Zeurende buren

Discussion in 'De lounge' started by Mindy26, Jun 14, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat ook wat te simpel gesteld.
    Zeurende buren kunnen je echt tot wanhoop drijven en je woonplezier vergallen.
    Verhuizen is ook niet zomaar een optie.

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Je hoeft je naar mij niet te verdedigen hoor;)
    Ik zou hen wat serieuzer proberen te nemen en het met hen op proberen te lossen. Als je nog een poos naast elkaar moet wonen, heb je daar meer aan dan je gelijk halen namelijk.

Neuzeke likes this.
  3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Haha precies dat ja..

Neuzeke likes this.
  4. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

Feb 11, 2014
    977
    413
    63
    Female
    En vind jij ze ook zo stom?:roflmao:
    Nee eigenlijk wilde ik graag de ervaringsverhalen en mijn ei even kwijt. Ik (en mijn man natuurlijk) zitten er best wel mee!

Didi1980, Zara75, Rosa Canina and 3 others like this.
  5. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

Feb 11, 2014
    977
    413
    63
    Female
    Heel fijn om jullie reacties te lezen!
    We gaan proberen om op een vriendelijke manier een praatje aan te knopen. Als er geen normaal gesprek in zit dan gaan we over in de negeer stand.
    Vind het echt ontzettend balen hoor.

Rosa Canina and Paardenbloem like this.
  6. caletto

caletto Actief lid

Sep 13, 2019
    224
    146
    43
    Natuurlijk moet je kunnen relativeren. Maar wat ik bedoel, misschien ligt de norm van TS wat hoger dan gemiddeld en van haar buren wat lager. Uit de incidenten die TS opnoemt maak ik overigens op dat het niet eenmalige overlast is, maar regelmatig.
    Disclaimer, ik zeg niet dat TS een herriemakende aso is, maar het is zo moeilijk voor ons om hier over te horen als we het zelf niet hebben gehoord of meegemaakt of de kant van de buren kennen.

Summerbelle, Neuzeke, Sado and 2 others like this.
  7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik verbaas me vooral dat de buren klagen over redelijk normale leefgeluiden. Dan vraag ik me dus af: zijn ze onverdraagzaam of speelt er meer. Wij hebben kinderen die slecht tegen geluiden kunnen, maar zelf ook veel geluid produceren (beide zwaar autistisch). Ik heb nog nooit geklaagd tegen buren zelf, en er is 1x een buurvrouw komen praten, heel voorzichtig, omdat haar autistische hoog functionerende zoon zoveel last van onze zoon had, die precies heel veel geluid in de tuin maakte als haar zoon (die net op het vwo gestart was) probeerde huiswerk te maken. Toen zijn we gewoon op dat tijdstip een rondje gaan wandelen met onze zoon (bij mooi weer, want anders zou het sowieso geen probleem zijn natuurlijk), dus verder nooit problemen hier. De directe buren (van de 2-onder-1 kap) beweren zelfs dat ze onze kinderen nooit horen ‘s nachts, maar dat lijkt me stug, want wij horen hun hond en piano echt heel goed, ze zijn gewoon heel aardig en meelevend. ;)

Maar in ieder geval erger ik me voornamelijk aan late feestjes die niet aangekondigd worden, en dat gebeurt hier weleens, maar niet vaak, dus het zou niet eens in me opkomen daar over te gaan klagen eigenlijk.
    Mijn tip zou toch gewoon zijn, probeer eerst nog een keer normaal vriendschappelijk burencontact aan te gaan, want volgens mij hebben jullie dat nog niet echt geprobeerd (of anders heb ik er overheen gelezen). Als ik lees, hoe ze reageren op jullie, dan snap ik echt wel dat je het als heel vervelend ervaart, maar van de andere kant lees ik ook niet dat je zelf echt al wat heb geprobeerd (dat je man langs gaat om het gezeur te bespreken, is natuurlijk wel prima als hij het anders heeft verwoord, maar ik lees niet echt dat jullie je hebben voorgesteld e.d. daarvoor. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat niet is gebeurd, maar het valt me wel op). Toen wij hier kwamen wonen, hebben wij wel een keer koffie gedronken met de buren en daarna nog een paar keer herhaald. Verder is het vooral pakjes aannemen en een praatje op straat, gewoon normaal en prima dus.

Nogmaals, misschien hebben jullie deze moeite allemaal al genomen en dan vind ik het echt heel vervelend voor jullie, want dan kan ik ook niets bedenken om van het gezeur af te komen.

Gewooniemand and Butchke like this.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Succes!
    Een vriendelijk praatje is sowieso een goed begin. Hier had het helaas geen enkel effect en we zijn idd over op de negeerstand.

