einde zw

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door zwendel, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwendel

zwendel Niet meer actief

even een vraag, ik zat sinds mijn vorige zwangerschap in de zw door zwangerschapsklachten (o.a. BI) nu heb ik nog altijd veel klachten hiervan en ben ook ongepland weer zwanger. Ik loop al bijna een jaar bij mijn fysio vanwege bekken en SI klachten ( kan niet langer dan een half uur aaneen zitten, staan of lopen. Zelfs omdraaien in bed is soms erg pijnlijk. Nu ben ik sinds november uit de zw gegooid na een afspraak met een medewerker van het uwv. Deze heeft bij mij " tests" gedaan die volgens min fysio meer schade op kunnen leveren dan dat ze iets uitwijzen. hij deed nl in liggende positie mijn been omhoog (ook toen ik aangaf dat dit pijn deed) en liet hem vervolgens los zonder iets te zeggen met als gevolg dat ik dus een flinke klap in mijn onderrug en si kreeg. ik heb hier nog ruim anderhalve dag extra last van gehad. zijn conclusie.... overgewicht ... terwijl mijn fysio zwart op wit heeft gestuurd dat het lage rug en si klachten zijn.

Ik heb op het besluit hiervan dan ook bezwaar ingediend en deze is ook afgewezen. (ik wist toen overigens nog niet dat ik zwanger was) ik heb nu een brief ontvangen waarin letterlijk wordt gezegd dat er niks geconstateerd is ondanks dat mijn huisarts en fysio dat anders vinden en dat het volgens de verzekeringsarts overgewicht is en dat ook hier mijn huisarts en fysio hier niet in mee gaan. Lijkt dus alsof min fysio, huisarts en ik niet geloofd worden terwijl ik kapot ga van de pijn.

ik ontvang nu het laatste stukje van mijn ww waar ik recht op zou hebben en zal dus weer volledig aan het werk moeten wat op dit moment echt niet gaat. Ik werk nu 1 dag per week omdat ik moet werken van het uwv, ik zou ook dolgraag willen werken maar ik ben na een paar uurtjes helemaal een wrak en zak dan gewoon door mijn rechter been van de pijn, kan de loopbeweging met rechts niet maken in heup en si zeg maar. het werk wat ik doe is op basis van een 0 uren contract. Op advies van mijn fysio heb ik een bekken si band aangeschaft op bij langer lopen of bij het werk te kunnen proberen of dit wat verlichting geeft maar de boodschap van de verzekeringsarts, letterlijk, tja het is maar net hoe duur je het zelf wil maken...

Ik weet dus niet wat ik nu nog kan doen. ja ik kan het aanvechten bij de rechter ofzo... maar mocht het echt niet meer gaan, kan ik mij dan ziekmelden, krijg je dan een vergoeding voor de uren die je normaal werkt gezien het een 0 uren contract is? kan ik bijstand aanvragen? ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

alvast bedankt in ieder geval

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Zwendel,

Ik zou graag persoonlijk met je in gesprek gaan over je situatie om te beoordelen of ik je helpen en adviseren.

Als je dit op prijs stelt zou ik graag je telefoonnummer via een privebericht ontvangen. Ik neem dan contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina