Onze buurman (toen hij nog auto reed) wilde zijn autoportier exact gelijk aan zn tuinpad (wij parkeren hier langs de stoep). Dan kwam die echt zn deur uitrennen als er iemand wegging om zn auto te verzetten. Belde ook rustig 10x per dag aan of ik de auto wilde verzetten, sorry maar op een gegeven moment parkeerden we daar expres en trokken de deurbel eruit.
Ik snap t wel hoor, wij hadden ook ooit een buurman die een openbare parkeerplek toe-eigende omdat hij niet ver wilde lopen. Maar om er om te gniffelen vind ik persoonlijk nogal puberaal en lost niets op. Vaak is even een praatje maken en aangeven dat als de buren last van je hebben dat melden zodat je er rekening mee kunt houden. Vaak kunnen mensen dan veel meer van je hebben en komen ze ook niet klagen, omdat je gewoon een goede verstandhouding hebt. Het komt altijd van twee kanten.
In ons geval kan ik oprecht zeggen dat wij hier alles aangedaan hebben, met sommige mensen valt gewoon niet te praten.
Precies. Sommige mensen zijn gewoon niet heel flexibel en hebben t aanpassingsvermogen van een steen. En dan kun je nog lief vriendelijk en begripvol ziljn, 100 kopjes koffie met ze drinken maar het beste is gewoon te accepteren dat de buren nu eenmaal zo zijn en er zelf maar om te gniffelen. Je moet t maar met ze doen, dan t maar leuk voo jezelf maken
Toen ik in een ver verleden nog thuis woonde hadden wij echt een heks van een buurvrouw. Ze heeft bij ons met een baksteen het glas van de voordeur kapot gegooid, kocht een hond om buiten te houden en expres te laten blaffen ( heeft haar dochter toegegeven) en als klap op de vuurpijl heeft ze mijn moeder zo hard van achtere geduwd dat allebei haar enkelbanden scheurden. Wat ik wil zeggen ; je kan het altijd slechter treffen.
Vreselijk Mijn moeder had vroeger 2 hondjes gekregen en de eerste nacht blaffen die een beetje. Kwam de buurvrouw gelijk klagen Maar die buren hadden hele nachten een huilbaby... Was mijn moeder zo leuk om dat te benoemen en kreeg ze toch een gescheld over zich heen Toen gewoon een bloemetje gegeven en nooit meer gezeur gehad. Onze buren klaagden eens toen m'n dochters een keer een bal over de schutting hadden gegooid (natuurlijk expres ). Die buren blowden hele dagen in de tuin, stolen onze WiFi en hadden zelfs een illegale wietplantage in de schuur.
Begrijp wel dat hij niet meer autorijd... wat een frustraties Ik zou dat ook expres hebben gedaan hoor. Wij kregen heel erg vaak pakketjes voor de buren (zeker een paar keer per week) omdat ze te lui waren om open te doen en gaven dat ook pas na 2 weken ofzo aan ze . Al was dat ook omdat ik het irritant vond om voor ieder afzonderlijk pakketje in die gore wietgeur te staan.
Maar dan plaats je hem toch aan jullie kant? Dus niet op de erfscheiding maar net aan jullie kant. Zo hebben wij de schutting ook geplaatst toen de buurvrouw niet mee wilde werken. Edit: zo lang je hem op je eigen grond plaatst en niet hoger bouwt dan een meter mag je hem zonder toestemming van de buren plaatsen
Zal ik het nog leuker maken? In onze straat was er een inval gedaan door een speciale eenheid, ( ze waren overigens aan het verkeerde adres. ) maar ze moesten door de tuin van de buurvrouw. Kwam ze stampvoetend naar buiten of ze even uit haar tuin wilde gaan want haar kinderen sliepen. Kan je het voorstellen, zwaar bewapende mannen even aanspreken of ze weg willen gaan?
Als er al 2 auto's op oprit staan heb je niet meer alle plaatskeus. Zijn oprit staat 1 auto op, die van zn vrouw mag er niet eens op, terwijl er 3 tot 4 auto's op kunnen. Maar even voor de duidelijkheid; al parkeren wij tegen huis aan, dan nog vindt hij de Polo te min voor de oprit. Het is een elitaire zeur. Mijn ouders hebben een een betere auto, die mag er staan maar hij loopt alsnog naar buiten om te kijken en zegt dat hij geen ruimte heeft en of de auto weg kan. Zn oprit passen dus nog 2 auto's erbij en de auto van mijn ouders staat dus NIET op zn oprit. Geen cm! Dit is zo'n buur die over alles klaagt, ook al kom je in alles tegemoet dan nog vind hij wel een blaadje die over de schuttig valt de moeite om aan te bellen.... Dus ook erfafscheiding stopt hem niet. Gewoon negeren en accepteren dat ie man gewoon heel erg moeilijk is en dat ie er zelf het meeste last van heeft werkt beter.
Maar ik snap het niet. Het gaat er toch niet om hoeveel auto's hij op zijn oprit kwijt kan? Er is een oprit en een erfgrens. Dan plaats je een afscheiding en mag je aan jouw kant doen wat jij wilt en hij aan zijn kant wat hij wil. Of bedoel je dat hij klaagt omdat je jouw auto op zijn oprit zet? Ja, dat is zijn goed recht.