Ziek tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ikke1982, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Goedemorgen,

    Ik zit sinds de 13e week van mijn zwangerschap in de ziektewet ivm heftige migraine 5 a 6 aanvallen in de week Nu ben ik al gebeld door het uwv want de klachten zijn zwangerschaps gerelateerd . Nu moet ik ook nog steeds elke 4 weken naar de bedrijfsarts...helaas een persoon met totaal geen begrip en inlevingsvermogen..volgens haar moet ik nu 2x2 uur werken op kantoor (werk normaal op een kdv) Ik wil dit heel graag maar ik kan het niet...was het maar waar dan had ik niet zo veel migraine.

    Wat kan ik nu het beste doen??

    Gr miranda
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste ikke1982,


    Wat naar dat je ziek bent en dat het gesprek met de bedrijfsarts zo lastig is verlopen.

    Je wilt graag weten wat je het beste kan doen met de situatie op je werk.

    Er is de mogelijkheid om zelf een second opinion aan te vragen bij een andere bedrijfsarts. Deze second opinion is niet hetzelfde als het deskundigenoordeel van UWV en vervangt het deskundigenoordeel niet.

    Je kan ook een deskundigenoordeel aanvragen bij UWV over bijvoorbeeld de vraag: Is het aangepaste eigen of ander werk dat je wilt of moet doen, passend voor je?


    Ik wens je sterkte in je situatie.


    Met vriendelijke groet,


    Viktoria
    UWV Webcareteam.
     

Deel Deze Pagina