Wie allemaal aan het ontpillen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door healthymama2b, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    #1 healthymama2b, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt: 17 nov 2014
    Gisteravond mijn laatste pil geslikt en nu na ongeveer 7 jaar ontpillen.
    Ik ben onwijs benieuwd hoe dit allrmaal gaat verlopen.
    Ik moet me er niet al te veel mee bezig houden.
    We gaan gewoon alvast goed oefenen en ben benieuwd naar de eerste echte menstruatie.. WHAAA! :D
    Wie is er nog meer pas gestopt?
    Dan kunnen we elkaar op de hoogte houden?

2. maximell

maximell Actief lid

15 okt 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben alweer een tijdje gestopt maar wij zijn ook bezig voor onze eerste en vind het altijd gezellig om lekker mee te kletsen (als het mag hihi) wat het betreft me er niet zo mee bezig houden.. dat dacht ik ook! maar na je eerste menstruatie heeft het de neiging om je een klein beetje mee te slepen ;) maar inderdaad ga lekker oefenen en geniet ervan! Ben benieuwd :D

3. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    Wat leuk! Ja ik ben er ook al mee bezig.. Mijn vriend kwam laatst al thuis met een cadeautje.. Had hij een speen gekocht! Haha zo schattig!
    Hoe lang zijn jullie nu bezig?
    Ik ben benieuwd! En we houden contact :D gezellig!!

4. Lau1

Lau1 Lid

17 nov 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haihaii, lijkt mij ook gezellig om mee te kletsen! Ik ben sinds augustus gestopt met de pil..

Toen gewoon m'n onttrekkingsbloeding gehad.In sep was eerste dag menstruatie de 21e en in okt de 16e.. (Cyclus 29-25) Als ik van een gemiddelde van 27 uit zou gaan moest ik vorige week woensdag m'n menstruatie krijgen. Tot nu toe nog steeds niets & vanochtend een negatieve test.

Dus ben heel benieuwd of t van het ontpillen komt of misschien dat ik nog een late positieve test krijg? Al wel 1,5week zeurende buikpijn, niet zo erg als menstruatiepijn. Iemand van jullie een idee?

5. maximell

maximell Actief lid

15 okt 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Healthymama Dit is ronde 3 nu, heb heel veel last gehad van ontpillings kwaaltjes (die echt irritant veel op zwangerschapssymptomen lijken) gehad en heb nu wel een aardig regelmatige cyclus. vandaag ben ik 1 dag over tijd :) ik ben van mn langste cyclus ooit uitgegaan.. morgenochtend een testje wagen, ben heel erg nerveus, wil het eigenlijk nog langer uitstellen om niet teleurgesteld te raken als ie negatief is maar aan de andere kant wil ik het veel te graag weten hahaha

@Lau1, opzich zou je denken dat er wel voldoende hcg zou moeten hebben om een positieve test te krijgen.. maar er zijn genoeg vrouwen die later pas positief testen.. ik zou het einde van de week nog even afwachten (misschien heb je een late eisprong gehad en komt je menstruatie ook later) dan nog een test en als die weer negatief is kun je een bloed test bij de dokter laten doen, daar kunnen ze zelfs het kleinste beetje hcg mee op sporen.. Succes en hou ons op de hoogte :D

6. Lau1

Lau1 Lid

17 nov 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja dat dacht ik ook nouja ik wacht 't af! Ik hou jullie zeker op de hoogte! Denk dat ik voor t weekend nog een test doe.

Spannend zeg Maximell! Laat je het ons ook weten ? :)

@healtymama2b wanneer verwacht jij je menstruatie?

7. Miek1989

Miek1989 Lid

17 nov 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!
    Ik ben sinds afgelopen oktober gestopt na 8 jaar de pil.
    5 oktober had ik moeten beginnen! 3 november ben ik gewoon weer ongesteld geworden.. Gelijk eerste maand dus.
    Mijn cyclus was altijd regelmatig dus hebben nu gegokt op ovulatie vandaag: wel wat steken in m'n buik links en hoofdpijn.
    Gister "geknuffeld" saampjes... Spannend!

8. Lau1

Lau1 Lid

17 nov 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry healtymama2b domme vraag, las er over heen dat je gister aan je laatste pil gehad hebt :)

9. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    hej allemaal,

hier ook na een pauze weer gestopt, ben benieuwd wanneer we voor het eggie mogen gaan (wanneer de eerste bloeding komt ;))
    alleen gaan wij niet voor ons eerste kindje, mag ik dan wel meepraten .. ?

in ieder geval hoop ik dat we allemaal snel zwanger mogen worden van een gezond wondertje :)

Groetjes Fruitvliegje

10. Miek1989

Miek1989 Lid

17 nov 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch weer een kindje toch fruitvliegje! Lekker meepraten zou ik zeggen! Blijft spannend....

11. roos14

roos14 Actief lid

23 aug 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier ook bezig voor de eerste. Ik ben in augustus gestopt met de pil. Nog geen menstruatie gehad tot zover. Ik loop al wel in het ziekenhuis omdat ik al bekend was met de diagnose pcos. Nu afwachten wat er allemaal gebeuren gaat, erg spannend allemaal!

12. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    Oh wat leuk allemaal!
    Ik ben inderdaad net gestopt met de pil. Gisteravond de laatste.
    Dus ben benieuwd wanneer ik voor het eerst weet echt ongesteld ben.
    Vind het zelfs al spannend voor jullie!
    Ben benieuwd naar jullie uitslag.
    En tuurlijk iedereen is welkom! 1e kindje of niet :D

13. Lau1

Lau1 Lid

17 nov 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fruitvliegje tuurlijk gezellig! :)

Leuk zeg om dit met z'n allen te delen!

X

14. Miek1989

Miek1989 Lid

17 nov 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ineens ga je een heel andere fase in in je leven vind ik...
    Liggen ineens van die zwangerschapstesten in het laatje naast m'n bed...

15. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    ja, na lang praten en dingen afwegen hopen wij dat we nog een klein frummeltje mogen verwelkomen in ons gezin :D;)

16. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    dank jullie wel dames! Voel me gelijk welkom :)

17. Miek1989

Miek1989 Lid

17 nov 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prachtig!

18. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Tja echt meeschrijven zal niet gaan XD aangezien ik niet zo veel ervaring heb.

Ik heb 31 juli mijn laatste pil genomen. Had 5 augustus mijn laatste onttrekkingsbloeding. Ik ben de eerste 3 weken best wel ziek geweest van het stoppen. Veel last van hoofdpijn, slap gevoel, grieperig, kon zelfs op een moment niet van de bank komen omdat ik te slap was (en had geen griep).
    1 september mijn eerste echte ongesteldheid gehad. Deze was veel korter (3 dagen en 4e dag nog beetje restanten in de ochtend).
    Erna werd ik 8 oktober weer ongesteld en nu pril zwanger. Ik heb 11 jaar aan de pil gezeten!

Mijn cyclus ging van 27 dagen naar 37 en weer 37. De 27 dagen was dus valse hoop whahaha. Maar voor de pil had ik ook altijd lange cyclussen, dus was geen verassing.

Ik heb wel ovulatie testen gebruikt en deze ronde ook in combinatie met temperaturen. Vond ik toch wel erg prettig :) Dan wist ik in ieder geval na het stoppen met de pil in wat voor een conditie mijn lijf was.

19. sje7

sje7 Actief lid

16 nov 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik ben nieuw hier, ik ben 26 en ben midden in me pil strip gestopt 2 dage later korte lichte onttrekkings bloed. En paar rare symptomen. Heb dit al eerder gehad 4 jaar terug zwanger en miskraam helaas.
    Buikrampen bij me baarmoeder
    links soort brandende pijn weeeig na mijn benen gek gevoel
    heeeeel erge borrelende darmen
    soms vlaag misselijkheid
    afscheiding(sorri)
    hoofdpijn
    Heel moe
    vaak plassen
    ook 2 dagen savonds lichte verhoging rode wangen
    zin in thee (drink nooit thee ben van de koffie)
    woensdag dokters afspraak. Ben de eerste keer ook zwanger geworden in stopweek om erna te stoppen met de pil

Wil even wat zeggen betreft ontpillen: ben apothekers assistente en ontpillen bestaat niet want dan zou je beschermd blijven. En aangezien vrouwen ook zwanger worden met pil... de symptomen blijven wel een raadsel maar kan ook door opkomende ongi komen.

20. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    wauw gefeliciteerd!! Wens je een goede zwangerschap!!

Deel Deze Pagina