Trekkend gevoel buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by lisa27, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Hallo allemaal

Ik ben nu 16+3 weken zwanger. Vorige week hebben we het hartje nog gehoord bij de VK en alles was verder goed. Ik merk dat ik sinds vorige week ook echt dikker begin te worden. Sinds vannacht heb ik alleen een trekkend gevoel in mijn onderbuik en somwijlen wat lichte steekjes in de vagina. Ik verlies geen bloed oid en mijn borsten doen ook ineens meer pijn.

Is dat trekkende gevoel een teken dat de baarmoeder groeit of moet ik me zorgen maken??

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is gewoon het trekken van je banden, je baarmoeder groeit :)

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad je banden!

4. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ben weer opgelucht tnx!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Ik heb het ook, hoor! En ik vond het ook wel eng;) Voel jij de kleine ook al bewegen? Tip: ik heb een doppler gekocht, ideaal! Ieder avond even naar het hartje luisteren en je hoort ook bewegingen:D

6. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ik heb wel het idee dat ik de kleine soms voel maar misschien zijn het mijn darmen haha. Een dopler is voor mij niet een slim idee. Ik ben een enorme piekeraar en kan nog steeds moeilijk genieten van de zwangerschap. Als ik het hartje niet kan vinden raak ik in paniek

7. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Heb er ook last van! Pff af en toe voelt dat echt zwaar vervelend... Maargoed is dus normaal! ;)

8. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Oh ja, kan ik me ook wel voorstellen! Bij mij is het gelukkig heel makkelijk te vinden. Ik voel die kleine ook al, het voelt als plopjes in mn baarmoeder maar ook soms alsof een vlinder langs mn baarmoederwand kriebelt, echt leuk!

9. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Vorige week had de verloskundige hem ook direct te pakken met de doptone maar toch durf ik het niet aan om een angelsound te kopen.

10. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Tja, best lastige keuze. Maar als je zonder doppler relatief weinig stress hebt dan zou ik het niet doen als ik jou was. Want misschien krijg je dan juist meer stress. Er zijn heel veel redenen waardoor je het hartje een keer niet hoort, ik heb het wel een keer gehad dat het even duurde, omdat m'n kleine ongunstig lag. Als je dan van jezelf een piekeraar bent is het misschien beter om het niet te doen...

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Ik heb ook last van mijn buik.

Ik heb nu last van menstruatieachtige krampen heel erg laag in mijn buik negen boven mijn schaambeen en richting liezen.Ik gok bandenpijn.. Als ik stil sta wil ik het liefst lopen. Ik heb GEEN bloedverlies. Ik weet ook niet het verschil met krampen bij bijv een miskraam ofzo.

Kun je al last hebben van bandenpijn of groeiende baarmoeder bij 7,5 week? gr kim

12. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Wat jij beschrijft lijkt op het groeien van de baarmoeder. Echte bandenpijn komt meestal in het tweede trimester opzetten, in het eerste trimester zijn steken in de liezen meestal hormonaal. Ik heb het vanaf 4 weken gehad! Met niezen, draaien in bed etc. En nu nog steeds, zij het wel wat heftiger soms.

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Het zijn bij mij niet echt steken. Het is een beetje een aanhoudend gevoel wat (denk ik) van zelf weer verdwijnt. Het voelt gewoon als menstruatie alleen trekt het naar mijn liezen. Dat voelt een beetje alsof je onrustige benen hebt. Met het groeien van je baarmoeder voel je het ook in je liezen dan??

Share This Page