Laatst zat ik naar Oprah te kijken en daar kwam langs dat het goed is om Omega 3 en 6 te slikken tijdens de zwangerschap. Nu zijn er speciale capsules voor de zwangerschap, maar die zijn 2 keer zo duur als bijvoorbeeld gewone capsules van de Etos. Mag je als je zwanger bent ook de gewone capsules gebruiken? Groetjes Cynthia
Het is verstandiger om als je vitamines wil slikken, vitamines te nemen speciaal voor zwangeren. Omdat deze ook afgestemd zijn op zwangeren. Ik nam bijv altijd El Mare speciaal voor de vrouw, maar die mocht je weer niet als je zwanger was/ wilde worden, ivm aloe vera die er in zit.
Visoliecapsules bevatten omega 3 (en/of 6 en 9) en dat zijn vetzuren geen vitamines! Er is geen Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid vastgesteld voor wie dan ook (kinderen, ouderen zieken, zwangeren). Ik slik ze van een ander merk, dat overigens net zoveel omega 3 en 6 bevat als die dure van VSM.
Ja ok, maar bedoelde dus meer dat je beter pillen speciaal voor zwangeren kan slikken. Of in ieder geval met je huisarts of iemand die er verstand van heeft kan overleggen. In de vitaminewinkel hebben de verkopers iets meer verstand dan het meisje wat bij de etos werkt. Vandaar ook mijn voorbeeld met die El Mare speciaal voor de vrouw, terwijl je die niet mag slikken als je zwanger bent/ wil worden.
Voor de omega 3 roer ik elke dag een eetlepel lijnzaadolie (van de natuurwinkel) door de magere yoghurt (met wat zoetigs erdoor ook meestal als tegenwicht voor de lijnzaadolie). Ik doe meer dan een maand met in flesje van 3 euro nogwat. Dus lekker goedkoop alternatief. "Een kleine rekensom laat zien dat een eetlepel lijnzaadolie dus goed is voor 600 tot 900 milligram EPA en DHA. Dat is de hoeveelheid die in wetenschappelijk onderzoek positieve effecten laat zien bij hart- en vaatziekten. De meeste visoliecapsules bevatten doorgaans minder en via de consumptie van verse vis is het niet mogelijk deze hoeveelheid te halen." http://www.refdag.nl/artikel/25533/Lijn ... nzuur.html
Ik ga sowieso voor dat soort zaken naar de vitaminewinkel, maar omega 3 en 6 mag je gewoon hebben tijdens de zwangerschap, dus of je nou visoliecaspsules bij de vit. winkel of de kruidvat of de etos haalt! (IK wil trouwens wel een product van zuivere visolie, daar zit wel verschil in, dus daarvoor kan je beter wel naar een vitaminewinkel gaan!). Probleem met de lijn van El Mare is dat dat meervoudige vitamines zijn. Ze hebben trouwens wel een speciale zwangercshapslijn, maar daaraan zijn foliumzuur, vitamine D, calcium en magnesium toegevoegd. Ik zou het dus eerder een multivitamine voor zwangeren noemen dan een visoliecapsule!
Lijnzaadolie is een goed product voor je alfa-linoleenvetzuren (ALA), maar er zitten dus geen EPA en DHA omega 3 vetzuren in (wat dat artikel beweert), want die komen immers van de vette vis! De zg. visvetzuren! Het product wat ik slik bevat 890 mg. EPA/DHA en 110 mg. ALA. Ik las trouwens ook dat je beter helemaal geen lijnzaad kunt eten tijdens de zwangerschap (ggogle maar even).
Bij de Hema heb je ook van die capsules voor zwangere vrouwen. Die heb ik nog gekocht toen ik met kerst in Nederland kwam. Ik geloof niet dat die zo duur waren. Hier in Hong Kong kreeg ik ze gelijk mee na mijn eerste afspraak. Dus hier vinden ze zeker belangrijk dat je ze slikt.
Ik gebruik ook de capsules van de etos. Kan me niet voorstellen dat het uitmaakt. Mijn collega die in augustus van een gezonde zoon is bevallen gebruikte deze er ook bij. Het schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van de hersenen en bloedvaten. Ik gebruik ze nu alvast, kan geen kwaad
ik slikte altijd die van de etos, maar ben nu ik zwanger ben die van vsm mama gaan slikken. duur? ja, dat wel. maar wel gegarandeerd veilig nu, en er zitten niet van die giffen in (waar laatst bij Radar een hele uitzending over was, van die giffen in -vette- vis, en dat het eten daarvan dus niet zo gezond was als het Voedingscentrum altijd beweert). ik vind het nu gewoon een fijn idee dat ik iets slik wat écht geen kwaad kan.
waarom eet je niet gewoon 2 keer in de week een lekker VERS vet visje... Ik vrat me ongans aan de haringen
hmmm, heerlijk! ik eet ook wel vis, maar meestal als vriend er niet is met eten: hij verdraagt geen vis, en ik ben te lui (ja sorry) om én vlees én vis te koken. favo zijn nu: makreel, forel, zalm, tonijn. lust er wel pap van!
ik krijg geen vis meer door mn keel sinds ik zwanger ben.. ja visticks haha daarom maar de visoliecapsules gaan gebruiken, speciaal voor zwangere vrouwen. iets van 13 euro voor een potje, 2 per dag. Niet goedkoop maar ja als het werkt
Ik eet liever wat vaker vis dan die capsules te moeten slikken. Sommigen vinden het moeilijk om 2 a 3 keer in de week vis te eten. Gelukkig hoef je niet altijd een stuk vis op je bord te hebben om aan je hoeveelheid vis per week te komen, maar kun je ook lekker stukjes zalm roerbakken met chinese roerbakgroenten, sojawoksaus en noodles bijvoorbeeld. Of lekker een stuk gerookte makreelfilet (wel vers en niet vacuum verpakt) door je salade doen met appel, beetje paprika, pijnboompitje, croutonnetje. Je kunt het zo lekker maken als je zelf wilt. Tonijn op je pizza is ook al genoeg om aan je vette vis te komen.
Om aan je portie visvetzuren te komen, zou je 300mg. vette vis per week moeten eten, maar die zit vol dioxines. De betere merken visoliecapsules worden gemaakt van gekweekte vis of zuiveren de capsules. Tonijn is trouwens geen vette vis, maar juist een heel magere roofvis (die overigens weer vol zitten met dioxines en kwik). http://www.voedingscentrum.nl/NR/exeres ... =Published