Hallo, Ik wilde vanwege mijn aanstaande bevalling de ZeZ uitkering eind december in laten gaan. Nu moet ik op het formulier bij vraag 6.3 invullen of ik vorig jaar (2014) minstens 1225 uur werkte als zelfstandige. Nu ben ik begin 2014 bevallen van mijn vorige kind en ben ik er 4 maanden uit geweest. Ook met ZeZ uitkering. Kan ik deze 4 maanden ook meetellen als gewerkte uren? Anders wordt het lastig om met mijn 'kort opeenvolgende' zwangerschappen het urencriterium te halen. Mvg, Johanna
Hoi Johanna, Ik weet het niet 100% zeker. Ik laat ( voor de zekerheid ) even nakijken of je de periode van je zwangerschap als gewerkte uren kan meetellen. Je krijgt zo snel mogelijk antwoord. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team
Beste René, Alvast dank voor het uitzoeken. Ik hoop zo spoedig mogelijk van je te horen ivm de naderende deadline om eea door te geven. Mvg, Johanna
Beste Johanna, Ik heb het antwoord op je vraag ontvangen. Wanneer het werk als zelfstandige wordt onderbroken als gevolg van zwangerschap kunnen niet-gewerkte uren worden meegeteld. Voor het urencriterium kun je niet-gewerkte uren over maximaal 16 weken meetellen als gewerkte uren. Kom je met deze extra uren op minstens 1225 uren? Je kunt dan bij vraag 6.3 "ja" invullen. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team