spotting na vrijen (na verwijderen placentarest)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kevertje83, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Begin september ben ik bevallen van een dochtertje. Naar aanleiding van een nabloeding bleek na 10 weken dat er nog een placentarest in de baarmoeder zat van zo'n 2 a 3 cm. Dat is toen via een poliklinische procedure plaatselijk weggehaald (dus geen curretage). Na deze ingreep heb ik zo'n drie weken echt bloedverlies gehad. Bij de nacontrole (2 weken terug) bleek dat er nog 'iets' zit van zo'n 0,6 cm. Dat zou nog een verkalkt restje van de placenta kunnen zijn. De gynaecoloog zei dat ze zich er niet druk om maakte en dat dat naar alle waarschijnlijkheid bij de eerste echte menstruatie er uit zal komen. Nu geef ik nog volledige borstvoeding dus ik ben nog niet ongesteld geweest.

Ik merk inmiddels wel dat ik, vaak na het vrijen, wat last heb van spotting. Na het vrijen komt er dan niet direct, maar een halve of één dag later wat roze afscheiding of een kleine sliertje bloed naar buiten. Het is wel echt heel erg weinig. Vaak na één of twee keer vegen is het weer weg. Ik maak me dan toch wel weer een klein beetje zorgen. Klinkt dit als iets normaals? Kan het zijn dat de minimale rest van de placenta toch een klein beetje gaat bloeden bij het samentrekken van de baarmoeder bij het vrijen? Of kun je dit zoiezo wel hebben als je nog borstvoeding geeft? Bij bloedverlies na het vrijen denk ik altijd meteen aan hele enge dingen.

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kevertje83,

dat vrouwen 2 maanden na de bevalling nog bloed verliezen na het vrijen is eigenlijk heel normaal. Het is vaak allemaal nog een beetje week en schraal van binnen. Dus je kunt dat ook los zien van het kleine beetje weefsel dat er wellicht nog in je baarmoeder zit. Ik kan het je niet garanderen natuurlijk, maar ik zou me over hetgeen je nu beschrijft niet druk maken. Het is wat anders als je na het vrijen erge buikpijn hebt en flink gaat vloeien.
    Een ander standje wil nog wel eens helpen tegen bloedverlies. Kun je evt uit gaan proberen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina