Geen werk, geen uitkering meer

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lymmetje, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit zonder werk en krijg geen uitkering meer maar omdat ik 30 weken zwanger ben is het onmogelijk om werk te vinden. Mijn vriend verdient genoeg waardoor ik ook geen recht heb op een bijstandsuitkering. Heb ik dan toch ergens recht op?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lymmetje,

Je wilt weten of je nog ergens recht op hebt.

Ik begrijp uit je verhaal dat je geen uitkering meer krijgt. Bedoel je hiermee de WW-uitkering?

Je hebt namelijk een mogelijk recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) als je in de 10 weken voor je (vermoedelijke) bevallingsdatum verzekerd was. Je bent verzekerd op basis van een dienstverband of op basis van een WW-uitkering.

Werk je in deze periode van 10 weken niet of heb je geen WW gehad? Dan heb je ook geen recht op WAZO.

Op onze website vind je actuele informatie over de WAZO.

Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk geen recht hebt op bijstand in verband met het inkomen van je vriend. Als je hier klikt, kom je op de website van “bereken je recht” . Op deze site kun je aan de hand van jullie inkomen zien of je wellicht nog voor andere regelingen in aanmerking komt.

Ik wens je nog een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina