hoe lang blijft zwangerschapstest positief na een miskraam van 9 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noordbrabant1981, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hoi!

ik heb op 27 januari in het ziekenhuis een miskraam gehad, opgewekt door middel van cytotec pilletjes. eigenlijk meteen daarna (een half uurtje later) ben ik nog gecuretteerd. heb twee weken bloedverlies gehad en verder heb ik geen klachten gehad. ik heb nu een test gedaan om te kijken of er nog hcg in mijn lichaam zit en die geeft een licht streepje aan. het is nu 3 en een halve week geleden dat ik de miskraam en curettage heb gehad. hoe lang kan het hormoon in je lichaam blijven? heb mijn gynaecoloog gesproken en die zei dat het al na twee weken uit mijn lichaam moest zijn:(, hoor ook van andere mensen dat zij ook snel weer een witte test hebben. nu heb ik vrijdag wel te horen gekregen dat ik een blaasontsteking heb en waarschijnlijk opgelopen heb met de curettage. een meisje die ik ken werkt bij de apotheek en vertelde dat een zwangerschapstest ook positief aan kan geven bij een blaasontsteking, klopt dat? morgen gaan ze in het ziekenhuis bloed prikken om te kijken hoeveel hcg er nog in mijn bloed zit. stel dat ik nog restweefsel zou hebben in mijn baarmoeder dan zou ik toch wel al klachten hebben gehad? en als het een bbz(1 van een tweeling misschien?)zou zijn had ik dan niet al last moeten hebben ergens van na zoveel weken? ik zou morgen 14 weken zwanger zijn. sorry voor de vele vragen!!! hoop dat u mij een antwoord kan geven! alvast bedankt!!! groetjes!!!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Noordbrabant1981.

Ik denk dat je inderdaad beter kan wachten tot je HCG middels het bloed bepaald is dan weet je het zeker.
    Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou je inderdaad klachten moeten hebben van heel veel buikpijn, dus daar denk ik niet aan.
    Bij restweefsel van een miskraam heb je vaak nog buikpijn en bloedverlies.

Succes.

Groetjes Ineke.

3. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    bedankt voor de reactie!!! vandaag naar het ziekenhuis geweest en baarmoeder was mooi schoon. heb waarschijnlijk ook al een eisprong gehad want het gele lichaam zat in mijn eierstok. bloeduitslag nog niet binnen, zouden vandaag bellen maar denk dat er iets tussen is gekomen. neem aan dat als het niet goed was geweest ze dan wel even hadden gebeld toch? fijne avond!!! groetjes!!!

4. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    het ziekenhuis heeft net nog gebeld. het hcg was niet genoeg gedaald, zat net boven de grens. moet nu maandag nog een keer bloed laten prikken en dan praten we verder. begin nu echt bang te worden dat het een bbz is. groetjes.

Deel Deze Pagina