Ongegeneerd zitten kijken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moonlight159, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Waarom vinden vreemde mensen dat ze ongenegeerd naar je mogen kijken als je zwanger bent? Ik heb dit nou al zo vaak mee gemaakt, dat ik het niet eens meer prettig vind om mijn buik te laten zien....Terwijl ik er juist zo trots op ben!
    Maar ik voel gewoon dat iedereen zo naar me zit te kijken dat ik me er niet meer prettig bij voel.....

Een voorbeeld: ik loop in de H&M bij de babykleertjes samen met een vriendin. Staat een andere zwangere vrouw gewoon bijna me jas uit te trekken omdat ze wilde zien wie van ons zwanger was. Had ze het eindelijk ontdekt, blijft ze maar kijken en smoezen met de ander.

Op vakantie in Nederland zitten we aan het ontbijt, komt er een gezin binnen, die naast ons gaat zitten. De moeder van het stel had meer aandacht voor mij en mijn buik dan voor haar eigen kinderen. Ik voelde haar gewoon constant kijken.

En dat terwijl ik niet eens echt een enorme buik heb, je ziet hem wel, maar zo HUGE issie niet.....

Herkenbaar?

2. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    haha dat kan ik gelukkig goed blokken en waarschijnlijk kijk ik zo angstaanjagend dat het meestal snel over is :)! Ze kijken maar een eind weg hoor!

Zo lang ze niet gaan voelen vind ik alles best! Van bekenden vind ik dat niet erg maar een vreemde grrrrrrr!

Wel vervelend dat als je je zo bekeken voelt maar gewoon neus in de lucht en je lekker met jezelf bezig houden!

Sterkte want je buik wordt alleen maar groter!

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Lekker laten kijken.. Mijn vriend viel het vorige week ook zo enorm op in de stad.. haha .. Eerst keken ze naar en vervolgens naar mijn vriend... heb dan de neiging om te zeggen van jep tis zijn schuld whaha ;)

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik vind het niet erg als ze kijken. Vind het juist leuk dat het nu echt aan me te zien is!
    Maar ze hoeven niet mijn jas open te trekken om goed te kunnen kijken en ook niet aan mijn buik te zitten.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb er geen last van hahaha gelukkig
    sommige mensen vragen wel wanneer ik uitgerekend ben.
    voorbeeld van die mensen een turkse auto monteur vroeg het gewoon :D hij kan het beter vragen dan me zo aanstaren.
    de dierenarts waar ik met me huisdier kwam vroeg het ook gewoon.
    en nog een aantal dat heb ik liever dan dat je zo achterop gekeken word maar daar nog geen ervaring mee gehad.

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Moet eerlijk zijn dat ik als ik een zwangere vrouw zie ook altijd naar haar buik kijk....
    gewoon omdat ik het mooi vind...!

Tuurlijk zal ik niet haar jas opentrekken ofzoiets....

Gelukkig heb ik nu zelf zo'n mooie buik... en kijk ik nog in babyzaken naar andere buiken, maar dan meer met de vraag.... tjeetje hoever zou zij zijn...? verder of minder ver dan mij...?

Nu zit er wel een verschil in kijken EN kijken..... ikzelf werp alleen een blik, maar ga niet zitten staren....

7. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik probeer ook wel om het maar te laten gaan, maar toch voelt het niet prettig. Zoals Ramona al zegt, er is kijken EN kijken. En die manier van kijken vind ik vervelend. Achteraf denk ik altijd wel, van had er dan wat van gezegt, of werp een vernietigende blik, maar op dat moment durf ik dat dan niet.

En misschien interpreteer ik hun kijken ook wel op een verkeerde manier en is het gewoon belangstelling van hun kant. Ik weet het niet.... :D

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    jep, doen ze hier ook, vorige keer zei zelfs iemand:

Aaah zielig he, zon alleenstaande tienermoeder

WTF

9. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nouja!

heb je wat terug gezegt?

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dan zou je ze toch wat doen he :(

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha dat heb ik ook meegemaakt, hoe komen ze erbij? Ik heb ook meteen gezegd dat ik 24 ben en getrouwd, toen wist ze niet hoe snel ze weg moest komen!

12. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    pff ik snap die mensen niet....

13. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    DAMN! Sommige mensen zijn bizar..

14. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Ikzelf kijk ook naar hoogzwangeren en niet omdat ik het mooi vind, maar eerder 'zielig en eng'. Heb zelf ook een kind en ik weet dat de laatste weken zwaar zijn en je van dat buik af wilt. En als ik dan een vrouw zie met zo een grote buik wil ik bijna huilen.
    Verder denk ik dat mensen die bezig zijn zwanger te worden ook graag kijken, want ze willen dat wat jij hebt en zij niet.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

die kreeg ik ook en ik was al boos omdat er een of andere muts bij de prenatal een beker water ofen me heen gooide en gewoon door liep.
    ik heb toen echt een opmerking geplaatst waarom dat dat zo zou zijn nou omdat ik alleen inkopen aan het doen was :confused: ja duh mij vent is chauffeur die kan niet altijd mee als ik een kriebel krijg om te shoppen.

ze kijken ook nog wel eens naar me of ik een jaar of 15 ben en dan dat gefluister ik kijk dan gewoon terug hoor ik vind het goed

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

zielig en eng? :rolleyes:

17. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Jammer he, dat die mensen die zichzelf zo volwassen vinden, toch zo kinderachtig doen! Stiekem hoop ik dat ik ook een keer zo'n opmerking krijg, en dan terwijl ik al een pesthumeur heb. Dan heb ik het recht om ze af te zeiken :evil: en dan hoop ik dat ze zich daarna heel erg schamen voor zichzelf (wat natuurlijk niet zo is) :)

18. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ja hoor komt me bekend voor, wij gingen laatst chinees halen en toen heeft een de vrouw achter de balie zeker 1,5 minuut echt zonder iets te zeggen ongegeneerd naar mijn buik zitten gapen :confused:

Toen we besteld hadden zei ze, nou jij hoeft ook niet lang meer hé nou nog 12 weekjes toch wel :)

19. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    @ Marijke84: Ik dacht eerst ook What the...? Maar als je verder leest, bedoelt ze niet van "wat een zielig figuur" maar dat ze echt medelijden heeft omdat ze het zelf zo moeilijk vond in die laatste maanden.
    Maar nu wordt ik zelf ook een beetje bang :)

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hmm nou, ik vind het niet zielig en eng hoor, ben eerder blij voor hoogzwangeren dat ze hun kleine bijna vast mogen houden :)

Deel Deze Pagina