Licht bloedverlies, vasa previa?...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lottepotje, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo iedereen!

Vandaag ben ik in mijn 23ste week beland, maar hier ging een toch wel (voor mij) heftig avondje aan vooraf..:(

Voor 2 wkn terug had ik al een keer een erg pijnlijk aanval wat in mijn rug op kwam en doortrok naar mijn buik en zo weer weg ebte..
    Hiervoor ben ik toen bij de verloskundige geweest en zij gaf mij het advies het rustiger aan te doen..

Gisteravond toen ik naar bed ging kreeg ik in 1x vers bloedverlies, rugpijn en zeurderig gevoel onder in de buik (menstruatie klachten).
    Hierop de verloskundige gebeld, en met snel tempo naar de praktijk voor controle.. Gelukkig was mijn kleine meisje goed in beweging en het hartje klopte ook goed.
    De verloskundige (ontzettend lief en goed!!) stuurde me toch door voor de zekerheid naar de dienstdoende gyn. in het ziekenhuis.
    Hier hebben ze urine afgenomen, en 2 echo`s (inwendig en uitwendig) uitgevoerd. De gyn, zag dat ik een dubbele placenta had wat zeer wss een vasa previa is :(.. Hij gaf aan, dat mocht het bloedverlies doorzetten ze niks konden doen aangezien we nog niet de levensreddende grens 24-26 wkn hadden bereikt.. Wat kwam dit hard aan zeg!

tot de 20 wkn ging het zooooo goed!! En nu.. pff ben zo bang dat ik mijn kleine meisje alsnog kwijt raak.. :( Echt een domper.

Sorry voor mijn lange wss niet te volgen verhaal maar moest het ff kwijt..

Liefs

Deel Deze Pagina