Hallo, Inmiddels ben ik 39 weken zwanger en heb ik nu al een aantal weken de WAZO uitkering. Ik krijg betaald via mijn uitzendbureau. Elke week is het nog een ander bedrag geweest. Dat dat in het begin zo was, snap ik, omdat het nog vastgesteld moest worden. Maar hoe kan het dat ze week 37 33 uren hebben gerekend en deze week 24? Of er klopt iets niet en het wordt nog rechtgetrokken met terugwerkende kracht (neem ik aan) of ik heb iets helemaal verkeerd begrepen aan de hele uitkering.... Bedankt vast voor het antwoord! Groeten, Marieke
Beste Marieke, Je ontvangt via je werkgever een zwangerschapsuitkering (WAZO) en vraagt je af waarom de bedragen die je betaald krijgt steeds wisselen. Tijdens je zwangerschapsverlof krijg je een zwangerschapsuitkering die betaald wordt door UWV. Wanneer je bij een werkgever in dienst bent, dan wordt de zwangerschapsuitkering meestal via je werkgever uitbetaald. UWV betaalt jouw uitkering elke vier weken aan je werkgever. Dit is steeds een vast bedrag. Het is me daarom niet duidelijk waarom je werkgever jou wisselende bedragen uitbetaalt. Het beste kun je hiervoor navraag doen bij je werkgever. Die kan het je vast vertellen. Wil je weten hoe hoog de betaling is die UWV aan je werkgever overmaakt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcareteam