WW, zwanger van tweeling en sollicitatieplicht

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Iloon09, Apr 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iloon09

Iloon09 Actief lid

Oct 22, 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Sinds 1 april zit ik in de ww, ik ben op dit moment 15 weken zwanger van een tweeling.

Nu heb ik een aantal vragen omtrent de sollicitatieplicht.
    Zijn hier uitzonderingen voor, zoals bijvoorbeeld in mijn geval?

Ik ben 15 weken zwanger en heb een buik als iemand die 25 weken zwanger is van een 1ling! Al een behoorlijke toeter dus die niet over het hoofd kan worden gezien.

Ik vind het erg lastig om iedere week een sollicitatie te versturen in deze situatie! Moet ik wel of niet vertellen dat ik zwanger ben?
    Als ik uitgenodigd word, kom ik aan met een mega dikke buik!
    Wie wilt er nou een zwangere vrouw van een tweeling aannemen?

Ik heb hier behoorlijk wat stress van, zeker ook omdat de vacatures niet voor het oprapen liggen, ik me niet bepaald optimaal voel (nu al bekkeninstabiliteit en behoorlijk misselijk en overgeven)
    Het kost allemaal zoveel tijd en inspanning en het is eigenlijk allemaal voor niets! Want het is een feit dat niemand een vrouw aanneemt die zwanger is van een tweeling!

Ik hoop dat u mij hier informatie over kunt geven.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Iloon09,

In principe ben je verplicht te solliciteren als je in de WW zit. Dit is ook het geval als je zwanger bent. Ben je niet in staat om te solliciteren? Overleg dan met je Adviseur Werk of je vrijstelling van de sollicitatieplicht kunt krijgen, of dat je je ziek moet melden. Je Adviseur Werk kun je via een bericht in de Werkmap bereiken.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

3. Iloon09

Iloon09 Actief lid

Oct 22, 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de uitleg!
    Ik ga contact opnemen met de adviseur! (Ik wist niet eens dat ik deze had)

Groet,
    Ilona

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Graag gedaan!

5. Iloon09

Iloon09 Actief lid

Oct 22, 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Zou ik nog even iets mogen vragen?
    Ik heb naar aanleiding van uw bericht diezelfde dag een bericht naar de werkcoach gestuurd en nu 2 weken later nog steeds geen antwoord gehad.
    Is dit normaal?

Groet,
    Ilona

6. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Ilona,

Je geeft aan dat je nog geen reactie hebt gehad op je bericht aan de adviseur werk. Het is gebruikelijk dat je binnen 24 uur antwoord krijgt. Ik raad je aan om het nogmaals te versturen. Het kan zijn dat er de eerste keer iets niet goed is gegaan bij het versturen van je bericht.

Krijg je binnen 24 uur geen antwoord? Neem dan even contact op met UWV Werknemers Telefoon: 0900 9294 om uit te zoeken waarom je geen reactie krijgt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

7. Iloon09

Iloon09 Actief lid

Oct 22, 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank voor uw antwoord!
    Ik ga het nogmaals proberen!
    Overigens, als ik kijk bij m'n verstuurde berichten staat ie er wel bij en erachter staat : Gelezen Ja

Groet,
    Ilona

8. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Ilona,

Vreemd dat je geen reactie krijgt, vooral omdat het bericht kennelijk wel is gelezen. Ik adviseer je direct na het verstrijken van de reactietermijn (24 uur) een nieuw bericht te sturen of even te bellen met UWV Telefoon (0900-9294).

Ik hoop dat je alsnog snel een reactie krijgt.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

9. Iloon09

Iloon09 Actief lid

Oct 22, 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel erg bedankt voor jullie goede advies! Ik heb vandaag gebeld en een hele lieve begripvolle dame aan de telefoon gehad.
    Er was iets fout gegaan met het versturen van het antwoord naar mij.
    Deze lieve dame heeft mij ziekgemeld en het een en ander uitgelegd en mij volledig gerustgesteld!
    Ik ben hartstikke blij en opgelucht na mijn telefoontje van vandaag!
    Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie reacties en advies!

Groetjes,
    Ilona

10. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Fijn dat het nu geregeld is!

Vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page