Dagloon

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mutskuh, 26 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.041
    113
    Hallo.

    Even een vraagje. Hoeveel dagen moet ik rekenen per maand om mijn netto maandloon uit te rekenen? Is dat het dagloon x 21.75? Heb 2 werkgevers en beide werkgevers houden ook loonheffing in. Hoe moet ik berekenen? Heb het idee dat mijn werkgevers niet uitbetalen waar ik recht op heb.

    Groetjes mutskuh
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Mutskuh,

    Je vraagt je af of je werkgevers het juiste loon aan je uitbetalen. Op basis van algemene informatie beantwoord ik graag je vraag.

    UWV berekent een maand-uitkering op basis van 21,75 dagen. Van een bruto-uitkering trekken wij de loonheffing af. Het bedrag dat overblijft, is dan je netto-uitkering. De inhouding van loonheffing gaat volgens vaste waarden, die vervat zijn in tabellen van de Belastingdienst. Voor meer informatie over loonheffing kun je contact opnemen met de belastingdienst.

    Heb je het vermoeden dat je werkgevers je onvoldoende uitbetalen? Dan raad ik je aan om advies in te winnen bij je vakbond, rechtsbijstandverzekering, een advocaat of bij het juridisch loket.

    Ontvang je een uitkering van UWV en wil je inhoudelijk meer weten over je betalingen? Dan kun je ook een bericht sturen via Mijn UWV, Mijn berichten. Mijn collega’s hebben inzage in je gegevens en helpen je graag verder.

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     
  3. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.041
    113
    Bedankt voor je snelle antwoord Jantina!
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Bedankt voor je reactie Mutskuh en graag gedaan!

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina