Verlof na 0 uren contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door BZD, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hallo,

Dit jaar werk ik een half jaar onder een tijdelijk contract van 24 uur en van sept-dec bij een andere werkgever op basis van een 0-uren contract. Zij weten dat ik zwanger ben en vinden dat geen probleem. Maar nou vroeg ik me af, heb ik dan ook recht op iets van zwangerschapsverlof vergoeding? of heb ik pech door de tijdelijke contracten?

Groetjes,
    BZD

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo BZD,

Gefeliciteerd met jou zwangerschap!
    Om antwoord te geven op jouw vraag of je met een tijdelijk contract ook recht hebt op een WAZO-uitkering (zwangerschaps- en bevallingsuitkering) het antwoord is: Ja! :)
    Jouw werkgevers vragen beide de uitkering 4 tot 2 weken vóór de 1ste verlofdag bij ons aan.
    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,
    Eline
    UWV Webcareteam

3. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ook dus terwijl eigenlijk de contracten dan al afgelopen zijn? Dat kost hen verder niks toch lijkt mij? Ze hoeven immers voor mij geen vervanging te hebben, ik ben "extra/inval" kracht.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo BZD,

Als jouw vermoedelijke of werkelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na einde verzekering is, dan kan je recht hebben op een WAZO-uitkering. Met einde verzekering bedoelen wij, een dienstverband of uitkering. Wanneer het contract afgelopen is dan maken wij de betaling aan jou over. De werkgever hoeft hier inderdaad niks zelf aan te betalen.
    Met vriendelijke groet,
    Eline
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina