Ik denk eerlijk gezegd dat hij overspannen is. En we hebben ook gezegd dat we het begrepen etc. Maar was ook fijn geweest als zij hadden gezegd van; Ja tuurlijk mag je een verjaardag vieren oid. Maar totaal niet, leek wel of ze het begrip ‘feestje’ niet kennen
Vind ik ook hoor! En het was geen 23.00 hè, maar 19.30. Zit nogal een verschil in. Zijn deze mensen misschien verbitterd omdat ze zelf misschien niet zo’n leuk leven hebben of zo? Zo komen ze op mij tenminste wel over.
Ja dat denken wij zelf ook.. hij komt vaak ook nors over. Groet ook nooit, zij wel. Wij zijn zelf altijd wel van de Goedemorgen, hallo etc dus vond dat al best gek
Wel een voordeel dat hij 80 uur werkt, dan blijft er namelijk weinig tijd over om te klagen of überhaupt last te hebben van jullie En ik zou dus echt niet iedere keer als ik visite krijg dit vooraf melden. Een feestje wat tot laat duurt met muziek oid natuurlijk wel hoor. Maar een simpele verjaardag of een bbq met visite, met mooi weer in de tuin, op schappelijke tijden, daar zou ik me dus niet vooraf voor gaan verantwoorden. Dat valt voor mij onder gewone leefgeluiden. Dan kan je ook wel iedere keer vooraf gaan melden dat je kinderen gaan buitenspelen...
Misschien doet het hun wel pijn om te zien dat de kinderen rond rennen.. miss moet hij wel 80 uur werken omdat hij de kosten van vruchtbaarheidsbehandelingen nog moet betalen...
‘De komende 365 dagen -op uitzonderingen daar gelaten- zullen onze kinderen te horen zijn met spelen.’ Ik zou t doen
Dat is best een bijzondere reactie. Misschien heeft 1 van hen gezondheidsklachten, hadden ze ruzie met de vorige bewoners, of hebben ze net hun hond verloren of misschien zijn het gewoon zeikers.
Ik begrijp wel dat ze in hun tuin rust willen. Zeker na een lange dag werken, wat hij dus blijkbaar doet. Ik denk dat hij overspannen is en weinig kan hebben. Persoonlijk zou ik er gedeeltelijk rekening mee houden, niet dat je geen bezoek meer kan ontvangen, maar je zou er bv wel op kunnen letten dat je geen (harde) muziek op zet die zij ook horen. Ik denk dat als je een beetje rekening houdt met ze, ze ook steeds meer kunnen hebben. Maar let wel op dat het niet alleen van jullie kant moet komen. Ik heb zelf een hele nare buurvrouw gehad, zo erg dat we er voor verhuisd zijn. Wij mochten niks en zij mocht alles. We werden elk weekend wakker van haar knoerharde muziek, maar als we er iets van zeiden was ze woest en ging het harder. Maar ondertussen wilde ze niet dat wij na 22.00 het piepende raam dicht deden ed. Dus daarom vind ik: rekening houden met de buren is prima, maar dan moeten ze het ook kunnen hebben als het toch eens wat lawaaierig is dan normaal. Succes!
En dat geeft je dan ook het recht om zo zuur tegen je buren met kinderen te doen???? Doe normaal zeg!
Ik vind dergelijk burengedrag eerder atypisch Gelukkig maar! Hier alleen maar fijne, ‘normale’ buren.
80 uur werken per week lijkt me oveirgens wel overdreven. Als je 6 dagen per week zou werken moet je elke dag 13 uur maken. Dan zou je dus van 7 tot 20 werken iedere dag (op 1 dag per week na).... als hij "maar " 5 dagen werkt dan zou hij 16 uur per dag werken en dus maar 6 uur hebben om te slapen eten douchen enz. Dan snap ik wel dat hij van ieder geluidje gek wordt. Misschien werkt ie zo hard voor dat hutje op de hei
Hier in het dorp genoeg kerels die bij montage- en bouwbedrijven werken en inderdaad dat soort dagen maken dus onmogelijk is het niet. Maar dat is zijn keuze, als hij dan niet meer tegen geluid van de buren kan, moet hij binnen gaan zitten met een koptelefoon op. Ik denk dat er mogelijk inderdaad meer achter zit. Verstandig dat je het meteen besproken hebt TS!
We lezen nu maar één kant van het verhaal. Ik merk wel vaker van mensen die vinden dat anderen maar in een hutje op de hei moeten wonen zelf veel kabaal bij zich hebben. Harde muziek, schreeuwen, continu overdreven hard lachen. Als je buren dit van de vorige bewoner niet “gewend” de waren, zal jullie gedrag voor hen ineens een tegenvaller zijn en hun rustmomenten in de tuin niet bevorderen. Normaal zou je bij een vrijstaand huis niet zo veel van de buren horen? Dus ik zou nog geen kritisch naar jullie eigen volume kijken. Echter, spelende kinderen en gewone leefgeluiden horen nu eenmaal in een woonwijk.
Nogmaals.. we maken echt niet extreem veel lawaai.. Ik ken de vorige bewoners goed( door school) en ik weet ook dat het mensen zijn die niets durven te zeggen of voor zichzelf opkomen. Ik denk dat daar het verschil in zit..weerwoord zijn ze niet gewend
Nou meid, ik snap je goed. Dan ga je zo’n gesprek aan, komt er een lauw excuus uit met een slap aftreksel omdat hij 80u werkt jij de klap mag incasseren dat hij weinig kan hebben van omgevingsfactoren en geluiden (want had nu niet de indrukken dat je echt aan het klooien was eerlijk gezegd) en dan mag je nu bij elke verjaardag even melden vooraf dat je geluid gaat produceren? - even, normaal geluid hè. Komop hoop. Haha grap van de eeuw. Nee sorry dat gaat mij ook echt een stap te ver. Ik zou hier jeuk van krijgen, ik wil best rekening houden. Graag zelfs. En als ik weet dat iemand nachtdienst of ochtend dienst of weet ik het heeft prima. Maar 80 u werken is geen standaard en kan niemand zich aan aanpassen; dus de buurman mag ook een concessie doen daarin. En niet op elke slak zout leggen. De kinderen moeten gewoon verstoppertje kunnen spelen zonder dat bolderbast gelijk achter een raam staat te foeteren. Komop.
Dit. Je woont er nog jaren hoop ik. En dan is een beetje een fijne relatie met je buren wel prettig. Ook al woon je vrijstaand.
Tja als je dan zo gefrustreerd naar je buren toe bent wordt het wel tijd dat je iets aan jezelf gaat doen denk ik.