een uk die de kleuren mengt en zo kan ik het dan maar een keer gebruiken. Iemand tips?
Hier precies zo'n kind haha! Hij doet t liefst alle kleuren bij elkaar, heeft ook zo'n machine voor klei sliertjes en maakt die ook echt niet eerst schoon voor hij de volgende kleur erin stopt. Ik ben er maar mee opgehouden er tegenin te gaan. Ik koop gewoon geen dure klei meer en laat hem zijn gang gaan ermee. Gelukkig had hij voor zijn 4e verjaardag een heleboel klei gekregen, dus hij kan even vooruit.
Ons ventje is wat jonger en zet wel alle bakjes tegelijk op tafel, maar maakt er maar 1 tegelijk open. Met 1 kleurtje is hij wel eventjes zoet, vooral klei snijden vindt hij geweldig. Na een tijdje wil hij dan een ander kleurtje en gelukkig vindt hij het dan prima om eerst de ander op te ruimen. Denk dat dat over een paar maanden niet meer gaat lukken! Ach, dan maar kleurtjes door elkaar. Heeft hij weer wat te vragen voor zijn verjaardag/december.
mengen mag hier niet, dan heb je op den duur alleen bruine klei Hier als dreumes steeds maar 1 potje tegelijk open, en naar mate ze ouder werd mochten er meerdere potjes open.
Hier krijgt ie ook maar 1 kleur. We hadden een paar dubbele, die heeft hij mogen mengen. Verder is hij er niet zo heel lang mee bezig, dus zonde om het binnen een kwartier dan weg te kunnen gooien. Ik ben nog steeds op zoek naar van die steekfiguurtjes voor klei. Ik kom alleen maar uitgebreide dure, grote sets tegen met dan weer een hoop kleibakjes erbij. Dat wil ik niet, want punt 1 moet ik daar dan weer ruimte voor zoeken en punt 2 zijn dat van die ondingen die iedere keer weer helemaal schoongemaakt moeten worden.
Hier kleien ze met grijze klei Aan het begin steeds maar 1 potje gegeven en dan na een tijdje weer een ander kleurtje. Maar nu kunnen ze zelf de potten open maken en heb ik het maar opgegeven. Alles zit nu door elkaar en ze kleien er gewoon mee. Jammer dan hoor, grijs is ook mooi toch
Ik laat Thirza rustig vaker kleien met de gemengde klei hoor! Ze maalt er ook helemaal niet om en als ze dat wel zou doen, moet ze de kleuren maar niet mengen Om e zoveel tijd vervang ik de potjes wel en krijgt ze weer even een nieuwe set kleikleurtjes Maar da's dan eigenlijk meer omdat de klei dan uitgedroogd is, dan vanwege het mengen.
Hier word ook altijd alles gemengden is het bruin/zwart geworden. Haal eens in de zoveel tijd nieuwe potjes klei bij de action en dan beginnen we weer opnieuw
Ik ben dus niet gek geworden ... ik zocht naar voorbeelden op internet en zag allemaal leuke figuurtjes en dacht ik doe iets verkeerd. Nou dat is dus ook opgelost we gaan mengen!!! Dank dank voor jullie reactie. Fijne dag
Hier zit ook alles door elkaar. Zelf vinden ze het prima om met grijze klei te kleien. Wel hebben we de playdoh klei, want de andere klei is zo plakkerig. Playdoh blijft heel lang zacht.
Bij de Hema hebben ze figuurtjes en een deegrolletje zitten nog meer dingen bij. Voor maar een paar euro
Ik zou niet weten waarom je het maar 1 keer kan gebruiken als het gemengd is. Hier heeft het inmiddels allemaal dezelfde kleur, maakt me niks uit. Ik verdeel het gewoon weer over de potjes als we klaar zijn en de volgende keer gaat ze er weer mee verder. Ik zou er echt als een politieagent bij moeten zitten als ik wil dat het gescheiden blijft, daar heb ik geen zin in.
de klei van de action is echt troep. droogt snel uit en heel je tafel verkleurd. ook uit kleding krijg je het amper wij hebben altijd laydoh en blijf er gewoon bij zitten als we kleien. dan maken we samen popjes etc en gaan we daarna weer samen scheiden. als ze alleen kleien dan krijgen e gewoon maar 1 kleur en als er een beetje door elkaar gaat, tja jammer dan. stoppen dit in een groot potje en wordt gewoon een nieuwe kleur of regenboog klei zoals me dochter het noemt