Accupuncuur tegen misselijkheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meryl, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Loop een beetje met mijn ziel onder mijn armen....
    Ben nu een aantal wekens extreem misselijk...ik merk dat ik er steeds minder goed mee om kan gaan...raak uitgeput, eet slecht, ervaar het als probleem op werk, spreek met niemand meer af...en voel me steeds neerslachtiger :cry:

Het relativeren ('dit hoort erbij') gaat me ook steeds minder goed af.... :oops:

Nu heb ik een aantal succesverhalen gehoord over accupunctuur tegen de misselijkheid, op internet kon ik er geen negatieve verhalen over vinden.
    Dames, heeft iemand van jullie ervaring/kennis over accupunctuur?
    Ik zit namelijk echt te denken om een afspraak te gaan maken....zou me zo graag weer 'mezelf' willen voelen.....pffff.
    Maar zal mezelf niet vergeven wanneer ik de baby in gevaar breng....

Bedankt voor jullie input alvast.

2. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hoi Meryl,

Vervelend dat je zo misselijk bent! Als het goed is word het in een paar weekjes sowiezo minder...

Ik heb zelf geen ervaring met acupunctuur, (ben ook nooit zo misselijk geweest dat ik naar oplossingen moest gaan zoeken) maar heb er inderdaad net als jij veel positieve verhalen over gehoord. Wat betreft misselijkheid, maar ook bij de bevalling en net daarvoor.
    Ik denk dat het zéker de moeite waard is eens te proberen. Anders bel je eerst een keertje en vraag je het daar. Of ze vaak met zwangere vrouwen werken.

Succes en hopelijk voel je je snel beter!

Liefs, Vlindertje

3. KoBobo

KoBobo Lid

1 nov 2008
    35
    0
    0
    Hallo,

Ik heb er goede ervaringen mee! Wordt momenteel wel al 4 weken behandeld (1 x per week) en sinds deze week gaat het eindelijk beter met me. Ben dan ook al vanaf week 6 misselijk en kan al 7 weken niet meer werken vanwege extreme moeheid en misselijkheid. In week 10 ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm uitdrogingsverschijnselen. Vanaf die tijd kon ik ook maar weinig prikkels meer verdragen (bezoek, tv, geuren, enz.) alles leidde tot een zwaar hoofd, misselijkheid en spugen. Ik gebruik vanaf de tijd in het ziekenhuis ook medicijnen tegen het spugen (zofran), maar dacht dat er geen einde aan leek te komen. En dan al die mensen (waaronder mijn huisarts) die zeggen dat het na 3 maanden toch echt een keer gedaan moet zijn met die misselijkheid.
    Gestart met acupunctuur. Ik had zoiets van baad het niet dan schaadt het niet! Even geduld hebben voordat je situatie stabiliseerd (bij mij ging het op en af in het begin, met slechte en goede dagen), maar uiteindelijk werpt het dus zijn vruchten af.
    Een behandeling is wel prijzig, maar mijn verzekering vergoed een aantal behandelingen. En je hebt steeds minder behandelingen nodig als het goed gaat.
    Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Ik wens je veel succes en hoop dat het snel beter met je zal gaan!

Groetjes Sanne.

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Dank voor jullie verhaal....

Jeetje Sanne, heftig dat je opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Fijn dat de acupunctuur zijn vruchten afwerpt bij je! Brrr wat is het toch naar he je zo te voelen?

Poehhh..je leert in deze situatie wel je grenzen aangeven hoor :( had vandaag met mijn moeder afgesproken, maar heb zo'n rotochtend achter de rug...weet hoe teleurgesteld ze kan reageren als ik afbel (doe dit normaliter ook echt nooit! :x ) en inderdaad ik hoorde in haar stem de teleurstelling...maar kan echt niet 'leuk zitten doen' vandaag.... :evil:
    Sorry, moest dit even kwijt ook geloof ik :)

Ik heb voor maandag een afspraak staan met de acupuncturist. Zij vertelde me goede ervaringen te hebben met zwangere vrouwen. Waar ik wel aan twijfel is; wat als het sowieso minder wordt na nog 2 weken? Ik ben aan het wikken-wegen...of nog even afwachten totdat het vanzelf minder wordt..of toch vast die acupunctuur..... :rolleyes: zal er dit weekend goed over nadenken! Bedankt nogmaals voor jullie reactie!

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    heb geen ervaring met de acupunctuur, maar heb zetpillen gekregen tegen misselijkheid en het ging wel over. anders moet je je ha even om raadt vragen

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb wel gehoord dat het heel goed kan werken voor meiden die zo misselijk zijn.
    Bij mij lag het aan de multivitaminen met foliumzuur. Daarna was het gelijk veel minder. Ik slik nog emesafene anders trek ik het ook niet helaas. Maar hiermee gaat alles goed :D
    Pepermunt en cola (zonder prik) kan ook werken net als kleine beetjes eten. Want ook al ben je misselijk wel proberen te blijven eten. Ik eet elke morgen ook nog een beetje vanille yoghurt en dat werkt ook wel.
    Succes ik weet hoe vervelend het kan zijn.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    O meiden, ik heb met jullie te doen...

Zelf ben ik ook extreem misselijk geweest. Tot 12 weken alleen maar op bed/bank gelegen, waar onder 4 dagen ziekenhuisopname. Ik kon niet meer voor mezelf zorgen, alleen af en toe naar de wc toeslepen...
    12-20 weken ging het heel langzaam beter, zodat ik de rest van de zwangerschap voor mezelf kon zorgen, wat huishoudelijk klusjes doen en een paar keer per week naar de supermarkt kon. Daarna veel ups en downs en nog meer maagklachten erbij, maar het was te doen. Al vond ik de hele zwangerschap een hel.
    Pas de laatste weken voelde ik me iets beter en kon ik opeens meer en ook eindelijk een beetje genieten.
    En een uur na de bevalling waren álle klachten als sneeuw voor de zon verdwenen!

Ik heb geen acupunctuur gedaan. De eerste weken kon ik mijn bed niet uit, daarna ging t langzaam beter en heb ik t maar aangekekeen. Ik had bijna een afspraak gemaakt, maar durfde het toch niet, omdat t al wat beter ging met me en ik niet weer terug wilde vallen of t kindje evt schade aandoen nu ik al zover was gekomen.

Maar bij een volgende zwangerschap, als ik het ooit nog aandurf, ga ik het denk ik wel proberen. Dan zoek ik vooraf een goede acupuncturist met ervaring met zwangerschapsmisselijkheid. En zodra de eerste tekenen van misselijkheid zich aandienen begin ik ermee. Misschien heb ik dan een kansje dat het niet meer zo erg wordt als t nu geweest is.

Maaarrrrrr, het eindresultaat mag er zijn! Ik heb er een geweldig mooi lief meisje voor teruggekregen :D

8. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Je kan van die polsbandjes kopen bij de apotheek, Sea Band heet het, dat werkt met acupresuur. Ik heb er goede berichten over gehoord. Ik heb het zelf niet gebruikt omdat ik niet zo heel erg last van miselijkheid had, maar klanten zijn er heel enthousiast over.

9. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Heb het ook gehad en ben er zo blij mee geweest. Ik kon tenminste weer een beetje normaal functioneren.

Ik zou morgen gelijk een afspraak gaan maken!

10. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    FIJN bedankt voor jullie ervaringen en tips! :)

Deel Deze Pagina