Hier ook heeft mijn verloofde ook zo'n ex zij heeft het zelfs zo kunnen draaien dat mijn vriend de kinderen niet meer mag zien. Sommige ex vrouwen gunnen hun ex partner het licht in de ogen niet en ik denk dat dit nog zo'n typisch geval is. Maar aan de andere kant,, een verhaal heeft altijd 2 kanten. Wel kan ik me goed voorstellen hoe jij je voelt, het is gewoon rot en dat stoken met de kinderen vind ik ook heel zwak, dat doet mijn veroofde zijn ex ook. Tja wat kan ik zeggen dat is haar enige wapen om je vriend te raken, en ja dat gaat ze gebruiken. Als je eens van je af wil typen mag je altijd een pm sturen, want dit is zo frustrerend en blijft meestal een eeuwige strijd, en winnen zal je het nooit. Been there done that.
ja ik begrijp dat ook niet hoor die instantie mag hier best langskomen geen probleem maar tot nu toe nog geen enkele brief oid hierover gehad ze is net 6 jaar geworden en ze heeft een lichte autisme dus daar zou het aan kunnen liggen maar dan blijft het wel weer vreemd dat het hier niet zo is
misschien een voordeel voor ons is dat alles is vastgelegd idd elk verhaal heeft 2 kanten en er word hier ook op 2 vershillende kanten gereageerd in het topic maar idd het is zo frustrend vind het zo walchelijk om maar een van je kinderen daarvoor te gebruiken
ja of msischien dat zijn ex een vrouw is en de juf ook dat zij meer naar mannen luistert maar goed zij luistert ook naar mij haha ik weet het niet
Ik kan me zo voostellen dat instanties tips geven over hoe school en de moeder met het meisje om moeten gaan. Dan is het alleen maar goed als jullie met elkaar op een lijn zitten en er eenduidig opgevoed wordt. Als ze bij jullie 2 uur tv mag kijken en bij ex thuis niet op schooldagen (weet ik veel), dan is dat inconsequent en helpt het niet. Het lijkt me superlastig om met een ex om te gaan die niet al te vriendelijk in het contact staat. Maar ze is wel de moeder van het meisje en volgens mij moeten jullie haar wel serieus nemen. Dat jullie geen problemen hebben met het meisje is bewonderingswaardig, maar dat wil niet zeggen dat jullie je dan niks hoeven aan te trekken van de moeder, toch?
tuurlijk trekken wij ons er wel wat van aan anders open ik geen topic he hihi ja wij zijn hier wat strenger dat is wel duidelijk maar goed naar wie luistert zij wel en niet dat is het tweede
mee eens, maar ligt er ook aan hoe vaak zijn dochtertje bij jullie is natuurlijk. Als het alleen het weekend is, dan zal zij dat gedrag waarschijnlijk niet laten zien, maar haar moeder krijgt dan misschien wel juist meer problemen als zij weer thuis is, omdat dat haar vertrouwde omgeving is. Niet verkeerd bedoelt dus, maar ik bekijk het vanuit moeders kant. Sterkte in ieder geval, want voor jou is het ook niet makkelijk dat je er tussenin staat.
Als de moeder meer problemen ervaart met haar kind betekend het niet dat het bij jullie ook het geval hoeft te zijn. Weet niet hoe vaak zijn dochter bij jullie is maar als het om de twee weken is een weekendje kan je op dat punt een groot verschil mee spelen bij jullie hoeft ze bijvoorbeeld niet vervelend te doen. Omdat het maar heel weinig is dat ze haar vader ziet. Daarbij de moeder of vader waar het kind het meeste is zal meestal wel het beste zien wat er aan de hand is. Uitzonderingen daar gelaten. Daarbij moet jij je voor al aan de zij lijn blijven scharen het is zijn dochter en haar dochter. Je bent zelf ook moeder neem ik aan.?? ' Meestal weet de moeder echt wel wat ze zegt als ze goed voor haar kinderen is geef haar de voordeel van de twijfel. Stel dat kind is aan het puberen en bij jullie is ze gewoon lief dat betekend niet dat ze niet aan het puberen is maar bij jullie ze zich gedraagt. Bij moeder zullen er wel meer aandachtspuntjes zijn. Zij moet haar achter de vodden aan zitten om naar school te gaan zij heeft eerder met grote monden te maken dan bij jullie. Ik wil hier eigenlijk mee zeggen veroordeel die moeder niet meteen uit jullie oog punt misschien is er wel degelijk iets aan de hand en dat ze hulp heeft in geschakeld siert haar alleen maar. Ze steekt haar kop niet in het zand en wil het beste ook voor haar dochter. Tegen je vriend als moeders weer eens klaagt laat haar even klagen misschien zit er gewoon een kern van waarheid in. Punt....
Dan word het tijd om duidelijk te maken aan moeder wat er bij jullie wel goed gaat. VRAAG haar wat er bij haar thuis niet gaat. Geloof haar!!! zij heeft er dagelijjks mee te maken dat zij liever niet heeft dat je vriend ook met de instanties gaat praten begrijp ik ze is bang dat hij alles onder uit haalt van wat zij verteld en wat school verteld dus er zijn twee partijen die al zeggen dat er iets is. Het belangrijkste is denk ook dat je vriend wel gaat geloven dat er iets is met namen WEL dan heb je kans dat haar moeder ook bereid williger is. Blijf met elkaar in gesprek. En bied hulp aan wat vader wel voor zijn kind kunt doen.?
Ik heb een zoon van nu 11. Hij begint te puberen. Meis laat ik je dit vertellen zijn gedrag word steeds moeilijker( wat ook nog maal is maar) of wat ben ik soms zin om over hem te klagen zeg pfff. Grote monden niet luisteren. Terwijl hij voor dat hij begon te puberen heel goed naar mijn luisterde en nu oeps grote monden tot en met. Niet dat ik dat tolereer wel snap ik dat hij zich gaat ontwikkelen tot een zelfstandig individueel en zich juist als eerste gaat af zetten. Tegen wie juist zijn moeder.
dat is zeker waar dochter gedraagd zich dan anders het jammere daarvan is dat zij gelijk de vader daar de schuld van geeft maar dat het dus eigenlijk aan de situatie ligt en niet aan de vader zelf
er zal wel een kern van waarheid inzitten dat zeker maar het is ook iemand die van kleine dingen een groot probleem maakt en er zit weer een heel verhaal achter hoe het eerst ging
Ben ik stiekem even blij dat mijn ex geen vriendin heeft haha. Ik zit hier in zo'n situatie. Oudste 2 zijn niet te houden hier en bij papa is er niks aan de hand. Het enige wat ik kan zeggen is neem het serieus! Ook al gaat het bij jullie goed dan wil dat niet zeggen dat het automatisch ook goed moet gaan bij moeder. Als moeder wil praten neem het dan serieus en ga praten.