irritant buurjochie

Discussion in 'De lounge' started by pluk, May 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Oke hij is 3 en moet natuurlijk nog heel veel leren, maar het grootste probleem is toch wel dat hij absoluut niet wil delen.
    En op zich is dit natuurlijk geen probleem als het niet alleen zijn eigen speelgoed is wat hij niet wil delen, maar hij pakt ook het speelgoed van de andere kinderen (die op het speelveldje spelen) af en wil het dan niet terug geven omdat hij het wil hebben.

Het is zelfs zo erg dat de meeste mama's met kindjes (varierend in de leeftijd van 0 tot 3) weg gaan als hij eraan komt.
    En dan is mama ook nog eens zo lekker makkelijk, in eerste instantie loopt ze met hem mee, als ze dan ziet dat er nog andere moeders bij zijn dan gaat ze vrijwel meteen weer naar huis met de woorden Oh ik moet nog wat doen, jullie letten wel even op hem. Om vervolgens rustig een uur weg te blijven.

Deze week is dat ook bijna dagelijkse kost, het kind crost op zijn fietsje zo de straat op, ja en ik ben dan wel weer zo om hem eraf te pikken omdat ik bang ben dat hij onder een auto zal komen.
    Kylian's nieuwe bal lag binnen no-time in zijn armen en we kregen het niet terug, het heeft bijna een half uur geduurt voordat wij hem zover hadden dat hij de bal terug wilde geven en dat was alleen omdat wij de hand hadden weten te leggen op zijn fiets en we die in konden zetten :rolleyes: :( .

Het looptrekkertje van Kylian neem ik al niet eens meer mee, hij gaat er meteen op zitten en je krijgt hem er niet meer van af. Laatste keer heb ik zijn moeder erbij gehaald omdat ik naar huis wilde en de trekker dus mee wilde nemen.
    Vroeg ze eerst of het niet goed was dat hij er nog even mee speelde dan zou zei het wel terug brengen als hij in bed lag.
    Nee dus, ik wilde gewoon die trekker terug.
    Uiteindelijk had zei haar zoon in de houtgreep en heb ik hem van de trekker los moeten peuteren.

Kortom ik irriteer me behoorlijk aan het kind, mag dat?

Groetjes Anita

2. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Kan ik me voorstellen, maar het begint dus duidelijk bij de ouders (wat bijna altijd zo is...)
    Dus ik denk dat de ouders het probleem zijn, dus daar moet eens een goed gesprek mee gevoerd worden! ;)

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja zeker mag dat :eek:
    Irritant zulke ettertjes (al la de film schatjes)
    Ik zou als hij eens een keer niet wil delen de moeder eens vragen of ze dat normaal vind.
    Ik zou ook niet meer het joch van de straat plukken, dat is de taak van de moeder.
    Als zij zo laks is om haar kind zo te behandelen is dat haar probleem.
    Weet je zulke kindjes zijn ook niet lief tegen evt broer of zus(je).

Ik ken ook een jochie wat helemaal niet lief doet tegen z'n zusjes wat een vrije opvoeding krijgt je moet in mijn ogen zo'n kind aanpakken anders loopt hij met je weg.
    Maar die verhalen kende je al ;)
    Vervelend zo'n buurjonk.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Tuurlijk mag je je ergeren, zou ik ook doen. Maar ik zou me nog veel meer aan die moeder ergeren dan aan dat kind, aangezien zij hem niets leert.
    Ik ben ook niet zo geduldig met dat soort kinderen, ik zou hem (vast pedagogisch onverantwoord) van zijn fietsje sleuren, het is toch het fietsje van jouw zoontje, ik vind dat daar geeneens discussie over mogelijk is, hij moet er gewoon af en wel direct.

5. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik kan me goed voorstellen dat je pissed off bent. En om heel eerlijk te zijn, ik vind die moeder van dat kind maar asociaal... Die gaat er dus zo maar vanuit dat iemand anders wel op haar kind past ! Je bent moeder of je bent het niet, je hebt er voor gekozen om moeder te zijn, dan moet je ook die verantwoordelijkheid nemen vind ik. Lijkt wel alsof zij zich dan helemaal niet om dat buurkindje bekommert, heel erg raar !

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Pfff zou ik me ook dood aan ergeren. Maar dan eerder aan die moeder, want die lijkt idd geen interesse te hebben voor haar kind. Daar zou elk kind vervelend van worden! Maar om er zo direct iets van te zeggen is ook weer zoiets, dat zou de burenrelatie geen goed doen ;) Ik zou wel, als ze bv zegt; ik ga even weg, jullie letten wel op he, zeggen dat jij daar bent voor je eigen kind en niet voor de hare. Het zou toch eens mooi zijn als het zo kon he, je hebt verdorie geen kdv!

7. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik zou me ook ergeren. Maar het is idd de taak van de moeder om haar kind op te voeden en op hem te letten. Ik zou het niet pikken dat ze zomaar haar zoontje achterlaat. Ik zou gelijk zeggen: ik ga niet op hem letten, want ik heb het ook druk. En dat van dat speelgoed, ik heb er ook geen geduld voor, ik zou het gewoon weer afpakken. Als die jongen gaat huilen, dan gaat hij maar naar zijn moeder toe.

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik zou tegen die moeder zeggen:

Oké, ik let op je kind, dat is 5 euro per 15 minuten, 15 euro per keer gevarengeld, omdat ik de weg op moet vliegen om jouw kind eraf te plukken, en 5 euro per keer materiaalkosten voor het gebruik van het speelgoed (slijtage door intensiever gebruik :p ), ik noteer alles en we rekenen dalijk af ;) :)

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    :) :) :) :)

Ik heb eigenlijk de hoop dat mijn 5 jarige logee van vandaag en morgen overdondert. Dan is er in 1 keer een kindje dat ouder is dan hem + sterker + assertieve.
    Misschien dat dit meer indruk maakt. ;)

Ik besef me wel dat ik me ook anders op moet stellen en gewoon NEE moet terug roepen als ze er weer vanuit gaat dat anderen wel op haar kind passen.

Groetjes Anita

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Helemaal mee eens. Zou ik ook doen.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    och ik zou me ook ergeren

ik zat laatst bij de verloskundige en er waren nog 2 kindjes
    youame was met een autotje aan het spelen
    en dat jongetje had iets wat erbij hoorde

dat jongetje komt eraan en grijpt het zo uit youame's handen
    ik zeg tegen youame die me aan keek van huh wat doet ie nou
    van gewoon terug pakken als het je niet aan staat

dus youame deed dat en die moeder begon me daar toch uit te flippen zeg
    terwijl die jongen een jaar of 5 was en youame anderhalf
    zo wou hij ook die fles van haar hebben omdat hij dorst had :rolleyes:

12. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    zulke buurjongetjes verdwijnen ook wel eens ...... ;)

als moeders en kinderen weg blijven voor een jongetje wat het speelveld terroriseert zou ik het wat directer aanpakken .........een kind van 3 dumpen op een speelveldje vind ik diep triest ...wel eens gedacht om een melding te doen bij het amk ?

13. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik had dat jongetje ook van de trekker afgehaald en gewoon de bal teruggepakt. Als hij van zijn moeder niet leert dan misschien zo wel.

Maar het probleem ligt natuurlijk bij de moeder. Het klinkt net of ze haar kind even dumpt zodat ze er even "vanaf" is.

14. BoBam

BoBam Niet meer actief

ow wat een vreselijk kind! haha erg! ik snap wel dat je je daar aan ergert, die kinderen zijn er ook ja!

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat snap je toch ook niet he? Rare mensen zijn er op de wereld hoor...

16. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik kan me helemaal voorstellen dat je je irriteerd aan dit kindje!
    Herken het van een jongentje dat hier in de buurt woont.
    Die komt geregeld hier in de straat spelen wat ook gewoon geen probleem is maar hij haalde laatst en tot nu toe nog steeds het bloed onder mn nagels vandaan!
    Voorbeeldje:
    Lieve had een bal gekregen van ons en ze was er helemaal gelukkig mee.
    Buiten lekker ballen met de buurjongentjes wat echt schatjes zijn voor Lieve.
    Komt dat mannetje van een jaar of 4 er aan en hij pakt de bal af.
    Lieve huilen en liep achter hem aan om die bal dus.
    Dat jochie duwt Lieve kei hard op de grond!
    Knietjes van Lieve kapot door de val.
    Ik heb het niet gezien en had dit ook niet moeten zien!
    Mn man heeft dat jochie even toegesproken (wel netjes hoor maar wel op zn donder gegeven!) en hij gaf de bal na lang moeilijk doen terug.
    Dat jochie komt hier gewoon nog steeds maar hij komt niet meer in de buurt van Lieve gelukkig!

17. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm....vervelende buurtjongetjes hebben we hier in Hoorn helaas genoeg :rolleyes:
    Kelsey is 6 en speelt nu zo'n klein jaartje buiten met haar vriendinnetjes/klasgenootjes.
    En alles gaat verder prima en heel leuk.
    Maar nu zijn er 2 jongens (de 1 is bijna 10 en de ander is zo'n 8 a 9 jaar)
    die hier de boel echt terroriseren! :evil:
    Tja, losgeslagen jochie's zonder opvoeding.
    Laat ze maar op straat dwalen de hele dag...lekker makkelijk.
    Kelsey d'r step werd vandaag afgepakt door 1 van die jochie's.
    Was van hem zei hij.
    Zo MOEST ze ook een keer van hem een mobieltje van iemand anders ergens van af schoppen.
    Resultaat: Kelsey huilend aan de deur omdat ze iets moest doen wat ze niet mag doen.
    Jongens gaan met regelmaat de weg over en naar het winkelcentrum jatten en problemen maken.
    Jatten aanstekers en lucifers om van alles in de fik te kunnen steken.

Ik heb die jongens allebij aan gesproken.
    "vriendelijk" verzocht aan ze om heel ver bij Kelsey uit de buurt te blijven. (staat 1 van die kl*te jochie's met zijn middelvinger omhoog voor me deur)
    Ben er natuurlijk meteen achter aan gegaan.
    Weer aangesproken.
    En dit maar gezegt dat als hij ooit iets flikt bij Kelsey ik een stuk minder vriendelijk zal zijn voor 'm.
    Jochi heeft een moeder waar gewoon niet mee te praten valt.
    Word boos op d'r zoon en laat 'm nog geen 5 min. later weer naar buiten om rottig heid uittehalen.
    Nou goed dan, moet ze zelf maar weten.
    Maar als ik 'm in me handen krijg dan rekn ik er wel mee af op mijn manier! :evil:

Ik weet echt preciesssss hoe je je voelt ggrrrr

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een akelige buurjongetjes hier allemaal zeg! Nathan speelt nu natuurlijk nog niet buiten maar ik hou mijn hart vast (voor die verveleden buurjongetjes dan) Ookal is het mijn kind niet, ze krijgen echt wel een schop onder de kont! En die ouders ook. Bah, komt niet aan mijn kind :evil:

19. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

het verbaasd me zo vaak dat moeders hun mond nie open doen tegen de moeder van de pester.

oke, mama van pester laat pester aleen. punt een zal dan bij mij zal dat als ikw eg ga, ik pester mee neem en bij zijn moeder thuis afzet. want ik pas er niet meer op, ik ga naar huis. OF nog beter, meteen rechtom keer met pester ind e hand achter de mama aan om te zeggen dat het haar kind is en zij er dus op moet passen net als dat jullie allemaal doen.

Tweede, speelgoed. met pester aan de arm naar mama toe en duidelijk maken dat eht voor veel kinderen niet leuk meer is om buitye te spelen omdat hij alles afpakt. ik ga er namelijk vene van uit dat mama dat nu niet weet omdat ze er nooit bij is.

je laat het plezier van je kinderen toch niet evrpesten door een bullebak? hoe klein dan ook! misschien komt dit wel omdat ik vroeger altijd gepest ben hoor maar ik zal dit echt niet tolereren. en tuurlijk is hij nog te klein dus moeten zijn ouders hem duidelijk maken dat hij met delen EN hem niet alleen laten.

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

@Bondsteenbokje: Je kan er vanalles aan doen natuurlijk, maar bij zulk soort mensen heeft dat helemaal geen nut. Die mensen snappen gewoon niet dat ze met zulk gedrag alleen hun kind ermee hebben, want er is niemand die dat kind in de buurt wil hebben.

Share This Page