Ik ben 8 weken zwanger en gebruik een medicijn tegen angstoornissen. Het medicijn is cymbalta, een medicijn waar te weinig over bekend is om op de "veilig"-lijst te staan. Maar het risico voor de baby (alwel voor mij, m'n huwelijk en de andere 2 kids, waarvan er een binnenkort naar de basisschool gaat) is kleiner mét de medicatie, dan zonder. Wanneer ik erg veel angst/stress zal hebben die ook een erg kwalijke zaak kan zijn voor het ongeboren kind. Om dan dus over mijn andere 2 kids maar te zwijgen. Ik kan helaas niet zonder deze medicijnen dus. Ik heb daar zelf vrede mee, en mijn man ook. En ook de psychiater vindt dit de beste optie, maar natuurlijk wordt daardoor de zwangerschap en de echo's wel iets spannender. Zijn er meer mensen zwanger met het gebruik van medicijnen? Misschien kunnen we bepaalde gevoelens en ervaringen delen.
Ik gebruik ook medicatie. Andere dan jij, maar ook voor mij is stoppen geen optie helaas. Op aanraden van de kinderarts ga ik straks geen borstvoeding geven.
Dit topic is alweer een tijdje geleden maar ik had toch nog een vraagje voor onsukkie! Ik heb na mijn bevalling weer opnieuw last gekregen van mijn paniekstoornis en daar zit wrs ook nog een PND bij... Nu heb ik van de arts ook Cymbalta gekregen en ik slik dit nu drie dagen. Wat is jou ervaring met deze AD? Ik heb veel last van bijwerkingen op dit moment....mijn angstgevoelens zijn zelfs verergerd!! Ook ben ik gigantisch suf en voel ik me de hele dag dromerig.........ik hoop wel dat dat snel overgaat want ik heb nu ook de zorg voor een kleine baby. Ik was dus benieuwd of jij hier ook last van hebt gehad en of dit weer overgaat.