De ex van mijn vriend heeft altijd wel wat de oudste dochter is vervelend op school en bij haar thuis maar bij ons thuis juist niet ze wou een gesprek bij haar thuis over de oudste zag mijn vriend niet zitten omdat ze hem toch niet gelooft vriend met een oplossing gekomen was het weer niet goed waar is een gesprek dan voor nodig zou je denken? ze weet het zelf allemaal toch beter doet ze overkomen ze heeft de ene naar de andere instantie over de vloer maar hier hebben wij geen problemen met zijn dochter bah ik kan hier zo slecht tegen, er is al meerdere malen gezegt dat ze moet ophouden met die uitspraken maar ze gaat maar door ze heeft hulp voor bij haar thuis prima maar als wij hier die problemen niet hebben wat moeten wij dan met die instantie? het ergste is nog dat zij hem bestempelt als slechte vader:x dat het gedrag van de oudste door hem komt omdat ze bang voor hem zou zijn etc. madam doet nooit wat verkeerd zo doet het overkomen ze gebruikt altijd de kinderen om het dwars te zitten bah wat denken jullie wat het beste is gewoon negeren??
Ik denk dat je vriend haar het beste kent en maar de beslissingen moet nemen, ik zou me er buiten houden als ik jou was. Straks krijg jij nog de schuld ook.
ja ik hou me er ook zeker buiten maar vraag deze vraag ook dan namens mijn vriend maar het maakt me wel kwaad dat ze mijn vriend als slechte vader bestempelt bah
Misschien is het een idee om die instantie die bij haar thuis komt, ook eens bij jullie uit te nodigen voor een gesprek. Daarin kunnen jullie dan aangeven dat jullie de problemen die de moeder thuis met het meisje heeft, niet herkennen en dat ze zich bij jullie niet zo gedraagt.
ja dat hebben wij ook al aangegeven maar het probleem is dat zij niet gelooft dat ze bij ons anders is omdat dat bij haar thuis en op school wel zo is
Ik vind je een beetje kort door de bocht. Als er instanties betrokken zijn bij zijn dochter, heeft hij er wel degelijk mee te maken! Ik denk dat een goed gesprek (onder andere met die instatie) juist goed zou zijn. Dan kan hij aangeven dat er bij jullie thuis niets aan de hand is. Omdat het zijn dochter is, gaat het hem wel aan hoe ze zich gedraagt, helemaal als het op school ook niet goed gaat. Ik snap dat het makkelijk is om je kop in het zand te steken, maar dat helpt het meisje ook niet verder.
Hij heeft al eens bij een instantie wezen praten maar daar komt uit dat het gedrag bij haar wel voorkomt en bij ons niet maar dat gelooft zij weer niet..dan kun je wel steeds elke instantie erop afsturen maar als het niet word gelooft komt je ook geen steek verder
nee klopt maar hij heeft er in het verleden al gesproken met instantie komt steeds het zelfde uit al aangeboden dat een instantie hier ook mag komen nee dat hoeft niet want hij vertelt toch niet de waarheid ja wat moet je er dan verder mee
ook al aangegeven maar toen werd ze laaiend het probleem is dat hij niks goed kan doen of zeggen. natuurlijk doet hij er wel wat voor hij heeft het er ook moeilijk mee dat zijn dochter zo doet en vraagt zich dan de redenen af waarom ze dat daar doet en niet bij ons want het meisje luistert zelf naar mij het is wel een meisje dat bij strenge regels nodig heeft misschien ligt het daar aan geen idee
haha nou hij heeft maar van 1 vrouw kids dus denk het niet ik pb je straks wel even alsj e dat goed vind
Als ik jouw vriend was zou ik toch wel in gesprek blijven met zijn ex, het gaat om hun gezamenlijke dochter en als er een instantie bij betrokken is zou ik als vader wel goed op de hoogte willen zijn. Verder vind ik het lastig om naar aanleiding van jouw stukje een mening te hebben.
hij is wel goed op de hoogte daar ligt het hem niet aan ook wel voorstellen gegeven maar het verhaal word steeds in twijfel getrokken of hij heeft een dom voorstel volgens haar dus heeft hij dan ook niks aan als hij niet word geloofd
Maar als ik het zo lees begrijp ik dat die instantie niet bij jullie thuis komt, omdat die ex het niet gelooft? Sorry hoor, maar daar heeft zij toch niks over te zeggen? Als je vriend die instantie opbelt en zegt: goh, ik zou het fijn vinden als jullie een keer hier komen, zodat we even zonder ex kunnen praten, dan gaan zij echt niet eerst langs ex om te vragen of dat wel ok is...
nee ex gelooft niet wat hij tegen de instantie zegt dus dat het hier wel goed gaat. ik weet niet of hun dat dan ook bij de moeder melden ik denk het wel eerlijk gezegt
Ik neem aan dat als er instanties bij betrokken zijn dat die instanties dan alles na willen gaan toch? Juist als het bij jullie thuis wel goed lijkt te gaan,kan ik me voorstellen dat die mensen willen weten waar dat aan ligt. Hoe oud is het meisje? Heeft ze zelf al gesprekken met die mensen gehad? Hoe reageert de leerkracht op school? Is er daar een observatie geweest? Heel veel vragen missch,maar wel allemaal dingen waar je aan moet denken. Ik werk zelf als juf en krijg zelf met dergelijke problemen te maken. Als het niet goed gaat met een kind, wordt alles onderzocht waar het aan ligt