arbeidsdeskundige

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Wendy2846, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy2846

Wendy2846 Nieuw lid

18 jun 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb een vraag. Ik heb vanuit het uwv vernomen dat ik op dit moment recht heb op een volledige wia uitkering. Nu heb ik een brief ontvangen dat ik naar de arbeidsdeskundige van het uwv moet komen. Op de site van het uwv staat dat als je volledig wia gaat krijgen je niet naar de arbeidsdeskundige hoeft. Ben al naar een verzekeringsarts geweest. Dit geeft me veel stress. Waarom moet ik nu weer wel naar een arbeidsdeskundige terwijl de beslissing volledig wia is. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast ontzettend bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Wendy2846,

Je wilt weten waarom je een afspraak met de arbeidsdeskundige krijgt terwijl je volledig bent afgekeurd voor de WIA.

Ontvang je een WGA-uitkering? Dan ligt de nadruk op re-integratie. Een afspraak met de arbeidsdeskundige is soms noodzakelijk. Je hebt immers nog altijd arbeidsmogelijkheden. Misschien niet direct, maar eventueel in de toekomst wel (als de kans bestaat dat je weer herstelt).

Wanneer je een IVA-uitkering ontvangt, heb je geen sollicitatieplicht, hoef je niet te werken en heb je geen re-integratieverplichtingen. Je krijgt dan ook geen afspraak met de arbeidsdeskundige.
    Geldt deze situatie voor jou en heb je toch een uitnodiging ontvangen voor een afspraak met de arbeidsdeskundige? Graag ontvangen we dan van jou je telefoonnummer in een privé-bericht. UWV Webcare neemt dan met jou contact op om deze situatie te bespreken.

Actuele informatie over de
    WGA vind je hier en IVA hier.

Ik wens je veel sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina