1 mei 2015 loopt mijn contract af. Ik werk voor deze werkgever nu 3 jaar, maar werk vanaf 2006 al in dezelfde sector. Hoe lang heb ik dan recht op WW?
Beste Noralie87, Je wilt graag weten hoelang je recht zou hebben op een WW-uitkering. Om de duur te bepalen van de uitkering wordt er gekeken naar twee dingen. Wekeneis Heb je voordat je werkloos wordt minimaal 26 weken van de 36 weken gewerkt? Dan heb je recht op een basisuitkering van minimaal 3 maanden. Jareneis Als je voldoet aan de wekeneis wordt er gekeken of je WW verlengd kan worden. Heb je voordat je werkloos wordt in de laatste 5 kalenderjaren minimaal 4 kalenderjaren gewerkt? Dan duurt je WW-uitkering in maanden even lang als je arbeidsverleden in jaren. Wil je weten welke jaren meetellen voor de duur van de WW? Kijk kan op de site van UWV op MijnUWV via Algemeen ; Mijn arbeidsverleden en loongegevens; Mijn arbeidsverleden. Actuele informatie over de duur van de WW-uitkering vind je hier. Ik wens je succes en ik hoop dat je snel nieuw werk vindt. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare