kunnen jullie mij iets vertellen over de kraamzorg?

Discussie in 'De bevalling' gestart door jmm, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    lieve mensen,

kunnen jullie mij iets vertellen over hoe lang en vaak jullie kraamzorg hebben gehad en wat voor tips kunnen jullie me daarbij geven?

bijv:
    eerste week moeder en kindzorg/ gedeeltelijke zorg of hele dag kraamzorg

tweede week : gedeeltelijke zorg

Gr jacque ;)

2. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik heb na de bevalling 4 uurtjes kraamzorg gehad. De 7 dagen erop volgend heb ik kraamzorg gehad van 8.00 uur tot 15.00 uur.

3. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    De eerste dag heb ik 3 uurtjes kraamzorg gehad en de volgende 4 dagen van 8.00 tot 16.00 en de laatste dagen van 8.00 tot 12.00 uur. Ik vond het heel prettig dat ze er was. Wat mij betreft kon ze langer blijven:)

4. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb maar 8 dagen 3 uur kraamzorg gehad. Dus puur moeder en baby verzorgen, en dan nog effe gauw stofzuigen ofzo. In t begin dacht ik ojee wat weinig, maar later op de week was ik telkens blij als ze weer ging :oops: Was een aardige vrouw hoor, maar ik hou er niet zo van als iemand de hele tijd zo bij je zit.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zijn op vrijdag ochtend in het ziekenhuis bevallen en op zondag ochtend zijn we naar huis gegaan.

Dag 1 geen kraamzorg omdat we in het ziekenhuis waren.
    Dag 2 geen kraamzorg omdat we in het ziekenhuis waren.
    Dag 3 zijn wij rond 10.30 thuis gekomen en rond 11.00 was de kraamzorg er, ze zijn tot 19.00 gebleven.
    Dag 4 van 09.00 tot 18.00 kraamzorg gehad.
    Dag 5 van 09.00 tot 18.00 kraamzorg gehad.
    Dag 6 van 08.30 tot 16.30 kraamzorg gehad.
    Dag 7 van 08.30 tot 16.30 kraamzorg gehad.
    Dag 8 van 08.30 tot 16.30 kraamzorg gehad.
    (ze zijn de laatste dag, dus dag 8 iets van een uurtje eerder weggegaan ofzo, gewoon omdat alles wel klaar was alleen deze tijden staan in de papieren ;) zodat ze dat ook gewoon betaald zouden krijgen ;))!

In totaal hebben wij dus 50 uur kraamzorg gehad! En ik moet zeggen ik vond het heerlijk! Mijn vriend was veel weg, we hadden er ineens twee baby's bij. De borstvoeding koste veel moeite en energie. Ik vond het heerlijk die twee meiden over de vloer, maar was ook blij toen het de laatste dag was en ze weg gingen. Toen konden we het eindelijk lekker alleen doen. Ook best heerlijk! Hoewel ik het wel heel fijn vond dat ik die andere dagen alles kon vragen.

Ze deden bij ons de verzorging van de kindjes en van mij. Maar ook de borstvoeding hadden we aangegeven erg belangrijk te vinden. Daar is dus veel tijd in gaan zitten. Verder werd er elke dag boven en beneden gestofzuigt en beneden even de dweil eroverheen. Elke dag de douche en het toilet even schoonmaken. Verder werd er voor de was en de strijk gezorgd. En natuurlijk werden er beschuitjes gesmeerd voor de visite. Ook werd er gewoon lekker samen gekletst en gelachen! Wij vonden het een heerlijke tijd!

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina