Hoogte zwangerschapsuitkering invaller onderwijs

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lot1909, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op dit moment 3 dagen werkzaam in het basisonderwijs. Deze 3 dagen heb ik een vaste benoeming. 2 dagen per week ben ik beschikbaar voor invalwerk. In word dan via een pool opgeroepen en ingezet. Ik ga eind mei met verlof en heb begrepen dat het UWV de hoogte van de zwangerschapsuitkering berekent over de laatste 4 wk voor je verlof. Nou vallen bij mij in die laatste 4 weken ook 2 weken meivakantie. In deze twee weken kan in dus nergens invallen en ontvang ik daardoor ook 2 wk geen (inval)salaris. Mijn maandbedrag is dan dus beduidend lager dan in de maanden daarvoor. Gaat het UWV dan toch uit van die laatste 4 weken?

Met vriendelijke groet,
    Lot

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lot,

Je wilt weten hoe UWV in jouw situatie de hoogte van de zwangerschapsuitkering berekent.

Zoals je zelf al aangeeft wordt dit berekend over de hoogte van van je inkomen van 4 weken of 1 maand voor je verlof.
    Het gaat dan om de laatste volledige periode.
    Heb je in die periode minder verdient omdat je niet werd opgeroepen?
    Dan maakt dit voor die berekening geen verschil.

Je kunt er eventueel voor kiezen in die periode vakantiedagen uit te laten betalen.
    Hier wordt dan rekening mee gehouden bij de berekening van de uitkering.
    Is dit geen mogelijkheid dan zou je voor het inkomensverlies een WW-uitkering kunnen aanvragen. Vanuit deze WW-uitkering kun je dan een zwangerschapsuitkering voor dat deel van je inkomen aanvragen.

Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina