blijvende zwangerschapsgerelateerde klachten

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ikzelf, 29 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Omdat ik na 2 jaar ziekte, nav zwangerschap en bevalling, een iva uitkering krijg heb ik een vraag over deze uitkering.
    Deze uitkering is toegekend in juli (dit jaar) met terugwerkende kracht vanaf februari dit jaar. Maar omdat ik nog steeds ook een ziektewetuitkering ontvang die hoger is gaat de iva niet over tot betaling. Mijn vraag is of ik dan wel recht heb/had op vakantiegeld voor dit jaar.

Alvast bedankt!
    Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ikzelf,

Rot voor je dat je al zo’n tijd ziek bent.

Je wilt weten hoe het zit met je vakantiegeld.

Als je uitbetaald wordt door de Ziektewet zit het vakantiegeld meteen bij je wekelijkse uitkering in.

Gaat de WIA uitbetalen? Dan bouw je iedere maand vakantiegeld op. Dit wordt ingehouden op je uitkering. Je krijgt het vakantiegeld samen met de uitkering in mei.

Actuele informatie over vakantiegeld bij een Ziektewet vind je hier en bij een WIA hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel Yvonne voor je reactie.
    Ik begrijp wat je zegt en deze informatie is mij dan ook bekend.
    Mijn vraag is echter of ik recht heb op vakantiegeld vanuit de wia waar ik recht op heb vanaf februari dit jaar. Dat is met terugwerkende kracht besloten.
    Ik ontvang nu een ziektewetuitkering die nog nog tot oktober dit jaar loopt en daarnaast heb ik dus recht op een wia uitkering. Deze 2 uitkeringen lopen langs elkaar. Echter omdat ik van de ziektewet meer ontvang is de wia nog niet overgegaan tot betaling.
    Maar spaar ik dan wel vakantiegeld en had ik dan dus afgelopen mei recht gehad op vakantiegeld?

Groeten

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

[FONT=&quot]Beste Ikzelf,[/FONT]

[FONT=&quot]Er wordt 8% vakantiegeld gereserveerd van alle betalingen die je vanuit de Wia ontvangt.[/FONT]
    [FONT=&quot]Jouw Wia-uitkering wordt niet uitbetaald vanwege je Ziektewet-uitkering.[/FONT]
    [FONT=&quot]Je hebt daarom vanuit de WIA geen vakantiegeld ‘gespaard’ en had afgelopen mei geen recht op vakantiegeld vanuit de WIA. [/FONT]

[FONT=&quot]Zoals Yvonne al aangaf ben je niet financieel benadeeld omdat bij je betalingen van de Ziektewet-uitkering het vakantiegeld al inzit.[/FONT]

[FONT=&quot]Met vriendelijke groet,[/FONT]

[FONT=&quot]René[/FONT]
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]
    [FONT=&quot]www.uwv.nl/webcare[/FONT]

5. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dit is een duidelijk verhaal. Bedankt voor de informatie!

Groeten

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan!

Deel Deze Pagina