Ik ben 34 weken zwanger en heb nu ongeveer een week last van pijnlijke steken in mijn zij. Ik heb dit vooral als ik loop of sta. Het voelt alsof de huid helemaal samentrekt aan de zijkant. IK heb het vooral aan de rechterzij. Mijn buik is dan ook helemaal strak. Ik moet nog 2 weken volledig werken, maar ben 's avonds als ik thuis ben echt bekaf en dan wordt het ook erger (overdag zit ik achter mijn bureau). Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik eraan doen?
Hi Sokkie, Dit zijn je banden, je banden dragen je baarmoeder en houden deze op zijn plaats. Tijdens het lopen of staan worden deze banden maximaal belast en kunnen dan kramperig aanvoelen. Soms word het beschreven alsof je met breinaalden word gestoken. Je buik worde dan ook helemaal strak, dit zijn harde buiken. Deze geven ook aan dat je te druk bent geweest die dag, ze roept je terug op je plaats. Overweeg of je niet wat minder kan gaan werken al is het maar een uurtje eerder naar huis of een uurtje later beginnen dat kan al wonderen doen om toch nog door deze twee weken te komen en anders ga je gewoon eerder met verlof. Het moet wel leuk blijven! Liefs Imke