Hallo allemaal, Ik ben hier net nieuw en heb geprobeerd een antwoord op mijn vraag te vinden maar heb het niet echt kunnen vinden. Ongeveer 2,5 week geleden ontdekte ik in de spiegel een buikje, opgezet boven schaambeen wat doorliep in een soort puntbuikje onder mn navel. Die dag had ik mijn laatste pil van mijn pilstrip (slik modicon anticonceptie). Ik dacht ik kijk mijn stopweek even aan. Toen mijn stopweek begon merkte ik gelijk al dat het anders was dan normaal, veeel minder heftig en alleen maar helderrood licht bloedverlies terwijl ik altijd wel heftig heb. Toen begon ik te denken aan een zwangerschap. Achteraf gezien had ik al langere tijd last van misselijkheid en eetbuien, eeeerg moe, stemmingswisselingen en huilen om niks en was mijn andere stopweek ook al minder dan normaal. Nu kwamen er steeds meer dingen bij zoals: - steekjes onderin mijn buik richting lies - van de week had ik een licht ongi gevoel in mijn onderbuik en veel witverlies - rommelende darmen in de avond ( ik heb wel licht pds maar als ik last heb van mijn darmen heb ik dag en nacht pijn en geen buik) - erg winderig/boerderig - ik lust geen hagelslag meer - last van mn borsten, voornamelijk zijkant - grotere borsten - dat opvallende buikje die savonds nog veel dikker is dan sochtends - sorry voor de details maar nadat ik flink naar de wc ben geweest 2 dagen lang (van de schrik) bleef het buikje gewoon dus mn darmen sluit ik uit) - snel vet haar en vettere huid - vaak en veel plassen - geen zin in seks en dat gefriemel aan me allemaal dingen die erop wijzen.. Nu slik ik altijd trouw mijn pil maar heb wel een week voordat ik het buikje ontdekte (3,5 week geleden) mijn stuitje zwaar gekneusd en heb daarvoor paracetamol en codeïne gehad, ik weet niet of dat invloed gehad kan hebben? 4 maanden geleden op vakantie heb ik overgegeven na mijn pil maar dat was voornamelijk slijm en niet echt maaginhoud. Ik heb maandag na mn stopweek (vorige week) 2 testen gehaald bij de etos, huismerk, nu las ik dat mensen niet zo te spreken waren over etos huismerk? Maar iig die test was negatief, ik snapte er niks van, alles wees erop en zelfs mijn moeder zei ga alsjeblieft naar de dokter en vraag om een echo ofzo want zo'n buik had ik met 16 weken ofzo. Donderdags heb ik weer een test gedaan en weer negatief.. Nu heb k gelezen dat meedere mensen negatief testten maar wel zwanger bleken te zijn. Nu ben ik gister naar de dokter geweest, het hele verhaal verteld en die zei mij gelijk: die testen zijn nauwkeurig geen twijfel over mogelijk. Toen moest ik voor de zekerheid nog een test doen van hem die ook negatief was. Ik zei ik heb wel vaker gelezen dat mensen toch zwanger bleken en toen ik vroeg om een bloedtest begon hij zelfs te lachen, alsof hij me niet serieus nam. Ik vroeg waar die achtelijk dikke buik vandaan kwam, nou zegt hij: dat zal allemaal wel met hormonen te maken hebben. Hij heeft niet eens de moeite genomen om me te onderzoeken of alleen naar mijn buik te kijken!!! Hij weet niet eens hoe dik hij is. Ik was een beetje overrompeld en werd dus met lege handen naar huis gestuurd, ik moest het maar even aankijken? Wat heb ik hier aan? Voor mijn gevoel ben ik niet overtuigd, het is mijn lichaam niet.. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik verdere actie ondernemen of moet ik het maar naast mij neerleggen? Ik ben trouwens bijna 20 jaar dus schijnzwangerschap lijkt me niet erg logisch aangezien ik er nog niet mee bezig ben. Ik hoop dat jullie tips/ervaringen voor mij hebben. In ieder geval bedankt voor het lezen! Groetjes
ik ben zwanger geraakt door de modicon pil heen. (altijd stipt optijd geslikt) denk wel 10 testen gedaan alle 10 negatief (eigen merk)maar had pijnlijke borsten en indd erg snel vet haar dus ik vertrouwde het niet. de 11e test van clear blue was positief bleek toen 6 weken zwanger en nu een gezonde knul van bijna 2.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik kijk het denk nog even aan en als het blijft haal ik ook maar een clear blue test Wanneer heb jij je testen gedaan? En merkte je verder nog iets aan je stopweek ofzo of was die gewoon hetzelfde?
pcm en codeine kunnen geen invloed hebben op de ac pil. Ik zou op een bloed test staan en laten na kijken of er zwangerschapshormoon in je bloed aantoonbaar is. succes
je bent een betalende patient . je moet gewoon je dokter bellen morgen en zeggen ik wil een bloed test hij heeft het maar gewoon te doen !!! en anders een verwijzing naar een gyn en als hij moeilijk blijft doen { werkte bij mij 4 jaar geleden ook } gewoon zeggen sorry ik ga opzoek naar een andere huisarts ik wordt hier gewoon niet serieus genomen
Bedankt voor de reacties! Ik kijk het nog even aan en anders ga ik inderdaad maar bellen. Maar hij is er zo zeker van dat de testen gewoon goed zijn en als je negatief test je er vanuit kan gaan dat je niet zwanger bent. Ik laat nogal snel over me heen praten, en heb de discussie toen maar opgegeven.. Heb verder nooit problemen met hem ofzo maar dit vond ik wel een beetje lullig
Ik had ook een test die negatief was en de ander positief. Maar zou het geen lactoseintolerantie kunnen zijn? Dan krijg je ook een dikke buik.... Ik geef me bek ook maar een dauw hoor. Als je toch niet zwanger blijkt te zijn, zou ik wel nagaan waar die dikke buik dan vandaan komt. Wil je wel graag zwanger worden?
Hoi tralala, Wat verwarrend allemaal! Ik zou ook nog eens langs de huisarts gaan en anders een andere huisarts in de buurt, of dit weekend de dokterspost? Je kan ook even een verloskundige in de buurt bellen en om advies vragen, of vragen of je langs mag komen. Wat betreft de huisarts: ik ben het met mamma ikke eens, klant is koning!
Bij mijn eerste had ik een knaltest met 4 weken. Bij deze wist ik vrijwel zeker dat ik zwanger was/ben maar volgens de testjes was ik dit echter niet..... Omo wit zou zelfs zacht uitgedrukt zijn. Toen ik 8 weken zwanger was en toch op mijn eigen gevoel vertrouwde teste ik weer en jahoor knal positief. Ik zou dus zeggen, blijf testen en desnoods bij je ha aankloppen, want je weet maar nooit. Zolang je niet ongesteld bent kan echt alles nog.
Ik heb even gekeken op internet wat dat inhield maar dit is eigenlijk pas sinds kort en diarree enzo heb ik totaal niet. Ik heb ook tegen de dokter gezegt waar komt die buik dan vandaan, ja dat zullen wel de hormonen zijn zegt hij.. Nou ik ben bijna 20, het is niet de bedoeling, maar als het zo is, is het niet minder welkom
Ja ik denk dat als die buik niet weggaat ik inderdaad nog een test ga halen, en anders moed verzamelen om weer naar de huisarts te stappen.. En ongesteld,, tja ik slik de pil en heb dus mijn stopweek, ze zeggen altijd dat dit een 'gemaakte' ongesteldheid is maar als de volgende keer weer minder is ga ik sowieso terug (als ik voor die tijd al niet terug geweest ben haha)
ik zit even te denken, maar als je al langer dan 3 maanden zwanger bent volgens mij kan het ook dat je dan niet meer positief test (ik dacht dit eens ergens te hebben gelezen) pin me er niet op vast
Ik heb bij mijn jongste tot de laatste dag positief getest . Maar ik zou toch zeker in ieder geval stoppen met de pil tot je zeker weet waar die buik vandaan komt. En in de tussentijd met condooms .
Dat dacht ik ook, maar m'n dokter zei dat je het de hele zwangerschap kan testen.. maar overal lees ik weer wat anders haha het is allemaal maar lastig
Even 'de beruchte buik' op de foto, dit is vorige week En deze is van vanavond.. ('s avonds is hij wel dikker dan 's ochtends maar hij is 's ochtends zeker aanwezig) Wat vinden jullie?
Klopt! Je dokter heeft gelijk. Het zwangerschapshormoon HCG verdwijnt niet, maar stijgt op een gegeven moment niet meer! Zie deze HCG-waardentabel: 9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby! Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom je niet gewoon een verloskundige belt en aangeeft dat je denkt langer dan 3 maanden zwanger te zijn en een echo wilt? Of je belt naar een echocentrum. Een buikje wil helaas echt niks zeggen. Sommige mensen met een spastische darm hebben ook zo'n buikje, dus het kunnen echt wel jouw darmen zijn. Ook vrouwen die in het eerste trimester van een zwangerschap zitten, krijgen eerst nog een typisch darmenbuikje, omdat de darmen weggedrukt worden door de groeiende baarmoeder. Mijn advies: bellen voor een echo, want dan heb je gelijk duidelijkheid.
Hoe zit je broek? Ik kon op een gegeven moment mijn broek niet normaal aan. Deed pijn in mijn buik. Ik heb ook een spastische darm en als mijn ontlasting moeizaam gaat heb ik ook een dikke gevoelige buik. Is je stoelgang wel regelmatig? De symptomen zijn namelijk hetzelfde. Maar inderdaad, die huisarts is raar. Wuift het weg terwijl jij je zorgen maakt. Ik zou iets eisen want daar heb je recht op. Succes meid!
Mee eens. Of duidelijk maken aan de dokter dat je een bloedtest wilt. Doet hij moeilijk, dan zeg je idd dat je op zoek gaat naar een andere arts.
Dit dus...je testen zijn allemaal negatief en je menstrueert gewoon. Ik denk dat je last hebt van spastische darmen of schijnzwanger bent. Ik zou zoals al gezegt wordt ook kijken voor een echo en het dan los laten. Mss ben je er een beetje te veel mee bezig en zorgt dot ook voor dat "buikje".
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten en voor ogen ge houden dat het mn darmen zijn (alhoewel ik wel vaak last heb van mn darmen en zelfs toen ik vorig jaar 6 weken met een verstopping liep ik nog niet zoon buik had) De laatste week is mn stoelgang niet erg regelmatig, daarvoor voor mijn doen wel. Ik kijk het wel even aan, ga wel weer veel laxo drinken, als mn stoelgang dan weer normaal wordt en het buikje blijft of ik blijf last van de symptonen houden ga ik aan de bel trekken. Tot.dan kijk ik er maar naar als een 'darmen' buik. (Schijnzwanger denk ik zelf niet aangezien ik er helemaal.niet mee bezig ben om zwanger te raken) Bedankt allemaal