Zeurende buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 14 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Oef wat lastig, ik kan me voorstellen dat het jullie woongenot wat verpest. Zoals je het omschrijft lijken het me wel normale leefgeluiden.
    Maar het lijkt me dat je buren er behoorlijk doorheen zitten. Een onvervulde kinderwens lijkt me behoorlijk heftig. En dan kunnen kindergeluiden confronterend zijn. Waarmee ik hun reactie absoluut niet goed wil praten overigens, die vind ik behoorlijk overdreven en heftig.
    Wij hebben een buurvrouw die enorm vaak vrienden over de vloer heeft, en die gaan elk half uur in de tuin roken gerust tot een uur of 4 snachts, en niet te zachtjes. En meerdere avonden in de week.
    Ook overdag zitten ze in de tuin keihard te boeren, ruften, over hun seksleven te praten :rolleyes: Door de gebroken nachten met ons zoontje en gezondheidsproblemen bij mezelf trek ik het amper nog en zodra haar deur open gaat raak ik al in de stress.
    Dus door mijn eigen situatie thuis wordt het ervaren van overlast wel nog erger dat probeer ik te zeggen. Nou moet ik wel zeggen dat wij zeker niet om de haverklap klagen. (Hebben we nu 3 keer gedaan in 3 jaar, puur als het echt te gek werd)

Bailey07 vindt dit leuk.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.739
    18.845
    113
    Vrouw
    #102 Neuzeke, 15 jun 2020
    Laatst bewerkt: 15 jun 2020
    Toen ik nog thuis woonde en we nieuwe buren kregen , waren het ook van die lawaaierige types.
    Ik denk niet dat ze ooit zelf doorgehad hebben hoeveel lawaai ze maakten. Radio altijd luid, hond altijd blaffen, kinderen altijd roepen ipv praten, moeder die altijd boven de radio uit probeerde schreeuwen, vader die altijd zat te klussen en timmeren,...
    Allemaal gewone geluiden maar net iets te luid en gewoon hele dagen aan eens stuk.

Mijn vader heeft hen 1 keer aangesproken en sindsdien was het nog slechter.
    Toen hoorde je de vrouw vaak sarcastische opmerkingen maken.
    Die zou ook iets van hutje op de hei roepen.

Dus ik lees topics als dit daardoor wel een beetje anders.

Spikkeltje, sillies, Fuddey en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.889
    5.192
    113
    Home
    Ik zou wel zeggen dat ik het echt niet ga melden als ik visite krijg die om half 8!!! Naar huis gaat

Een feestje is met meer personen duurt wat langer dat zou ik wel melden
    Ik zou m'n kinderen ook lekker laten buiten spelen en als ze daar weer over zouden zeuren dan is dat hun probleem zolang m'n kids niet schreeuwen
    Mogen ze buiten spelen

Is jou huis je hoeft niet op je tenen te lopen

4. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat je bij een feestje dat laat kan worden even aangeeft bij de buren vind ik begrijpelijk maar dat er verwacht wordt dat je een verjaardag even meldt? Kom op zeg, dan kun je voor elke keer visite wel naar de buren stappen. Hoe moet dat dan als je eens onverwacht visite krijgt en je wil graag buiten zitten omdat het mooi weer is? Moet je dan ook meteen een appje doen of heen lopen? Zou wat zijn zeg.. beste buren, mijn vriendin komt onverwachts langs met haar kinderen/ er komt visite voor verjaardag en het is zulk mooi weer dat we graag buiten zouden willen zitten, is dat goed? Moet niet gekker worden hoor.

Rosa Canina, Mindy26, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw

Helemaal waar! :thumup:

6. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw

Ja het voelt nu ook een beetje of we overal toestemming om moeten vragen..
    Maar ik ga niet alles melden hoor. Alleen verjaardagen/feestjes.

Rosa Canina en tuc vinden dit leuk.
  7. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Och jeetje.. nou dan vind ik 3 keer echt weinig! Daar zou ik helemaal gek van worden.. Sterkte er mee!

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    De vorige buren hadden gezegd dat ze ongewild kinderloos waren.

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Geeft het je recht zo te doen, nee snap ik het dat je dan niet altijd alles kan hebben met kinderen ja.

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.661
    27.306
    113
    Vrouw
    Hahaha gedrag is typisch voor hun bedoel ik haha, gedrag veranderde niet: hoe lief en rekeninghoudend je ook was. Al heeft t 1 voordeel: je leert erom te lachen als gezin. Als we naar mijn zus rijden gniffelen we al omdat we weten dat de buurman al voor t raam gaat staan in spanning of die armoedige Polo van ons op de oprit draait :p
    Maar o die arme werklieden... buurman bleef ze maar stalken.

Sommige mensen zijn gewoon tja... bijzonder zal k t maar netjes zeggen

Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Die zet je dan toch wel op de oprit hè? Net iets te schuin... :D

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.661
    27.306
    113
    Vrouw
    Haha tuurlijk! T is niet zijn oprit. Wel netjes recht, maar wel dichtbij de erfgrens ghegheghe

Ysabella vindt dit leuk.
  13. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Dit soort kinderachtig gedrag lost toch niks op?

14. tuc

tuc Niet meer actief

Nee maar op een gegeven moment moet je wel om het draagbaar voor jezelf te houden. Wij maken nu ook grappen en zouden dus zo parkeren als @GroeneBomen omschrijft.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Nee, maar je kunt er flink lol om hebben en soms mag dat ook best wel even. 3x raden waar onze auto staat nadat de buurvrouw totaal onredelijk ging doen omdat de bus van de stucadoor te ver naar rechts stond op onze eigen oprit..

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Precies wat wij doen nu nadat onze buurvrouw flipte om niks.

17. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Ik lees alleen maar we maken niet extreem veel lawaai, dat zegt dus dat je wel lawaai maakt, alleen volgens jou niet extreem veel.
    Je zou denken dat je met een vrijstaande woning niet zo veel van elkaar zou horen.

Neuzeke, Ysabella en Sado vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.661
    27.306
    113
    Vrouw
    Wat is er kinderachtig aan om volledig op de eigen oprit te parkeren?
    En ja hij komt serieus ook dan uit zijn huis om te kijken... en liefst commentaar te leverene en liefst dan nog te eisen dat onze polo in die chique wijk aan de weg moet staan. We staan NIET op zijn oprit. geen centimeter zelfs. Optie 2 is ons enorm ergeren aan zijn gedrag.

We maken t alleen dragelijk om er zelf maar om er gniffelen in de auto als we hem al voor t raam zien staan

En een erfafscheiding plaatsen op de oprit houdt die beste man dus al jaren tegen. Tja...

Gewooniemand, suus1983 en tuc vinden dit leuk.
  19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.661
    27.306
    113
    Vrouw
    Je kan er idd maar beter zelf lol om hebben, anders erger je je rot. T is je eigen oprit, al zou je je auto op zn kop zetten :p

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik woon met mijn 4 kindjes tussen de senioren en stellen waarvan de kinderen al studeren. Voel me vaak bezwaard ondanks dat ik nooit klachten heb gehad. De dingen als voor 09.00 geen kinderen in de tuin, niet gillen, geen muziek buiten etc komen vanuit mezelf. ‘S avonds is het hier altijd rustig, vorig jaar stikte het van de examen feestjes in de omliggende tuinen en dat was fijne compensatie.

Overigens gaat het melden van verjaardagen me te ver, een echt tuin feestje met muziek uitgesloten. Zeker in een vrijstaande woning klinkt dat als een enge vorm van controle.

Deel Deze Pagina