borderline

Discussion in 'Zwangerschap' started by gipsy68, Apr 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gipsy68

gipsy68 Lid

Feb 9, 2007
    40
    0
    0
    vlissingen
    hey daar
    ja hoor ik doe ook gezellig mee heb nl ook borderline wel in een lichte vorm maar toch .......
    hebben jullie trouwens meer of minder last sinds jullie zwanger zijn?
    ik merk dat ik er toch wel wat meer moeite mee heb met al die hormoontjes 8) 8) :evil: :eek: :(
    groetjes

2. gipsy68

gipsy68 Lid

Feb 9, 2007
    40
    0
    0
    vlissingen
    gna nog een domme actie deze had natuurlijk onder de psychische aandoening gemoeten :oops:
    ach ja zwanger he :confused:

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha kan gebeuren! ik ken iemand die het ook heeft en die had tijdens haar zwangerschap er veel minder last van! ook nu het kindje geboren is gaat het super met haar.

4. joyce

joyce Bekend lid

hallo,

haha :p dan praat je hier toch gewoon verder!
    ik heb voor m'n zwangerschap medicijnen geslikt en nu helemaal niks meer! :p .
    af en toe behoorlijk moeilijk ja!
    soms trek ik het niet meer en ben dan heel erg depri, heel snel opgefokt waardoor ik heel snel kwaad ben op wat dan ook voel me snel aangevallen en waardoor ik heel snel schreeuw :oops: .
    mijn voornamelijkste probleem waren angsten maar dat valt nu wel mee.
    en voor de rest weet je zelf wel wat borderline inhoud toch ;) .
    maar bij dat alles ben ik heel blij dat het nog zo goed gaat met de baby!.

groetjes joyce

5. Niet meer actief

oh, praten we hier verder? Zal ik mijn berichtje onder 'psychische aandoening' even kopieren die ik net geschreven heb of lezen jullie het daar en reageren hier erop?

Liefs, Tanya

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    hai dames vraagje wat is nou precies borderline ik heb er ooit weleens wat van gehoord maar ik weet eigenlijk niet precies wat het inhoudt ik zelf heb een zwager die last heeft van psychoses en shizofrenie
    zouden jullie aub wat toelichting willen geven?!

7. Niet meer actief

Oke, ik zal het proberen uit te leggen

Borderline

Borderline is een persoonlijkheidsstoornis die ernstige beper-kingen kan geven aan degene die hieraan lijdt. Mensen met Borderline hebben vaak last van een reeks symptomen. Voor velen is het leven erg onaangenaam.

Officiële symptomen zijn;

zwart-wit denken
    stemmingswisselingen
    impulsiviteit
    moeilijk contact kunnen leggen
    moeilijk alleen kunnen zijn
    woede uitbarstingen
    dreigen met zelfdoding, alsmede zelfverwonding, alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen, gok- en koopverslaving, dissociatieve en psychotische verschijnselen.
    Dissociatie is een veranderde bewustzijnstoestand. Omstanders kunnen dit verschijnsel vermoeden als iemand er niet helemaal bij is, een afwezige indruk maakt, niet helder of adequaat rea-geert. Niet alle afwezigheid is overigens dissociatie.

De binnenwereld ziet er anders uit;
    angst, soms door agressie bedekt
    eenzaamheid, zelfs in gezelschap
    leegte, niet weten wat je wilt, voelt of vindt
    een kloof tussen gevoel en verstand
    overspoeld raken door heftige emoties, waar je niets mee kan en die moeilijk te verdragen zijn
    relaties niet kunnen aangaan en/of kunnen volhouden, ook met betrekking tot werk
    periodes van depressie, enorme spanning en weinig gevoel van eigenwaarde.

Overigens hoef je niet aan alle criteria te voldoen om borderline te hebben en geen enkel criterium op zich is specifiek voor borderline.

Verwijzing

Niet alle mensen met Borderline hoeven opgenomen te worden of op een andere manier gebruik te maken van de geestelijke gezondheidszorg. Onze ervaring heeft geleerd dat niet alleen de psychiatrie oplossingen biedt voor Borderline, maar dat er ook andere vormen van hulpverlening goed kunnen werken zoals gesprekstherapie, psychomotorische therapie, haptotherapie, de Linehan-methode en de lotgenotengroepen. Indien nodig wil de stichting mensen met Borderline door kunnen verwijzen naar (goede) hulpverleners.

Komt van internet, je kan hier ook eens kijken:http://www.borderlinestoornis.nl/01-borderline.htm
    of hier http://borderline.startpagina.nl/

Liefs, Tanya

8. joyce

joyce Bekend lid

ik snap het denk ik tantan ;) .
    heb ik ook gedaan als je bedoelt ( automutilatie )?
    ik heb nu 1 jaar een relatie en in het begin deed ik het nog wel maar m'n vriend heeft gezegd als je het nog een keer doet maak ik het uit!
    dus heb ik het wel afgeleerd.
    alhoewel soms heb ik er toch wel de neiging toe maar dan bonk ik m'n hoofd tegen het raam of sla erop of zo.
    ik heb ook wel het gevoel dat alles aan mij ligt en soms ben ik zo negatief dat ik denk dat het kind later een hekel aan me krijgt omdat ik zijn of haar moeder ben :cry: .
    ik loop nu ook nog bij een spych en heb pit zorg en als het echt niet zou gaan zou ik me voor een onbepaalde tijd kunnen laten opnemen.
    maar dat laat ik toch niet gebeuren =; .

groetjes joyce

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    dank je wel

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    waar staat dat dan psychische aandoening?

ik heb nl. ook BL. slik ook nu nog mijn medicijnen in overleg met mijn gynacoloog en psychiater.

11. Niet meer actief

12. gipsy68

gipsy68 Lid

Feb 9, 2007
    40
    0
    0
    vlissingen
    wat een reactie's zeg en dat allemaal omdat ik mijn reactie door de hormoontjes verkeerd had gezet :confused:
    ik slikte dus ook medicijnen toen ik er achter kwam dat ik zwanger was maar moest toen accuut stoppen heb wel wat anders gekregen maar op een of andere vreemde manier besloot ik om het te laten
    merk wel dat ik meer moeite heb om mijn emotie's onder controle te houden maar heb gelukkig een waanzinnig goede psych die mij weer terug in de realiteit zet
    verder gaat het best goed met me behalve die rare actie's ! 8) gna
    groetjes

Share This Page