hallo, Ik heb een vraagje weet niet of u hem voor mij kan beantwoorden. Op mij werk verplichten ze me om 6 weken van te voren met verlof te gaan. Hun geven aan dat ze niet aan 4 weken van te voren met verlof doen. Dit verplichten ze ook als je niet ziek ben want dan weet ik dat je 6 weken van te voren met verlof moet. Nu wil ik graag tot 4 weken van te voren werken. Kunnen ze mij verplichten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Zoniet waar kan ik hier bewijs van vinden dat wil mij locatie hoofd hebben om in overweging te nemen om 4 weken af te spreken
Beste Lovelygirl25, Je kunt het zwangerschapsverlof tussen de 4 en 6 weken voor je uitgerekende datum laten ingaan. Dit gaat wel in overleg met je werkgever. Of je werkgever je kan verplichten om 6 week voor je uitgerekende datum met verlof te gaan kan ik niet beantwoorden. UWV Webcare Team is niet bevoegd om juridische vragen te beantwoorden. Ik adviseer je deze vraag te stellen aan je vakbond, rechtsbijstand of het juridische loket. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare