Pcos? Clomid ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yanalilo, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Hallo allemaal,

Met welke onderzoeken sluiten ze pcos uit?
    Ik ben 23, al 15 maanden aan het proberen en nog steeds geen resultaat. Mijn man zijn zaad is getest en in orde en ik heb zelf al een hsg laten doen, een bloedonderzoek op dag 3 van mijn cyclus, en al 2x een gynaecologisch onderzoek (echo, inwendig onderzoek).

Als ik nu mijn maandstonden heb moet ik beginnen met clomid en dan op dag 10 een echo laten nemen.

Ook heb ik gelezen dat er sommige vrouwen zijn die na het hsg onderzoek zwanger werden, iemand hier ervaringen mee? ervaringen met clomid hoor ik ook graag.

Alvast bedankt.

2. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik lees ook even mee. Heb morgen een afspraak met de gyn, omdat ik na 4 maanden geleden gestopt te zijn met de pil, nog steeds niet ongesteld ben geworden. Zit nu op dag 131. Hoor morgen wat 't is, maar lees hier wel mee :)

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb vandaag een afspraak bij de gyn. En ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Is wel pas de intake, dus het zal wel ff duren. Ik lees mee.

4. Kim13891

Kim13891 Lid

14 nov 2016
    89
    8
    8
    Hey, bij mij hadden ze toen vermoeden van pcos. Ik heb des tijds alleen inwendig onderzoek (echo) gehad en daaruit bleek dat ik wel signalen had maar dat het (nog) niet de diagnose van pcos kon dragen. Ik ben toen gestopt met de pil in januari, in mei voor eerste keer ongesteld en toen in september pas weer.
    Ik vertrouwde het zelf niet en heb zelf het onderzoek aangevraagd via de ha.
    Ik ben dat jaar gaan afvallen en was op dat moment 11 kg kwijt, heb medicatie om de eisprong te helpen geweigerd omdat het lichaam het waarschijnlijk zelf zou herstellen door gewichtsverlies. Dit werd ook bevestigd door de gyn en zij heeft toen voorgesteld het een halfjaar uit te stellen. En inderdaad de maand erop ben ik zwanger geraakt en mijn zoontje is inmiddels 3 maanden.

Meer kan ik je er helaas niet over informeren.

5. Masi

Masi Lid

21 dec 2016
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb heel lang pcos gehad. Na het stoppen met de pil ben ik een jaar niet ongesteld geweest. Toen maar naar de dokter gegaan en die heeft me meteen doorgestuurd naar de gyno.
    Ze kunnen met een inwendige echo vaststellen of je pcos hebt.
    Toen een kuur gehad voor een bloeding en een kuur clomid. Een schema van de gyn van wanneer we seks moesten hebben.
    En het was meteen raak :) De lieve aap is net 6 geworden.

Laatst was ik bezig met een aantal onderzoeken vanwege eventuele baarmoederhalskanker (negatief hoor) en toen zei ze dat ze niks meer kon zien van de symptomen van pcos. (Ik ben aardig wat afgevallen)

En toen ik weer stopte met de pil, ben ik bijna elke maand ongesteld geworden. niet lang, soms maar een dag, maar ik bloed haha.
    Laatste cyclus zat heel veel tijd tussen, dus ben benieuwd of het zo blijft gaan.

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring! Succes! xxx

6. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Dus als ik pcos heb hadden ze dat al lang gezien? Ik heb een HSG laten doen maar ik ben niet zeker of ze dat daarop ook kunnen zien. Ik ben altijd heel onregelmatig geweest maar nu heb ik de laatste 3 maanden een cyclus van 31 dagen. Zou dus nu normaal mijn eisprong moeten hebben maar ovulatie testen geven niets aan.. Temperaturen kan ik niet want bij mij wisselt mijn temperatuur gewoon veel te hard.

Nu is het afwachten of men maandstonden gaan doorkomen en als ze doorkomen is het beginnen met clomid. Hopelijk ook een succesverhaal zoals bij jou.

Bedankt voor je berichtje alvast! xxx

7. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik geloof met een inwendige echo?
    Aan je eierstokke of er teveel eitjes of blaasjes zitten.

@pancakes:
    Bij mij heeft het 142 dagen geduurd na het stoppen met de pil.
    Meestal doet de huisarts pas iets na 6 maanden!
    Fijn dat je nu al naar de gyn kan
    Ben Etos zwanger worden gaan slikken en leek alsof dat hielp!
    Ronde 2 zwanger!
    Helaas wacht ik nu na een MA alweer 66 dagen op een ongesteldheid.

Hopelijk voor jullie beiden gauw duidelijkeid

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb / had pcos. Weet niet of het ooit over gaat.

Ben doorgestuurd naar de gynaecoloog omdat ik na stoppen bel na 5 maanden nog steeds niet ongesteld werd.
    Inwendige echo gehad. Daar waren wel follikels te zien en vochtblaasjes. Ook meteen bloed laten prikken en daar bleek hey hormoonbeeld overeen te komen met pcos. Ook zaadjes van man onderzocht maar die waren goed.

Ik moest eerst proberen af te vallen. ( ben 30 kilo te zwaar) maar dat lukte gewoon echt niet. Zelfs niet samen met de diëtist.
    Uiteindelijk menstruatie opwekkend spul gekregen. Op dag 3 van die menstruatie beginnen met clomid (ik had 50 mg) en op dag 10 terug voor een echo. Groeide inderdaad een eitje en werd op dag 28 netjes ongesteld.

Uiteindelijk ben ik na 3 rondes clomid zwanger geraakt. Was uiteindelijk niks. Curettage gehad en 1 ronde na de curettage met clomid weer zwanger.

Mijn ervaringen met clomid 50 mg:
    Ik had er weinig last van. Maar ik had dan ook een hele lage dosering. Ik merkte wel dat tijdens de dagen dat ik de tabletten slikte ik wat emotioneler en wispelturige werd en meer dorst had en moe was. Eigenlijk lichte diabetes verschijnselen. Dat is te verklaren doordat clomid effect heeft op je hormoonhuishouding. Dus ook op het hormoon insuline.

In ronde 3 en 4 had ik al geen last meer van die bijwerkingen.

Verder heb ik eigenlijk weinig te klagen gehad over de medicijnen. Wat mij betreft wonderspul. Ik zou het zo weer doen.

9. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België

Dus na 4 maanden clomid was je zwanger? Ik moet ook clomid 50mg beginnen nemen

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik had ook PCOS. Na een half jaar doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar PCOS geconstateerd. Mijn man bleek ook nog eens slecht zaad te hebben. 2 x iui gehad samen met clomid 50. Ik kreeg er erge last van. Opvliegers, stemming wisselingen, opgezet. Na 2 x iui zijn we gestopt met de mmm en ruim een jaar later ben ik spontaan zwanger geworden.

En nu in september mijn spiraal laten verwijderen en nu spontaan zwanger.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh ja. Ook opvliegers met de clomid ja. Maar dat had ik alleen de eerste 2 ronden.

Ja na 4 x clomid blijven zwanger.
    Maar ligt ook net aan hoe je lichaam op clomid reageert. Ik had zelf 2 x per jaar een eisprong (heb totaal zonder 1.5 jaar zonder clomid gedaan en 3 natuurlijke menstruaties gehad.
    Maar blijkbaar had mijn lichaam maar een klein zetje nodig. Er zijn ook dames die 150 mg slikken en nog steeds moeizaam resultaat. Is dus bij iedereen verschillend.

Maar mijn ervaring is heel positief.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Hier ook PCOS gehad. Na ruim 40 kilo afvallen verdwenen. Bij mij werkt het zo: als ik iets écht wil, lukt het. Dus afvallen ook! Van clomid kwam ik kilo's aan. Verschrikkelijk veel vocht vasthouden ook. Uiteindelijk spontaan zwanger geraakt.

