Ik ben momenteel 7 weken zwanger. Dit is mijn 3e zwangerschap. Mijn eerste is geëindigd in een spoedkeizersnede. Een gezond kind was gelukkig het resultaat. Bij mijn tweede zwangerschap bleek met de echo op 11 weken dat het vruchtje al met 7 weken was overleden. Nu ben ik weer zwanger. Ik heb met regelmaat een zeurende pijn laag in mijn onderbuik, in het midden. Dit kan ik mij niet herinneren van mijn eerste zwangerschap, toen had ik wel 'messteekjes'. Bij de tweede had ik het wel. Maar vanwege het slechte einde daarvan ben ik nu zo bang dat het weer mis is. Ik heb al vanaf 4 weken 'pijntjes'. Vorige week een echo gehad en daar zagen we wat we hoorden te zien, een vruchtje met een kloppend hartje dat op schema lag qua groei. De echo kreeg ik naar aanleiding van een bloeding, die gelukkig onschuldig bleek. Is het normaal om pijntjes te hebben? Ik hoor mensen er nooit over. Het is niet ondraaglijk ofzo, meer oncomfortabel. Maar toch baart het mij zorgen.
Hoi, Dit is heel normaal. Het hoort bij hetgroeien van de baarmoeder. Zo lang je geen bloedverlies hebt en de krampen niet erger worden of echt veel pijn gaan doen is het meestal geen miskraam. Een echo bij 7weken is nooit helemaal een garantie dus je zal er vast nog een krijgen neem ik aan. Succes groeten evelien