Ik heb deze vraag ook bij baby en dreumes gesteld maar kreeg helaas weinig reacties. Ik hoop dat jij mij antwoord kan geven, want ik maak me ernstig zorgen. Ik had namelijk gisteren de hele dag door mijn zoon van 13 weken geknuffeld en gezoend. In de avond voelde ik een kleine pukkel op mijn lip wat een koortslip blijkt te zijn. Die had ik dus ook toen ik hem kusjes gaf. De assistente zei dat ik hem een week lang goed in de gaten moet houden op tekenen zoals koorts of rare vlekjes op huid. Wat ik me afvraag is of ik me geen zorgen meer hoef te maken als hij binnen de komende week niet ziek is geworden. Als hij over een week niet ziek wordt dan zal hij dat toch ook niet meer zijn toch van een eventuele besmetting? En als hij wel besmet is hoe groot is de kans dan dat hij ziek wordt??
Hoi alev, De koortslip is alleen besmettelijk op het moment dat het open is. Dus de kans dat het in dit stadium je kindje heeft besmet is heel klein. Maar uit voorzorg is het altijd goed om je kindje in de gaten te houden. Als hij na een week geen klachten heeft hoef je je er absoluut geen zorgen over te maken. Imke