Krijg je een bevestiging van het UWV als je met verlof gaat?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by liefebees, Jan 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn zwangerschapsverlof is vandaag ingegaan. Ik heb dit tijdig bij mn werkgever aangegeven en mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd.
    Ik heb echter nog niets gehoord over mijn uitkering tijdens het verlof oid. Krijg je altijd een bevestiging als je met verlof gaat of is het normaal dat ik nog niets heb gehoord?
    Maak me een beetje zorgen of alles wel goed geregeld is..

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Sasjuh83,

Zodra je werkgever een zwangerschaps- en bevallingsverlofuitkering (WAZO) voor je heeft aangevraagd, krijgen je werkgever en jij beiden een ontvangstbevestiging. Binnen 4 weken na de ingangsdatum van het verlof, moet UWV de aanvraag hebben beoordeeld. Ook hiervan krijgen jij en je werkgever een schriftelijke beslissing. Hierin staat wanneer het verlof begint en eindigt, en hoe hoog de uitkering is.
    Als je later bevalt dan je was uitgerekend, heb je recht op verlenging van het verlof. In dat geval krijg je nog een schriftelijke beslissing over de gewijzigde einddatum.

Je zegt dat het verlof als is ingegaan, en je nog geen bericht heb gekregen van UWV. De reden hiervoor kan zijn dat je werkgever nog geen uitkering heeft aangevraagd. Of de brief is niet goed verstuurd. Ik raad je aan om even contact op te nemen met UWV Telefoon (0900 – 9294). Mijn collega kan voor je controleren of het verlof wel is aangevraagd, en of er een ontvangstbevestiging is verstuurd.

Actuele informatie over de WAZO vind je hier.

Ik wens je een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page