Gewooniemand and Butchke like this.
  9. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

Feb 11, 2014
    977
    413
    63
    Female
    We hebben met ze gepraat..
    Buurman heeft sorry gezegd voor zijn rare reactie..
    Jammer dat ze ons niet begrijpen..
    Hij zei dat hij 80 uur per week werkte en moe is en gewoon rust wil als hij thuis is. (Dat vertelde hij wel 5 keer)
    We vroegen aan hun of ze al eerder last van ons gehad en ze zeiden van niet.
    Gisteren vonden ze de kinderen te druk ( vooral het rennen langs het huis) en wij hadden teveel lawaai..
    Ik zei ook dat we voor het eerst een verjaardag hebben en dat ik dit wel een bijzondere situatie vind. Weinig reactie en begrip.
    Ze willen nu dat we bij elke feestje/verjaardag het even laten weten.
    Nou ja we kunnen in ieder geval weer elkaar gedag zeggen maar ik vind dit hele bijzondere mensen....

snap dat je na 80 uur werken moe bent maar dat kan toch niet betekenen dat wij dan nooit een feestje mogen geven.

ze zeiden dat als zij visite hadden ze stilletjes praten:rolleyes:

10. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    De buurman bied excuus aan en legt het uit, wat is dan 'jammer dat ze ons niet begrijpen' en dat je ze maar raar vind? Het zou je imo sieren als je je nu ook een beetje respectvol opstelt :)

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik kan me best voorstellen dat hij prikkelbaar is als hij zoveel werkt en vind het netjes dat hij sorry heeft gezegd voor die reactie. En als het hen helpt even een heads up te hebben als jullie een feestje hebben? Ik zou het doen, dan weten zij het al, kunnen ze lekker binnen gaan zitten en is iedereen blij. Hij zei niets dat je geen feestjes mocht geven, gewoon dat hij het even wil weten van te voren, toch? Kleine moeite, nodig je ‘m meteen via een appje uit even iets te komen drinken ofzo ;)

12. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Kijk in een nieuwbouw is nooit rust, je hoort altijd wel wat. Maar het is natuurlijk wel de mate van het geluid.
    Bij ons zijn jammergenoeg weinig kinderen, op dit moment zijn onze 2 de enige en dan hoor ik we eens commentaar, ik trek mij daar niet van aan want dat is van een buur 2 huizen verder die zelf buiten de radio en tv aan heeft, luidruchtig praat en op alle buren let.
    Gelukkig komt er nu een gezin met 3 kinderen bij dus zijn onze kinderen niet de enige meer:D:roflmao:.
    Ik ben benieuwd wanneer zij daar tegen gaat klagen, al hoewel zij gaat niet naar je toe maar maakt een keiharde opmerking zodat je het wel hoort.

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Ik vind je op dit moment evenveel zeuren als jullie buren.

Misschien maken jullie ook wel ontzettend veel herrie, heb je kritisch naar jezelf gekeken?
    Ontzettend fijn toch dat de buurman zijn excuses heeft aangeboden, voortaan gewoon even van te voren aangeven dat je een feestje geeft. Dan kan jij je feestje geven zonder ergernis van de buren. Win win.

Sado likes this.
  14. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

Feb 11, 2014
    977
    413
    63
    Female

Tja, ik vind hun gewoon zeikerds.
    Ik hou zelf niet van lawaai en heb dus ook niet veel lawaai..Dus ja ik kijk zeker kritisch naar mijzelf.

Dat excuses ging echt niet van harte..
    Maar ja ik kan het ook moeilijk uitleggen zo. Vind het hele bijzondere mensen..

15. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

Feb 11, 2014
    977
    413
    63
    Female
    Dat heb ik gedaan hoor. Ze begrijpen niet dat we af en toe een feestje willen geven.
    En dat de kinderen spelen.. dat vonden ze namelijk nog het vervelendste. En ook dat begrijpen ze niet. Ik kan moeilijk mijn kinderen op een stoel vastzetten.
    Ik kan moeilijk het hele gesprek hier uit typen maar ze toonden gewoon veel onbegrip naar ons toe.

Gewooniemand and pippa26 like this.
  16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Toch fijn dat hij excuses heeft gemaakt.
    Ik zou gewoon mijn leven verder leven, ze gedag zeggen en het melden wanneer er een feestje is. Dat is ook geen grote moeite toch?

Sado likes this.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Haha misschien is het het lot van zeikende buren, maar ik snap wel dat ts nog niet echt blij met de reactie is.
    Hij werkt 80 uur, tja dat is zn eigen keuze he? Dan gaat tie 40 uur werken en kan hij misschien meer van zn medemens hebben.
    Ik haal dat het een keuze is overigens uit de zin dat zij vrijstaand wonen. Dat hoeft nl niet.

18. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Ik vind het ook een beetje vreemd dat de kinderen niet langs het huis mogen rennen? Wij speelden vroeger altijd verstoppertje op het pleintje waar ik woonde. Of tikkertje of iets dergelijks.

De kinderen renden toch niet IN HUN tuin? Mochten ze dat wel hebben gedaan, dan kan ik me de reactie nog voorstellen.

Gewooniemand likes this.
  19. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Ik wilde net zeggen; als hij 40 uur gaat werken kan hij niet vrijstaand wonen :p

tuc likes this.
  20. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

Feb 11, 2014
    977
    413
    63
    Female
    Nee ze rennen over onze oprit en waren gisteren inderdaad verstoppertje aan het spelen.
    En wij ook inderdaad! Moet kunnen vind ik.
    We gaan nu aan de andere kant van het huis een pad maken.

Gewooniemand and Rosa Canina like this.

Share This Page