E reader, welke, en is het nou echt fijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterrefeetje, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Of kan je net zo goed boeken op je i pad lezen?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen :)

2. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds 2 weken een e-reader, de Sony T2. Ik kon me eerst niet voorstellen dat het fijn zou lezen, maar het valt me alles mee en het went echt heel snel. Op een tablet leest het niet zo prettig omdat dan het scherm licht geeft. Bij een (goede) e-reader geeft het scherm geen licht en dat is rustiger boor je ogen en je kan dan ook langer lezen.
    Het scherm van mijn e-reader is een beetje mat, dus geen reflectie en door de 'e-inkt' leest het als een echt boek. En een e-reader is een stuk kleiner en lichter dan een tablet, je kunt 'm makkelijk in je tas meenemen.
    Ik heb er nu al 4 boeken op gelezen en ben erg tevreden.

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb ook de Sony T2. Echt ideaal!! Man download de boeken voor me, dus ik hoef nooit meer een boek te kopen.
    Ik heb het geld er al dubbel en dwars uit. Het leest ook erg prettig. Nou heb ik wel het hoesje met een lampje, dat is wel echt nodig. Tenzij je alleen met veel licht leest.

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Boeken kan je echt niet op je ipad lezen, heb je dat weleens langer dan 10 minuten gedaan? Krijg je hartstikke moeie ogen van!
    Er zijn 2 duidelijk beste e-readers op de markt: de Kobo (glo of touch) en de Sony (prs-t2). Ik zelf zou nooit een e-reader kopen met achtergrond verlichting, dan kan je net zo goed op je ipad lezen en je hebt er niks aan in de zon. Nadeel van de Kobo touch is dat je geen fysieke bladerknoppen hebt (je moet dus swypen) en dat je een kobo account moet hebben.
    Ik heb de sony prs-t2, werkt fantastisch! Sommige mensen hebben problemen met het weergeven van nieuwe boeken, maar ik heb dat nog nooit gemerkt.

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier ook de Sony T2, sinds december. Ben er helemaal weg van! Ik heb er al tig boeken op gelezen. Ik heb het beschermhoesje met dat lampje erin, dan kan ik ook 's avonds in bed lezen zonder dat manlief er last van heeft.

Als je hem in de winkel koopt, zit in de standaard verpakking geen hoesje en geen oplaadsnoer. Die kan je er apart bijkopen. Maar als je een samsung telefoon hebt, kan je die oplader gebruiken om je E-reader op te laden! Dus dat geld kan je je dan weer in de zak houden. Sowieso kan je je e-reader ook via je pc/laptop opladen, maar ja, dan moet je die wel aan hebben staan natuurlijk.

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
  7. Sterrefeetje

Ik heb al tig boeken op de iPad gelezen :) dus vandaar mijn vraag :)

8. Sterrefeetje

Oké, dan ga ik eens kijken voor de t2 :) bedankt allemaal!

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ah, blijkbaar geldt het niet voor iedereen :)
    Maar lees je ook in bed in het donker? Ik wel, op de t2 met hoesje met lampje vind ik dat veel prettiger. E-readers zijn ook veel kleiner.

10. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Sowieso, als ik een Ipad had aangeschaft ipv een e-reader, weer ik zeker dat die Ipad binnen no time door mijn echtgenoot was ingepikt en ik alsnog niet kon lezen! :)

11. Sterrefeetje

Nee dat niet inderdaad, ik zit op de bank voor het raam, die dat licht schijnt op de ipad, daardoor heb ik er dan misschien geen last van.
    Misschien ben ik ook weer op zoek naar een nieuw hebbe ding haha :))

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe ik vind zelf... Een e-reader prettiger lezen dan een iPad.

Ik heb echter een kobo touch... Die was niet zo duur en net zo gebruiksvriendelijk en fijn als de T2 van Sony.

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb de t2 van Sony. Ideale uitvinding een e-reader. Je hebt alle boeken bij de hand. Ik sjouw dat ding echt overal mee.

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb een kobo glo. Meestal lees ik zonder licht, maar soms vind ik het lampje erin heel handig. Dat leest toch echt nog heel lekker hoor. Vind het stukken lekkerder lezen dan van een iPad.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een kobo Glo. Het licht wat hieruit komt is echt niet te vergelijken met een tablet en je kunt het ook uit zetten. Vindt het ideaal, geen apart hoesje met lampje nodig wanneer het net iets te donker is om te lezen en ik kan als ik dat wil lezen zonder dat iemand anders last heeft van het licht.

16. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb een Kindle. Beetje klein maar best een fijn dingetje.
    Weet niet of ik hem zelf zou kopen, maar voor een gekregen e-reader ben ik best tevreden.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Ik vind het persoonlijk net zo lekker lezen op mn tablet en onzin om er een e reader naast te kopen...
    Hier absoluut geen last van moeie ogen of fel licht. Ik zet bij de instellingen de verlichting bijna helemaal op 0. Probleem opgelost. Verder heeft het leesprogramma een functie om bladzijden zwart met witte letters te maken en past hij het lucht automatisch aan.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja.. Het is dat ik nog steeds superblij ben met m'n touch... Maar anders was dat wel een serieuze optie geweest.
    Maar moet zeggen.. Ik lees eigenlijk nooit in het donker dus ik mis het ook niet echt.

En je kunt er wel heerlijk mee in de zon zitten.
    iPad is stuk sneller leeg.. En wordt flink heet in de zon ook.
    Zelfs bij dagelijks 2 uur lezen (jaja, Ov.-reiziger) laad ik hem misschien 1x per maand op.
    En nu ik sinds september niet werk lees ik minder.. Heb hem in die tijd 1x opgeladen. (Nadat ik hem per ongeluk had gewiped en hij dus toch even aan de pc moest...)
    En mijn ipad3 is flink zwaarder... (En gewicht is slecht verdeeld in diT model vind ik.. Zwaarste deel zit aan de bovenkant :( )

Straks maar even stukje uit dat nieuwe boek van JK Rowling lezen nu we het er toch over hebben :)

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier zowel de iPad als de Sony T2.
    De T2 leest heerlijk. Ik heb er geen opmerkingen over.
    Maar uiteindelijk pak ik toch altijd de iPad.

20. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.263
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    hier blij met mn kobo glo! ideaal die verlichting erin die je helemaal zo zacht of fel kan zetten als jou voor prettig is!!

Deel Deze Pagina