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik wilde ook echt afvallen. En heb ook echt alles geprobeerd. Maar mijn lichaam werkte gewoon niet mee. De diëtist wist het op een gegeven moment ook niet meer.
    Het maakt niet uit wat ik eet of hoeveel ik beweeg. Ik kom niet meer aan en ik val niet af.
    Maar mijn man en ik vinden het prima zo.

14. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Allereerst proficiat :)

Ik hoop dat ik geen jaar meer moet wachten. Ik hoor verschillende ervaringen over clomid. Hoop dat ik er niet zo veel last van ga hebben.

Met wel onderzoek hebben ze pcos vastgesteld? Zien ze dat ook op een gewone echo of bij een hsg? Ik heb al een inwendige echo gehad ook.

Groetjes

15. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Ik hoop dat mijn lichaam ook maar een klein zetje nodig heeft. Ik heb vorige maand een onderzoek laten doen en daar zag de gyn wel dat ik een groot eitje had dat klaarzat. We moesten dan ook 2 dagen wachten en dan 2 dagen na elkaar vrijen. Zo gezegd zo gedaan maar toch kreeg ik op dag 31 mijn menstruatie.

Mijn langste cyclus het afgelopen half jaar was 58 dagen. Nu al 3 maanden een cyclus van 31 dagen.
    Ik had toen ik met de pil stopte ik sep ' 15 mijn maandstonden pas in maart '16 voor de eerste keer. Daarvoor wel een paar keer bruinverlies maar nooit echt een menstruatie die doorkwam.

Daarmee hoop ik dat mijn lichaam net zoals bij jou maar een klein zetje nodig heeft. Ik heb geen problemen met mijn gewicht. Ik ben 1m57 en 53kg. Ik wist niet dat pcos daar ook mee te maken had.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Je hoeft ook niet per se te zwaar te zijn. Maar overgewicht en pcos hebben wel met elkaar te maken. Ze weten alleen niet hoe. Of pcos komt door overgewicht of overgewicht door pcos.

Maar een kennis van mij is ook normaal van gewicht en zij heeft ook pcos. Dus het kan gewoon.

Ben benieuwd voor je wat er uit het onderzoek komt. Hsg heb ik geen ervaring mee.

17. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dank je wel.
    Bij mij hebben ze een inwendige echo gemaakt waar duidelijke kralenkransen te zien waren. En door bloedonderzoek werd het nog meer bevestigd.

Het afgelopen jaar ben ik 26 kilo afgevallen en dat zal ook wel geholpen hebben.

18. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee! Heb ook de Clomid 50 mg klaarliggen nu. Morgen ook Provera ophalen, aangezien ik nu op dag 109 zit en ik het wachten nu zat ben. De gynaecoloog verwacht dat dit vrij vlot moet gaan bij mij, hopelijk heeft ze gelijk! Ook ik mag op dag 10 een echo maken om te zien hoeveel eitjes er zitten.
    Vind het toch wel spannend worden nu het allemaal echt dichtbij komt nu, dan is het best fijn om te lezen dat je niet de enige bent 😊

19. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Ik moet normaal nu mijn eisprong hebben. Maar alle ovulatietesten van zondag tot en met vandaag zijn negatief :( normaal rond 4/01 mijn maandstonden. Ben het wachten ook echt beu. En inderdaad fijn om te lezen dat je niet alleen bent. Houd me maar op de hoogte als je wil! :)

20. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Hier ook gestart met clomid 50 ivm pcos
    1e ronden niks gevonden

nu net klaar met provera menstruatie opwekker
    en dan op na de 2e ronde met clomid 100

heb er verder niet veel last van gehad alleen de vele bezoekjes
    aan het ziekenhuis voor een echo soms 3 x per week
    waardoor ik er ook verder van af zie dit is mijn laatste ronde die ik doe
    met clomid en dan stop ik ermee en dan hoop ik middels een beetje afvallen en gezonde voeding het vanzelf gaat komen

jij heel veel succes

Deel Deze Pagina