Hoi hoi, Ik ben sinds 1 mei werkeloos, solliciteer mij suf maar helaas zonder resultaat. Nu heb ik een voorschot gekregen van maar een paar dagen waar ik tot 18 juni mee rond moet komen. Echter ben ik er zo goed als doorheen. Wat kan de UWV voor mij betekenen??
Beste lillyenco, Je vraagt wat UWV voor je kan betekenen nu je werkloos bent en zonder geld zit. Om je kansen op het vinden van een baan te vergroten heeft UWV verschillende mogelijkheden: · Via de website werk.nl kun je zoeken naar vacatures. Staan voor een vacature de letters WBS? Dit betekent dat er meer informatie over deze vacature in te winnen is. Hiervoor kun je bellen met UWV Werknemerstelefoon (0900-9294). · Ook via de Werkmap op werk.nl kun je zoeken naar werk. Als je inlogt in de Werkmap vind je nog meer vacatures dan op de website alleen. · Heb je inhoudelijke vragen voor het Werkplein? Stuur dan een bericht met je vraag via de Werkmap. De Adviseur Werk van het Werkplein geeft je dan binnen 24 uur antwoord op je vraag. Je hebt een betaling over een paar dagen gekregen. Een voorschot op een lopende WW-uitkering is niet mogelijk. De volgende betaling die je ontvangt zal een periode van 4 weken betreffen. Actuele vacatures vind je hier. Met vriendelijke groet, Doménique UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare