Hoi allemaal, Ik ben nu ruim 9,5 week zwanger en heb super veel last van eczeem over mijn hele lichaam. Binnen 1,5week zat mijn gehele lichaam eronder. Terwijl ik helemaal niet bekend ben met eczeem. Ook is nu 1 arm opgezwollen en mijn gezicht ook aan 1 kant. Ik loop hiervoor bij een dermotoloog en heb nu hormoonzalf gekregen voor de ergste plekken. Er zit namelijk een infectie op mijn arm. Wie heeft dit nog meer? Wat wordt er bij jullie aan gedaan? groeten Katie
Het is niet helemaal te vergelijken, ik heb namelijk mijn hele leven al chronisch exczeem.. maar ik herken het wel. Bij een infectie hormoonzalf?? die snap ik niet.. ik mocht juist geen hormonen smeren bij infecties.. maar kreeg antibioticakuren dan? Ik zou dat nog even navragen... Kijk uit met hormoonzalf icm je zwangerschap. Ik heb het ook gesmeerd, maar minimaal, alleen als het echt niet anders kon. Waar ik voorheen een tube per week smeerde, was het tijdens mijn hele zwangerschap 1 tube. Het is toch wel zooi die je niet in je lijf wil als je zwanger bent.. maar ja je moet iets. Helemaal onder de eczeemplekken kan ook niet. Bij extreme momenten heb ik ook wel prednisonkuren gehad om het onder controle te krijgen, maar toen was ik niet zwanger....
Auw! Dat klinkt niet goed...Hier wel eczeem, maar zeker niet zo erg als jij het hebt zoals ik het hoor. Ik heb het vroeger wel gehad, maar komt nu onder invloed van hormomen, weer opzetten tijdens zwangerschap. Ik zou wel oppassen met hormoonzalf, zodra die infectie weg is proberen zo min mogelijk te gebruiken, het is echt rommel. Wat hier helpt; kort en niet te vaak douchen. Ik smeer me in met Avene (te koop bij apotheek) voor de Atopische huid, hier hebben mensen met eczeem die ik ken allemaal baat bij. Bovendien mag je dit middel al bij baby's vanaf dag 1 gebruiken, dus zeker veilig tijdens zwangerschap.. Droog en koud weer helpen natuurlijk ook niet echt mee..Ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat! Sterkte hoor!
dank jullie wel voor jullie reactie. Ik moet morgen naar de dermatoloog terug voor controle. Ik heb al een hele vragenlijst liggen van dingen die ik wil weten.