Hoi, mijn contract wordt niet verlengt en ik dreig daardoor werkeloos te worden. Ik ben nu al een half jaar aan het solliciteren, maar het is moeilijk. Ik heb nu een contract voor 28 uur. Nu kan ik misschien wel een nieuwe baan vinden voor 12 uur. Kan ik dan voor de resterende 16 uur een ww aanvulling krijgen? Ik wil wel graag weer een baan van 28 uur, dus ik blijf wel doorzoeken natuurlijk.
Beste Sas7, Als je werkloos wordt kun je een WW-uitkering aanvragen. UWV beoordeelt dan voor hoeveel uur je recht hebt op een WW-uitkering. Daarvoor worden je totale gewerkte uren van de laatste 26 kalenderweken opgeteld en gedeeld door 26. Dit is het Gemiddeld Aantal Arbeidsuren ( GAA ) Ga je gedeeltelijk werken ? Het GAA wordt dan vergeleken met het aantal uren dat je gaat werken. Je bent dan werkloos bij een urenverlies van minimaal: - 5 uur per kalenderweek. - 50% van de uren per kalenderweek bij een GAA van minder dan 10 uur Is dit het geval ? Je houdt dan recht op een aanvullende WW-uitkering voor het aantal uren dat je nog werkloos bent. Zoals je zelf al aangaf moet je voor deze uren wel beschibaar zijn voor werk. Actuele informatie vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare