ZEZ-uitkering, hoeveel jaar doorgeven?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sitalita, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hallo,
    binnenkort moet ik de zez-uitkering aanvragen.
    Nu wordt er in het aanvraagformulier gevraagd naar de laatste 5 jaar, wat betreft de belastingaangifte.
    Eind 2010 ben ik afgestudeerd, dus heb kan 2011 als volledig zelfstandig gewerkt jaar opgeven. 2010 heb ik gedeeltelijk inkomsten verdiend als zelfstandige.
    Kan ik alleen 2011 inleveren, of moet ik ook van de jaren ervoor inleveren, terwijl ik toen nog volledig studeerde? Als ik de jaren ervoor ook moet inleveren, ga ik er uiteraard enorm op achteruit wat de uitkering betreft.

Groet,
    Sitalita

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sitalita,

Je kunt het beste de gegevens die je beschikbaar hebt als bijlage meesturen.
    In ieder geval belastingaangifte 2011. Indien mogelijk ook de aangifte 2010.

Geef op het aanvraag formulier zelf wel duidelijk aan dat je pas in 2010 ben begonnen als zelfstandige.

Bij ontvangst van je aanvraag kijkt UWV als eerste of wij voldoende informatie hebben om je ZEZ-uitkering te kunnen beoordelen.

Mocht UWV dan nog aanvullende informatie nodig hebben dan wordt dit bij je opgevraagd.

Je hoeft dus niet bang te zijn dat je ZEZ-uitkering wordt afgewezen omdat UWV nog meer informatie nodig heeft.

Voor de vaststelling van de hoogte van de ZEZ-uitkering wordt gekeken naar het aantal uren dat je hebt gewerkt in het jaar vóór het jaar waarin de ZEZ-uitkering wordt uitgekeerd.
    In jouw geval dus 2011.

Er wordt alleen gekeken naar eerdere jaren als je in 2011 minder dan 1225 uur als zelfstandige hebt gewerkt en in 2011 verlies hebt geleden.

Actuele informatie over de hoogte ZEZ-uitkering vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina