Ik heb 'm, dé gouden tip tegen straie!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kwabbernoot, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hallo allemaal!

Bij dezen kom ik even mijn gouden tip delen!! Een ontdekking bij mijn vorige zwangerschap, en nu weer dankbaar in gebruik!

Ik werd bij de zwangerschap van mijn zoontje op een dag wakker met een heleboel rode striemen op mijn buik.. Whaa balen! Dat was straie.. Dus ik op MSN, en daar kreeg ik een geweldige tip van een kennis(dermatoloog). Hij vertelde mij dat anti strech mark crème van Vichy het enige was wat echt werkte. Dus ik naar de apotheek en daarna mijn buik ingesmeerd, het was binnen een dag weer weg!

Nu weer aan het smeren en ben nog helemaal mooi en streepvrij!
    Zo, ik heb mijn plicht weer gedaan, kon jullie dit natuurlijk niet onthouden:)

Succes allemaal!

2. bereke

bereke Niet meer actief

Zullen dan toch geen straie geweest zijn want die krijg je echt met niks weg!

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ja, triae krijg je meestal nooit meer weg idd..
    Naar mijn weten is the key tegen striae, gewoon je huid goed vet houden. Bij mij werkt dit tot nu toe perfect terwijl ik altijd heeel erg striae gevoelig ben geweest. :)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nee het was wel striae, maar omdat ik de dag zelf nog heb gesmeerd is het weggegaan. Had het ook op mijn kont en daar had ik niet gesmeerd(niet echt aan gedacht) en daar zit het nogsteeds.

Maar jullie moeten zelf weten wat je ermee doet, vond t alleen niet eerlijk om het voor mezelf te houden. Je loopt er immers de rest van je leven mee!

Groetjes!

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

straie is gewoon dat je huid scheurt, en dat valt niet te repareren, zoals iemand al zij, je kan het voorkomen door veel te smeren, elke dag goed insmeren, ik had amper tot geen straie, maar die zijn onstaan tijdens de bevalling

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dan is het geen straie geweest dat is gescheurde huid en heelt echt niet door een zalfje ;)
    Hoe duur of goed het ook is. Het kan helpen als je je huid goed smeert maar geeft absoluut geen garantie. En de een is er veel gevoeliger voor dan de ander.

7. bereke

bereke Niet meer actief

Inderdaad!

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    :p dan niet hoor

9. zustertje

Het is ook heel lief om je ervaringen te delen;):) Maar mij kan je gewoon niet wijs maken dat straie in eens weggaat door zalf (welke dan ook)
    Maar wel erg fijn dat het bij jou weggegaan is door een zalfje.

10. maxennada

maxennada Lid

8 jan 2011
    64
    0
    0
    Had je daar niet eerder me kunnen komen mijn buik zit al vol;)!
    Ik zou het proberen als mijn buik dus al niet vol zat :$

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat een onzin! Ook een waardeloze dermatoloog als dienzoirts beweert... Striae zijn namelijk gewoon een soort littekens, die kán je niet wegsmeren al smeer je tot je een ons weegt!

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hey thanx voor de tip.
    Ga het mooi wel proberen als het zover is,baad het niet dan schaad het niet ;)

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    maxenada: probeer t nu maar, misschien word t wel minder.

En ik was wel blij met de dermatoloog:D

14. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Bedankt voor je tip! Ga het zeker proberen :)

Dames, Je hebt zoveel soorten cremepjes en olieen, als je dan toch iets wil gebruiken waarom dan niet van sophiemarie aannemen dat het van Vichy werkt! Vichy is sowieso een goed produkt.

15. Chai

Chai Niet meer actief

Sommige raken een beetje licht gevlambeerd hiero.... Het was goed bedoelt van de TS hoor. :)

16. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Lieverd dankje wel , wat lief van je..

Ik ga wel proberen...

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha was het maar waar dat gescheurde huid weer genas door een zalfje.

Het zal heus wel preventief werken maar mij maak je niet wijs dat het erdoor weggaat..

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    ;)
    Nou dan gebruik jij hem niet ook prima ;):D

19. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Er is helaas geen enkele effectieve behandeling en striae verdwijnen nooit. Gelukkig worden in de loop van de tijd (jaren) striae minder zichtbaar omdat ze langzaam de opvallende rode of rood-bruine kleur verliezen. Omdat mensen striae vaak een vervelend probleem vinden zijn zij helaas maar al te vaak te verlokken om bij kwakzalvers allerlei dure smeersels aan te schaffen en andere zinloze behandelingen te laten uitvoeren.
    Bron: www.huidinfo.nl

Dus doe nou niet zo naief. Striae zijn littekens, en littekens gaan niet weg met 1 of anders smeerseltje.

20. zustertje

Helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina